HH
door HHM47 Apr 23, 2019 om 11:46
Garantie & verzekeringen

Stormschade caravan

Bij een storm is de disselbakklep van de caravan kapot gewaaid. Nu wil de verzekering niet vergoeden omdat er niets tegen de caravan gewaaid is. Dus ook als b.v. je voortent of een dakluik kapot waait vergoeden ze helemaal niets bij alle verzekeringsmaatschappijen onder de Achmea-groep. Ze vergoeden alleen als er iets tegen de caravan waait of deze omwaait!!!!

Heeft iemand hier ervaring mee of kent een verzekeringsmaatschappij die dit gewoon vergoedt?

4761 9 Rapporteer

jo
door jorisw - Apr 23, 2019 om 11:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat staat er in de polisvoorwaarden?

tijger1
door tijger1 - Apr 23, 2019 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt een polis. Lees die door, dan weet u waar u voor verzekerd bent.

ne
door neodutchio - Apr 23, 2019 om 11:52
5151 Antwoorden / 12 Vragen

Een klep die dicht en op slot zit zal niet door wind open kunnen gaan. Hetzelfde met een dakluik. Iedereen weet dat je met regen, storm en tijdens het rijden deze dicht moet doen.
Het is dus niet zo vreemd dat een verzekering dat niet uitkeert. Verzekeren doe je voor iets waar je geen invloed op hebt. De disselbak niet sluiten bij storm is dus een gevalletje eigen schuld.

Of er verzekeringen zijn die dit wel vergoed? Gewoon de polisvoorwaarden met elkaar vergelijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 23, 2019 om 11:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Hetgeen in uw polisvoorwaarden staat geeft datgene weer waarvoor u wel of niet verzekerd bent.

Maar als u van mening bent dat de voorwaarden aangeven dat u wel voor deze schade verzekerd bent dan kunt u altijd overwegen om de ombudsman van kifid  te benaderen. Maar let wel op een klein addertje, kan het zo zijn dat de verzekeraar niet uitkeert om dat men van mening is dat u zelf nalatig bent geweest door de klep niet goed vast te zetten i.v.m. de storm? Lijkt mij niet onwaarschijnlijk.

HH
door HHM47 - Apr 23, 2019 om 11:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

De polisvoorwaarden zijn als volgt:

Storm.
• Schade doordat iets op of tegen de caravan valt door storm.
• Schade doordat de caravan omwaait door storm.
• Storm is windkracht 7 of meer.

2 Jaar geleden hebben ze nog gewoon een kapotgewaaide voortent van familie vergoed.

panter22
door panter22 Apr 23, 2019 om 14:01
6599 Antwoorden / Vragen

Een voortent zit niet standaard in de verzekering en kun je meeverzekeren.
Als boven Storm  staat dat deze schade vergoed wordt, dan valt een disselbakklep die stuk waait hier niet onder.

jo
door jorisw Apr 23, 2019 om 20:18
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap niet waarom je deze vraag gesteld hebt als de voorwaarden zo duidelijk zijn. Wat er bij iemand anders wordt vergoed is helemaal niet van belang. Dat is niet jouw polis. Zo moeilijk is het allemaal niet.

HH
door HHM47 Apr 24, 2019 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nog even een opmerking:
De disselbak is altijd dicht maar om er iets uit te halen zal ik hem toch open moeten maken. En bij een flinke stormvlaag kan deze dan hard open klappen.

Mijn familie heeft exact dezelfde verzekering als ik bij dezelfde verzekeringsmaatschappij, waarin staat dat alles (eveneens accessoires zoals voortent e.d.) wat aan de caravan vast zit is meeverzekerd.

panter22
door panter22 Apr 24, 2019 om 17:50
6599 Antwoorden / Vragen

Dat moet er meer bepalingen zijn die van toepassing zijn, want je haalt alleen Storm aan.En daar valt een kstuk gewaaide voortent ook niet onder.
Staat de verzekering online?

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2019 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar alsu uw deur ipendoet met storm en bem niet goed vasthoudt en uit uw handen laat waaien,is dat ook niet gedekt. Net als die klep van de disselbak,

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2019 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daar heb ik geen ervaring mee want ik doe niet aan caravans. De incidentele keer dat ik in een ver verleden op een camping was en met storm, harde wind etc. bijv. te maken kreeg of zulke voorspellingen hoorde, pakte ik alles stormvast in net zoals met caravans gedaan werd.
Ik vraag me echter af of u met wind en storm de boel open laat staan.
Verder zal in de polis staan waarvoor u verzekerd bent.
Voor het overige doe ik niet aan het tegen mensen schreeuwen door middel van misplaatste en overdreven veel uitroeptekens.

ro
door ron503 - Apr 23, 2019 om 18:46
1229 Antwoorden / 0 Vragen

De klep van een disselbak waait niet zomaar kapot tenzij die niet goed gesloten is geweest, lijkt mij dus een geval van nalatigheid. Bij de verwachting van slechte weersomstandigheden dient u al maatregelen te treffen om schade te voorkomen.

ba
door batav - Apr 24, 2019 om 14:38
29 Antwoorden / 0 Vragen

HHM47 stelt een fatsoenlijke vraag. Maar de antwoorden die hij van sommigen krijgt zijn nogal eigenwijs. Evenals commentaar op !!!!

wimmi20
door wimmi20 - Apr 24, 2019 om 14:52
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Dan was de disselbak waarschijnlijk ook kapot gegaan als u 90 km p/u rijdt.
Trouwens, op een disselbak zit toch een slot ?