MH
door MHDekker Sep 17, 2019 om 14:16
Garantie & verzekeringen

Tele2: Nokia 7 Plus telefoon defect binnen garantie.

Mijn Nokia 7 Plus die ik bij mijn abonnement bij Tele2 kreeg, ging na 13 maanden kapot (2 jaar garantie). Ik moest 'm naar DrMobile sturen. 20-8-19 aangemeld voor reparatie. 4-9-2019 kreeg ik deze mail:

"Je toestel Nokia 7 plus kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen.


De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zullen de verkoper van je toestel hierover informeren. Wij adviseren je contact met hen op te nemen. De verkoper kan je namelijk meer vertellen over de vervolgstappen."

Sinds deze mail blijf ik door Tele2 aan het lijntje gehouden worden. Eerst zeiden ze dat ik maar via DrMobile een oplossing moest zien te vinden. Daarna dat ze met DrMobile aan het zoeken zijn naar een oplossing. En intussen kom ik niet verder dan de chat bij de klantenservice waar medewerkers zeggen het vervelend te vinden, maar niets te kunnen doen. Ik heb alle chatgeschiedenissen opgeslagen, maar ik schiet hier niets mee op. De boel ligt volgens hun bij een andere afdeling, maar bij welke mogen ze niet zeggen,
Wat kan ik hier nou verder mee? Dit is allemaal superfrustrerend. Hebben jullie goed advies voor me?

Vr.gr. Myra Dekker

3686 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 17, 2019 om 14:25
11507 Antwoorden / 15 Vragen
13

Hallo MHDekker , 

Plaats uw klacht op het Forum van Tele2 daar reageren moderators , klik op de rode regels . 

https://forum.tele2.nl/

Of FB , 

https://www.facebook.com/pg/Tele2Nederland/posts/?ref=page_internal

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2019 om 14:36
16830 Antwoorden / 202 Vragen
2

Naast de al gegeven reactie:U heeft helemaal niets met DrMobile te maken. Volgens de consumentenbeschermingswetgeving is de verkoper  dus Tele2 degene die verantwoordelijk  en daarbij ook nog dient te bewijzen dat de oorzaak niet aan u te verwijten is. Ik geef u zo een aantal verwijzingen naar de hiervoor geldende wetgeving en consuwijzer met mijn advies uw klacht ook daar te melden.

Tele2 mag u daarbij helemaal niet aan het lijntje houden maar het is best mogelijk dat men dat bij hun call center niet eens beseft.
Als uw toestel niet te repareren is dient u conform de wetgeving een gelijkwaardig nieuw toestel te ontvangen.

Het lijkt mij zinvol om Tele2 schriftelijk te wijzen op de geldende wetgeving. Laat s.v.p. weten hoe dit verder afloopt om eventueel nog meer advies te geven.
De verwijzingen: www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en zo u nog meer wilt weten: 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

Magnum007
door Magnum007 - Sep 17, 2019 om 22:46
594 Antwoorden / 2 Vragen
2

Hallo Myra,

Ik zou Tele 2 een aangetekende brief sturen,waarin je een nieuwe telefoon eist.

Mocht dit niet lukken,dan via de juridische weg of eventueel kun je je aanmelden voor de Belbus.

Een erg slechte service van Tele 2.

Misschien is het nog beter om naar een andere provider te gaan als het abonnement afloopt.

diumenge
door diumenge - Sep 17, 2019 om 23:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen
2

Klagen en dan naar de geschillencommissie als ze de klacht niet correct oplossen.

Klachtenprocedure en Geschillencommissie/KIFID

Meld je klacht altijd zo snel mogelijk bij ons. Wacht je hier te lang mee? Dan zou je je rechten kunnen verliezen. Wij reageren binnen 30 dagen op jouw klacht. Komen wij er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Gaat jouw klacht over een gesloten kredietovereenkomst? Dan kun je je klacht daarover melden bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (KIFID).

Bekijk artikel 23 van onze Algemene Voorwaarden voor Multimedia diensten en bij mobiele telefonie naar artikel 4.13 en 5.9 van de Algemene Voorwaarden voor Mobiele Diensten. Hier lees je meer over onze klachtenprocedure.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer