Tele2: Nokia 7 Plus telefoon defect binnen garantie.
Mijn Nokia 7 Plus die ik bij mijn abonnement bij Tele2 kreeg, ging na 13 maanden kapot (2 jaar garantie). Ik moest 'm naar DrMobile sturen. 20-8-19 aangemeld voor reparatie. 4-9-2019 kreeg ik deze mail:
"Je toestel Nokia 7 plus kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen.
De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zullen de verkoper van je toestel hierover informeren. Wij adviseren je contact met hen op te nemen. De verkoper kan je namelijk meer vertellen over de vervolgstappen."
Sinds deze mail blijf ik door Tele2 aan het lijntje gehouden worden. Eerst zeiden ze dat ik maar via DrMobile een oplossing moest zien te vinden. Daarna dat ze met DrMobile aan het zoeken zijn naar een oplossing. En intussen kom ik niet verder dan de chat bij de klantenservice waar medewerkers zeggen het vervelend te vinden, maar niets te kunnen doen. Ik heb alle chatgeschiedenissen opgeslagen, maar ik schiet hier niets mee op. De boel ligt volgens hun bij een andere afdeling, maar bij welke mogen ze niet zeggen,
Wat kan ik hier nou verder mee? Dit is allemaal superfrustrerend. Hebben jullie goed advies voor me?
Vr.gr. Myra Dekker
Topantwoord
Hallo MHDekker ,
Plaats uw klacht op het Forum van Tele2 daar reageren moderators , klik op de rode regels .
https://forum.tele2.nl/
Of FB ,
https://www.facebook.com/pg/Tele2Nederland/posts/?ref=page_internal
Naast de al gegeven reactie:U heeft helemaal niets met DrMobile te maken. Volgens de consumentenbeschermingswetgeving is de verkoper dus Tele2 degene die verantwoordelijk en daarbij ook nog dient te bewijzen dat de oorzaak niet aan u te verwijten is. Ik geef u zo een aantal verwijzingen naar de hiervoor geldende wetgeving en consuwijzer met mijn advies uw klacht ook daar te melden.
Tele2 mag u daarbij helemaal niet aan het lijntje houden maar het is best mogelijk dat men dat bij hun call center niet eens beseft.
Als uw toestel niet te repareren is dient u conform de wetgeving een gelijkwaardig nieuw toestel te ontvangen.
Het lijkt mij zinvol om Tele2 schriftelijk te wijzen op de geldende wetgeving. Laat s.v.p. weten hoe dit verder afloopt om eventueel nog meer advies te geven.
De verwijzingen: www.consuwijzer.nl
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html en zo u nog meer wilt weten:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html
Hallo Myra,
Ik zou Tele 2 een aangetekende brief sturen,waarin je een nieuwe telefoon eist.
Mocht dit niet lukken,dan via de juridische weg of eventueel kun je je aanmelden voor de Belbus.
Een erg slechte service van Tele 2.
Misschien is het nog beter om naar een andere provider te gaan als het abonnement afloopt.
Klagen en dan naar de geschillencommissie als ze de klacht niet correct oplossen.
Klachtenprocedure en Geschillencommissie/KIFID
Meld je klacht altijd zo snel mogelijk bij ons. Wacht je hier te lang mee? Dan zou je je rechten kunnen verliezen. Wij reageren binnen 30 dagen op jouw klacht. Komen wij er samen niet uit? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatiediensten.
Gaat jouw klacht over een gesloten kredietovereenkomst? Dan kun je je klacht daarover melden bij het Klachten Instituut Financiële Dienstverlening (KIFID).
Bekijk artikel 23 van onze Algemene Voorwaarden voor Multimedia diensten en bij mobiele telefonie naar artikel 4.13 en 5.9 van de Algemene Voorwaarden voor Mobiele Diensten. Hier lees je meer over onze klachtenprocedure.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?
Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.
De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer