Topmatrashoes gekrompen bij stomerij
Hallo, ik heb mijn topdekmatras hoes laten wassen bij een stomerij. Bij het afhalen zegt de eigenaar van de stomerij dat hij geschrokken was over hoe de hoes eruit zag toen het gewassen was. Ja hoor rondom 35 cm gekrompen en de hoes voelt nu heel stug aan.
Deze krijg ik niet meer om het matras.
De hoes mag op 60 graden gewassen worden volgens het etiket, en dat heeft de stomerij ook gedaan, tenminste dat zegt hij.
Hij geeft aan dat het etiket niet klopt, anders was het niet zo gekrompen.
ik gaf aan dat de hoes al drie keer gewassen was bij een andere stomerij en daar waren geen problemen mee.
Ik heb de fabrikant benaderd voor uitleg over de prijs van de losse hoes en of er een soort van garantie, coulance regeling is hiervoor.
De hoes is nu 8 jaar oud en de fabrikant geeft om die redenen niet thuis, volgens hem” we stonden er niet naast toen de stomerij het gewassen heeft dus wie zegt dat het goed gedaan is”.
Daarbij hebben zij nog geen klacht gehad over die specifieke hoes en verkopen zij er honderden van.
De hoes kost 995 euro zonder kern, dat is veel geld om weer fatsoenlijk te kunnen liggen op het bed.
De stomerij geeft aan om 200 euro te vergoeden of het naar de verzekering te sturen maar dan krijg ik nul omdat de afschrijving van matrassen 8 jaar is.
Wat kan ik hier nu mee?
Uiteraard doet de fabrikant niets. Ten eerste is dat ding al oud en ten tweede hebt u hem al meerdere keren laten wassen, dus aan de hoes ligt het niet enuhebt hem ook niet bij die fabrikant gekocht.
Er is u schade berokkend door de stomerij en dat moeten zij vergoeden, maar uiteraard naar de dagwaarde. Een hoes van acht jaar oud zou misschien nog twee jaar meegaan. Dus de aangeboden vergoeding lijkt mij heel reëel.
Maar een hoes van een topdekmatras die € 995,00 zou moeten kosten? Daar heb je een hele echte goede matras voor. Of is dat ding met gouddraad bestikt?
En met parels afgewerkt
Op een of andere manier is er iets verkeerd gegaan bij de stomerij.
Als je het al kunt bewijzen, dan nog heb je geen recht op een geheel nieuwe matrashoes. Die is al 8 jaar oud en een aantal keren gewassen. Je moet rekening houden met afschrijving voor het gebruik. €200 vergoeding lijkt dan niet onredelijk.
Koop een nieuwe hoes.
995 euro voor alleen een hoes? En dan gek vinden dat u dat niet terug krijgt? Als een hoes een afschrijving heeft van 10 jaar heeft u dus recht op 2 tiende deel. Dus € 200,-. Natuurlijk krijgt u geen nieuwwaarde vergoedt.
De hoes is van het merk kreamat en de kern is een talalay latex kern, kosten totaal voor de topper 1420 euro, de kern heeft nog niets geleden en de hoes trouwens ook niet.
Het bed koste in totaal over de 10.000 euro.
Ik vind dat als ik een dure hoes door een profesioneel iemand laat reinigen en er ook voor betaal dat het dan ook op een profesionele manier behandeld word.
Het moet toch niet zo zijn dat het mij nu geld moet kosten omdat het verkeerd gewassen is.
U krijgt nooit de nieuwwaarde terug, hoes is 8 jaar oud en grotendeels afgeschreven en dan is 200 EUR nog een mooi bedrag.
Topantwoord
Maar aan de kern mankeert toch volgens u niets? Maar een topper van € 1.420 waarvan de hoes € 995 kost? Wat een waanzin. En dat uw bed € 10.000 kostte is ook niet relevant.
Maar u snapt het zelf al, als de verzekering een matras in acht jaar afschrijft, dat hij nu bijna niets meer waard is. Dus de stonerij hieft ook niet meer tevergoeden.
Koop ergens anders een hoes voor een normale prijs.
Zo, dat is nog eens een prijzig bed. En hoes. En topper. U bent dan kennelijk in staat zoiets in de eerste plaats aan te schaffen. Begrijp dan, achteraf, eigenlijk niet wat het probleem is. Niets heeft het eeuwige leven: wij ook niet. Dus koop gewoon iets nieuws: vooral ook heel prijzig. Ik dacht dat mijn één-persoonsbed van €1400,00 al duur was: adembenemde prijs wat u heeft neergelegd. Vraag me af of iemand hier een plaatje van een heel duur bed kan tonen: echt wel nieuwsgierig naar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer