xt
door xtiffaanyx Jan 23, 2020 om 22:39
Garantie & verzekeringen

Uggs

goedenavond,

ik heb op 5 december 2019 zwarte mini uggs gekocht bij hudsons bay in amsterdam
helaas is hudsons bay nu gesloten en ik kan dus niet terug naar de winkel met mijn uggs.
het probleem met de schoenen is dus als ik loop zakken ze flink in en nemen echt het water op, hierdoor worden mijn voeten zeiknat dit lijkt mij niet de bedoeling en zeker niet met schoenen die een maand oud zijn en flink wat geld hebbe gekost. ik heb ze gewoon ingesprays met de  bijbehorende spray dus dit is zeker niet het probleem.
ik heb uggs zelf gemaild en hierover contact gehad ik werd hier erg onvriendelijk geholpen door een werkneemster van de klantenservice er werd mij gemeld dat zij hier niks mee konden en dit niet onder de garantie valt terwijl ik overal op internet vind dat ik wel degelijk een jaar garantie heb op mijn schoenen.
ook ben ik nog naar een schoenenwinkel geweest waar ze uggs verkochten, helaas kon zij niets voor mij doen omdat de schoenen daar niet gekocht zijn.

ik vind het van uggs zelf toch wel schandalig dat je zo onvriendelijk behandeld word. als hudsons bay open was geweest had ik zonder pardon een nieuw paar mee gekregen zo zie je het verschil van je klanten behandelen. ik hoop dat iemand een tip heeft of weet wat ik nu moet doen want ik weet het even niet meer.

6645 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2020 om 22:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Tja, Hudson Bay. U valt tussen wal en schip. Dat de medewerkster onvriendelijk was, is natuurlijk niet prettig, maar heb wel een beetje het gevoel dat ook zij op straat staat. De meeste Hudson Bay filialen waren op 31 December 2019 al dicht. Zoiets als Hudson Bay kwam, zag en vertrok.

jo
door jorisw Jan 25, 2020 om 11:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een medewerker van Uggs, niet van Hudson's Bay.

tenormin
door tenormin Jan 25, 2020 om 12:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker niets te doen en dan oudere antwoorden en vragen nalopen. Veel plezier.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2020 om 22:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou nog maar een spuitbus komen en ze sprayen. Of ze anders alleen maar aantrekken als het niet regent.

diumenge
door diumenge - Jan 23, 2020 om 23:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met dikke korting gekocht omdat HB ging sluiten?

justmeagain
door justmeagain - Jan 23, 2020 om 23:40
623 Antwoorden / 8 Vragen

Een jaar garantie op schoenen?
U heeft schoenen gekocht van een niet regenbestendig materiaal. Al kosten ze 600 euro. Dit krijg je niet waterdicht, hooguit afstotend bij wat motregen.

Magnum007
door Magnum007 - Jan 24, 2020 om 00:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo XTIFFAANIX,

Op de site van Uggs lees ik dat "sheepskin niet nat mag worden".

Toch zou ik ze een aangetekende brief sturen met je probleem.
Ze beloven immers wel,dat de "Mini Uggs" "waterproof" zijn......

Mocht het daarna nog niet lukken ,dan zou je kunnen vragen of de Belbus voor je kan bemiddelen.

Misschien heb je een rechtsbijstandsverzekering?

tenormin
door tenormin Jan 24, 2020 om 00:51
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@magnum007, je advies heeft toch weinig zin? Ook niet met de Belbus. Ze "zijn" in Nederland niet meer, dus heeft het weinig zin dat in te schakelen, helaas voor de TS.

ne
door neodutchio Jan 24, 2020 om 08:33
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hudson Bay is failliet en met de groothandel is geen overeenkomst meer. Jammer van je tip Magnum.

Magnum007
door Magnum007 Jan 25, 2020 om 23:10
594 Antwoorden / 2 Vragen

Het zou kunnen,dat het om namaak Uggs gaat.

Op de markt kom ik geregeld "bedrieglijke" echte namaak Uggs tegen.
Zelfs de schoenendozen lijken echt.
Maar de prijs van € 25,- klopt natuurlijk niet.....;-)))

ne
door neodutchio Jan 26, 2020 om 13:43
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien is de Paus een vrouw en uw tante een oom. We hebben het hier niet over een markt, maar over een wereldwijde winkelketen. U denkt dat dergelijke bedrijven geassocieerd willen worden met namaak?

Hudson Bay is failliet en gesloten. Al maandenlang is er niet meer geadverteerd. Dus hoe u kan weten wat HB gezegd heeft is mij een raadsel. Net zoals uw gedachte dat het om namaak zou kunnen zijn.

Magnum007
door Magnum007 Jan 26, 2020 om 20:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Hudson Bay is in Nederland gesloten, maar ze hebben nog een moederbedrijf in Canada.

Ik vind trouwens de klantenservice van Ugg wel erg brutaal...... :-((((((

ne
door neodutchio - Jan 24, 2020 om 08:32
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat u kunt doen? Hudson Bay is failliet, u kunt zich dus hooguit wenden tot de curator. Maar ja, of er nog iets te halen is....

Daarmee houdt het op. De importeur Uggs heeft niets met u te maken, daar hebt u geen overeenkomst mee gesloten.

