MH
door MHDekker 17 sep. 2019 om 14:16
Garantie & verzekeringen

Tele2: Nokia 7 Plus telefoon defect binnen garantie.

Mijn Nokia 7 Plus die ik bij mijn abonnement bij Tele2 kreeg, ging na 13 maanden kapot (2 jaar garantie). Ik moest 'm naar DrMobile sturen. 20-8-19 aangemeld voor reparatie. 4-9-2019 kreeg ik deze mail:

"Je toestel Nokia 7 plus kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen.


De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zullen de verkoper van je toestel hierover informeren. Wij adviseren je contact met hen op te nemen. De verkoper kan je namelijk meer vertellen over de vervolgstappen."

Sinds deze mail blijf ik door Tele2 aan het lijntje gehouden worden. Eerst zeiden ze dat ik maar via DrMobile een oplossing moest zien te vinden. Daarna dat ze met DrMobile aan het zoeken zijn naar een oplossing. En intussen kom ik niet verder dan de chat bij de klantenservice waar medewerkers zeggen het vervelend te vinden, maar niets te kunnen doen. Ik heb alle chatgeschiedenissen opgeslagen, maar ik schiet hier niets mee op. De boel ligt volgens hun bij een andere afdeling, maar bij welke mogen ze niet zeggen,
Wat kan ik hier nou verder mee? Dit is allemaal superfrustrerend. Hebben jullie goed advies voor me?

Vr.gr. Myra Dekker

1805 4 Rapporteer

Topantwoord

door marita5 - 17 sep. 2019 om 14:25
7945 Antwoorden / 13 Vragen
13

Hallo MHDekker , 

Plaats uw klacht op het Forum van Tele2 daar reageren moderators , klik op de rode regels . 

https://forum.tele2.nl/

Of FB , 

https://www.facebook.com/pg/Tele2Nederland/posts/?ref=page_internal

door heremietkreeft - 17 sep. 2019 om 14:36
10249 Antwoorden / 162 Vragen
2

Naast de al gegeven reactie:U heeft helemaal niets met DrMobile te maken. Volgens de consumentenbeschermingswetgeving is de verkoper  dus Tele2 degene die verantwoordelijk  en daarbij ook nog dient te bewijzen dat de oorzaak niet aan u te verwijten is. Ik geef u zo een aantal verwijzingen naar de hiervoor geldende wetgeving en consuwijzer met mijn advies uw klacht ook daar te melden.

Tele2 mag u daarbij helemaal niet aan het lijntje houden maar het is best mogelijk dat men dat bij hun call center niet eens beseft.
Als uw toestel niet te repareren is dient u conform de wetgeving een gelijkwaardig nieuw toestel te ontvangen.

Het lijkt mij zinvol om Tele2 schriftelijk te wijzen op de geldende wetgeving. Laat s.v.p. weten hoe dit verder afloopt om eventueel nog meer advies te geven.
De verwijzingen: www.consuwijzer.nl

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html  en zo u nog meer wilt weten: 

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html

door Magnum007 - 17 sep. 2019 om 22:46
146 Antwoorden / Vragen
2

Hallo Myra,

Ik zou Tele 2 een aangetekende brief sturen,waarin je een nieuwe telefoon eist.

Mocht dit niet lukken,dan via de juridische weg of eventueel kun je je aanmelden voor de Belbus.

Een erg slechte service van Tele 2.

Misschien is het nog beter om naar een andere provider te gaan als het abonnement afloopt.

door diumenge - 17 sep. 2019 om 23:25
10613 Antwoorden / 13 Vragen
2

Klagen en dan naar de geschillencommissie als ze de klacht niet correct oplossen.

Klachtenprocedure en Geschillencommissie/KIFID

Meld je klacht altijd zo snel mogelijk bij ons. Wacht je hier te lang mee? Dan zou je je rechten kunnen verliezen. Wij reageren binnen 30 dagen op jouw klacht. Komen wij er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.

Gaat jouw klacht over een gesloten kredietovereenkomst? Dan kun je je klacht daarover melden bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (KIFID).

Bekijk artikel 23 van onze Algemene Voorwaarden voor Multimedia diensten en bij mobiele telefonie naar artikel 4.13 en 5.9 van de Algemene Voorwaarden voor Mobiele Diensten. Hier lees je meer over onze klachtenprocedure.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
marjo.bollen@xs4all.nl - 17 okt. 2019 om 15:49
Winkels & webshops

Topticketshop

Ik zag meerdere opmerkingen en vragen op jullie site.
Ook ik ben erin getrapt:
ik kocht kaartjes voor 99 euro per stuk, er werden kaartjes geleverd voor 69 euro per stuk.
Ik kan me voorstellen dat er marge gerekend wordt maar bijna 50% (nou ja het ligt eraan hoe je rekent) , mag dat ook zo maar?????Ik zou het waarderen als jullie dit onder de aandacht zouden bregen!!! Lees meer

vi
vincentderen - 17 okt. 2019 om 13:31
Geldzaken & recht

Woonfraude Spookgezin (geldig huurcontract) willen zich niet BRP inschrijven

Geachte heer/mevrouw,

Ik verhuur al geruime tijd een zelfstandige woning aan een spookgezin met dochter (via huurcontract door makelaar), in een huis waar ik zelf ook woon. Nu blijkt dat het gezin andere spook huurders (drie mensen) heeft ingeschreven op het adres bij de gemeente doormiddel van het geldige huurcontract. Door dat een brief kwam waarin zo'n BRP werd bevestigd kwam de situ ... Lees meer

On
OnlineBoeker - 22 jun. 2019 om 11:15
Vakantie & reizen

Zijn er meer mensen gedupeerd door Travelberry?

Zijn er meer mensen gedupeerd door het niet doorgaan van onder andere stedentrips en Disneyworld Parijs reizen die door het bedrijf Travelberry (al dan niet via Vakantieveilingen) wordt of werd aangeboden?   Meermaals afgezegd?
Geen afzegging ontvangen? Belofte gedaan dat volgende keer wel doorgaat en dan toch weer niet? Geen reacties op mail krijgen?
Telefonisch niet bereikbaar? G ... Lees meer