Me
door Mentor1 Nov 28, 2020 om 13:41
Garantie & verzekeringen
Stappen ondernemen tegen schildersbedrijf

Goedendag,

Weet iemand hier misschien waar ik schilderwerk kan laten keuren ?

Schildersbedrijf heeft voor flink bedrag (€3700) huis geschilderd en dit is echt vreselijk slecht gedaan.

Na 2 maanden komen er al scheuren, het zit vol met schroeiplekken, druipers, oneffenheden en er zijn hele stukken niet geschuurd en zo de verf erop gekwakt, ook stukken overgeslagen, etc,etc.

Helaas was ik te goed van vertrouwen en had direct de factuur betaald.

Het antwoord van de schilder was : zoek het lekker zelf uit...ik doe er niks meer aan, daaag.

En toen reed hij weg.

Hoe kan ik hier iets tegen beginnen ?

Weet echt niet waar ik moet beginnen.

Op de website staat dat schildersbedrijf lid is van branche organisatie, bij navraag bij deze organisatie blijkt dit ook niet zo te zijn..

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Paul

5314 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 28, 2020 om 13:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is het risico van alles betalen, voordat u de boel gecontroleerd had.

U kunt bij die brancheorganisatie aangeven dat het bedrijf dat logo onterecht voert.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 28, 2020 om 13:55
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Paul,

Om welk bedrijf gaat het?

gerbera
door gerbera Nov 28, 2020 om 14:26
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Maakt dat wat uit dan, en wat wilt u dan met die naam? er is gewoon prutswerk geleverd.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 28, 2020 om 16:52
7156 Antwoorden / 3 Vragen

@geborenamsterdammer,
hopelijk geeft vraagsteller de naam van het schildersbedrijf door zodat er mogelijk nog een antwoord komt die belangrijk is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Nov 28, 2020 om 20:51
1749 Antwoorden / 31 Vragen

@Gerbera,

Als wij weten om welk schildersbedrijf het gaat, kunnen we opzoeken of het schildersbedrijf ergens bij aangesloten is en of er meer klachten bestaan over dit schildersbedrijf.

gerbera
door gerbera - Nov 28, 2020 om 14:25
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ga eens langs bij het juridisch loket, vermeld daarbij dat ze onterecht gebruik maken van de branche organisatie, hetgeen u vertrouwen gaf dat het wel goed zat. Mogelijk kan er dan worden opgetreden onder de noemer "misleiding". Heeft u een rechtsbijstandsverzekering schakel die dan in en plaats ook hier  uw klacht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 28, 2020 om 15:06
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Op basis van hetrgeen u aangeeft m.b.t. het stellen te zijn aangesloten bij een branchevereniging maar dat niet zijn kan betekeken dat dit http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/326.html van toepssing is m.b.t. misleiding.

Kan ik uit uw opmerking opmaken dat u de branchevereniging hierover heeft ingelicht opdat vandaaruit stappen kunnen woerden ondernomen? Zie het ook al hiervoor gegeven antwoord. (@GERBERA)
Zie m.b.t. misleiding o.a. deze info waarin wel is waar als voorbeeld autohandel wordt genoemd maar dat zeker ook hier van toepssing lijkt te zijn/ kan zijn https://blog.wetrecht.nl/misleiding-bij-sluiten-van-overeenkomst/ .

Daarbij is er zoals ik het lees ook duidelijk sprake van wanprestatie  in de zin van http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html en dan is het ingebreke stellen een actie die u kunt gaan ondernemen en dan beginnen met een brief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ en op basis van ook deze info: http://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/  hetgeen in feite betekent dat u naleving kunt vorderen van de overeenkomst. Daar heeft u geen advocaat bij nodig maar het is wel zinvol om contact op te nemen met https://www.eigenhuis.nl/contact/#/ ofd als u die heeft uw rechtsbijstandsverzekeraar.

sw
door swat1500 Nov 28, 2020 om 17:54
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U wilt richting oplichting gaan. Dat gaat hem niet worden. Het bedrijf heeft het geld niet afgetroggeld en heeft wel degelijk een tegenprestatie, het schilderen van het huis, geleverd.
Dat dit kennelijk van slechte kwaliteit was maakt dit niet anders.
Wellicht kan er een civiel beroep op dwaling worden gedaan. Ts heeft door het gebruik van het logo gedwaald ten aanzien van de verwachte professionateit en deskundigheid van het betrokken schildebedrijf en is de overeenkomst wellicht vernietigbaar.
Rechtshulp inschakelen en,.als u lid bent van de Vereniging Eigen Huis kunnen zij u wellicht helpen.

marita5
door marita5 - Nov 28, 2020 om 18:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen
panter22
door panter22 - Nov 28, 2020 om 18:07
6599 Antwoorden / Vragen

Het lijkt wel een kozijn van een oud huis met vele lagen verf er op.
Wat heb je afgesproken?
Schuren en plamuren, houtrot herstellen of alleen schoonmaken en verven?
Misschien wil een ander schildersbedrijf naar de woning kijken en een oordeel geven?

ma
door malty - Nov 28, 2020 om 19:17
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Het hout is weer beschermt maar of het hout nog in goede staat is om er iets moois van te maken?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 29, 2020 om 10:00
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er mist een foto van voor het werk....
Er kan ook opgeschuurd zijn en over oude dikke heen geschilderd zijn.
Ik had ook 37 jaren oude die er zo uitzagen,  schuurmachine en even  kwast erover,  nu  2 jaren later alles kunststof dus  ik doe het ook.

Maar €3700,- voor prutswerk  betalen zonder eerst te kijken  tijdens  't werk of als het klaar is?
Een zakker wegschuren is veel werk,  met  oude lagen krabben kunnen er diepe krassen ontstaan en dat  plamuren is vele uren!

Herstel of geld terug zal ramp worden, door te betalen ging U accoord  met prutswerk.

no
door nogbeterweten - Dec 1, 2020 om 00:34
6 Antwoorden / 1 Vragen

Toevallig ook nog de goedkoopste genomen?
Als dat zo is dan..............
Neem voortaan een een schildersbedrijf die niet adverteerd!!!

Me
door Mentor1 - Dec 6, 2020 om 17:48
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zeker niet de goedkoopste genomen , diverse bedrijven laten komen.

Op offerte stond oude verflagen verwijderen , schuren, 2 x gronden en aflakken.

Had er vertrouwen in omdat het ook een bekende was....