En ook al zou Hudson Bay nog bestaan, dan had u zeker geen recht op nieuwe schoenen:

Natte Uggs bij sneeuw of regen

Het is inmiddels algemeen bekend dat de Ugg niet bedoeld is om op natte of sneeuwerige dagen te dragen. De laars laat namelijk water door. In de regen of sneeuw krijgt u beslist natte voeten wanneer u de Uggs besluit te dragen. Een groot nadeel aangezien Uggs met name gekocht worden om in de gure wintermaanden te dragen. Ugg Australia heeft zelf in diverse media ook verschillende malen benadrukt dat Uggs oorspronkelijk bedoeld zijn om thuis te dragen. Ze kunnen zonder sokken gedragen worden en vormen thuis dan ook een soort slof. Geen verre wandelingen in de regen of sneeuw dus met de Uggs!

Gevalletje niet goed onderzocht wat u ging kopen.

Magnum007
door Magnum007 Jan 24, 2020 om 11:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Waar haal je deze informatie vandaan Neodutchio?

ne
door neodutchio Jan 24, 2020 om 17:22
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Welke informatie?
Dat Hudson Bay failliet is is breeduit in de media geweest: Zie hier
E
r is een overeenkomst met een verkoper, niet met de importeur of groothandel: gewoon de wet.
Zijn Uggs bestand tegen water: lang leve Google.

Magnum007
door Magnum007 Jan 25, 2020 om 23:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf geen ervaring met Uggs ,maar echt leren schoenen zijn waterdicht.

tijger1
door tijger1 Jan 25, 2020 om 23:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@magnum

Maar die dingen zijn niet van leer.

Magnum007
door Magnum007 Jan 25, 2020 om 23:21
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger ,

Kijk even op www.ugg.com .

Ze hebben ook mooie heren modellen.
Helaas te duur met mijn minimumloon.....;-))))

ne
door neodutchio Jan 26, 2020 om 08:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, wat heeft dat er mee te maken? TS heeft de gewone standaart meest verkocht Uggs gekocht. Gemaakt van schapenvacht, niet waterdicht en eigenlijk niet eens bedoeld om buiten mee te lopen.
Als ik een klacht heb over een pantoffel, begint u dan ook over schoenen bij die winkel?

Magnum007
door Magnum007 Jan 26, 2020 om 12:04
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Het gaat niet om pantoffels ,maar om de Mini Uggs : deze zijn wel van leer.

ne
door neodutchio Jan 26, 2020 om 12:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum,

Schapenleer, dat is totaal niet te vergelijken met echt leer. Leest u eerst eens de eigenschappen van schapenleer en stop daarna met reageren.

Magnum007
door Magnum007 Jan 26, 2020 om 20:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Als je googlet :"Is schapenleer waterdicht ?" ,dan krijg ik een paar waterdichte moonboots te zien......;-)))

ne
door neodutchio Jan 26, 2020 om 22:56
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik door de Ali advertenties even niet meereken, dan stuit ik bij Bol op een moonboot. Deze heeft een rubberen zool en een suede buitenkant. Als je dat om een Uggs heen doet is die ook waterdicht.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 24, 2020 om 09:40
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijkt op misleidende reclame maar ja, men is failliet en uit Nederland vertrokken. Voor klachten etc. kan de curator worden benaderd maar of dat gelet op de hoogte van de door u geleden schade zinvol is lijkt mij niet het geval. U komt met uw claim ergens onderaan de lijst van andere vorderingen/claims en die van u is niet preferent.

Het kan m.i. geen kwaad om toch even binnen te lopen bij een goede schoenmaker, mogelijk heeft die een oplossing maar ook dat is onzeker aangezien de schoenen kennelijk van niet waterdicht materiaal zijn gemaakt.
Nog een tip, zoek via een zoekmachine met de term 'consumentenbeschermijng' en u ziet dat uw idee m.b.t. 1 jaar garantie onjuist is. U heeft onder meer recht op een product aan de verwachtingen die er aan gesteld mogen worden. Zie bijv. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/garantie-reparatie/garantietermijn/garantie-binnen-garantietermijn  en deze https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verkoop-aan-consumenten/wet--en-regelgeving/wetten-en-regels-voor-verkoop-aan-consumenten  en 'garantie' dus verder kan gaan dan 1 jaar.

ne
door neodutchio Jan 24, 2020 om 21:46
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat lijkt op misleindende reclame? Ik zie nergens een uitlating staan waaruit blijkt dat TS waterdichte Uggs aangeboden heeft gekregen.

lo
door lovewinnie - Jan 24, 2020 om 12:15
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Uggs zijn duur, te breed en niet waterdicht .
Je betaald voor het merk. Niet meer dan dat .
Zeer slecht voor de voeten ivm totaal geen stevigheid. Leuk z'n merkje aan je voeten maar sloffen van eigen merk zijn zelfde aan kwaliteit  en loop je ook niet mee door de regen en sneeuw

aurora1
door aurora1 - Jan 24, 2020 om 17:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Die dingen dus maar beter alleen met droog weer aantrekken? Nog eens extra sprayen? En..... wat in de mode is (was dus) hoeft niet persé goed te zijn. Die dingen zakken toch altijd in? Het zijn toch eigenlijk bontsokken? Vraag een schoenmaker of hij een tip heeft voor dat afzakken.

Bent u door uw hoofdletters heen?

gerbera
door gerbera - Jan 25, 2020 om 11:06
7348 Antwoorden / 14 Vragen

De berichten over de waterdichtheid van Uggs is nogal tegenstrijdig, beweerd de een dat ze waterdicht zijn de ander meld dat ze waterafstotend zijn. Ga maar uit van het laatste dus regelmatig met een waterafstotende spray behandelen.

Ugg's zijn niet waterdicht, spuit ze regelmatig in met een beschermende spray.