He
door Henriëtte-65 Jan 11, 2018 om 14:25
Garantie & verzekeringen

Uit de W.A.?

Goedemiddag, Het gaat om het volgende. Mijn dochter is weer op haar bril gaan zitten. In september ook al en toen gewoon vergoed gekregen, was 110 euro.

Ik bel naar tussenpersoon en die zegt: Je hebt al meerdere keren iets gedeclareerd binnen een paar jaar. Dit zou de 5de x worden. (gestolen tas ( 55) nieuwe kapotte schoenen (160), bril (110) en nog iets (21.000) ). Als je dat nu declareert, kan je uit de verzekering gegooid worden en als je dan opnieuw wil verzekeringen dan kost het je je veel meer premie.

Dat "nog iets" is een aanrijding waar mijn dochter geen schuld aan had maar wat wel op mijn naam staat. Fietser reed tegen haar aan, moest naar ziekenhuis. Is bijelkaar voor 21.000 euro gedeclareerd door tegenpartij. (ook zijn fiets en kleding e.d.) Is heel moeilijk te bewijzen dat hij zelf schuld had. Enfin, lang verhaal maar staat op mijn naam dus.

Ik vind het een vreemd verhaal dat ik eruit gegooid kan worden omdat ik te vaak declareer. Ik heb er iig nog nooit van gehoord.

Groet van Henriëtte

2186 13 Rapporteer

AWYeah28
door AWYeah28 - Jan 11, 2018 om 14:31
355 Antwoorden / Vragen

Beste Henriette,

De verzekeraar heeft de mogelijkheid om u na het aflopen van de huidige polis te weigeren, bijvoorbeeld wanneer u vaak hebt geclaimd. Dit om fraude en een te hoge premie voor alle verzekerden te voorkomen. De kleine bedragen die u noemt had u beter voor eigen rekening kunnen nemen, de aansprakelijkheidsverzekering is er vooral voor de schades die u niet (makkelijk) zelf kunt dragen. Zoals die €21.000,- van de fietser.

Op de website van de Consumentenbond kunt u hier meer over lezen.

Sterkte!

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2018 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wegens teveel declareren kan een verzekeraar zeker de verzekering opzeggen.

Maar die grote schade is neem ik aan geclaimd op de WA verzekering van de auto.

Op welke verzekering u de schoenen, bril en tas geclaimd hebt is mij niet duidelijk. Maar wellicht op de inboedelverzekering? Dus die bril opnieuw zou dan voor die verzekering de vierde keer claimen worden in korte tijd. Dat vindt een verzekeraar niet leuk. En als de verzekeraar de verzekering opzegt wegens te veel claimen, moet u die reden bij een andere vermelden, en dat geeft problemen.

Dat antwoord van uw tussenpersoon is ook een beetje het nadeel van alles bij een maatschappij hebben.

He
door Henriëtte-65 Jan 11, 2018 om 14:38
1 Antwoorden / 1 Vragen

De fietser reed tegen mijn dochters fiets, dus W.A. En die andere claims zijn idd op de inboedel, denk ik.... Enfin. drie x is dus blijkbaar dan ook te veel geclaimd. Dus je advies is eigenlijk om deze claim niet in te dienen?

tenormin
door tenormin Jan 11, 2018 om 15:07
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Claim inderdaad liever niet indienen. Over de kosten van de bril komt u hopelijk wel heen;  uit de verzekering gezet worden is erger. Succes.

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2018 om 17:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“Die andere claims zijn idd op de inboedel, denk ik..” U weet toch wel bij welke verzekering u een claim indient?

Gr
door Grunn1 Jan 11, 2018 om 19:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ook al is het de inboedel verzekering als het bij de zelfde verzekeringsmaatschappij is dan tellen ze heel makkelijk alles bij elkaar op. Je kan je verzekeringen het beste bij verschillende maatschappijen onderbrengen.

aurora1
door aurora1 Jan 11, 2018 om 23:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Claimt u zo veel en zo vaak dat u niet meer weet wat u waar geclaimed heeft?

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2018 om 15:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als uw aansprakelijkheidsverzekering particulieren dat bedrag aan die fietser heeft uitgekeerd, kunt u er gerust van uit gaan dat uw dochter schuld had, als zij ook op een fiets zat. Anders gaan ze echt niet tot uitkering over. En uiteraard staan de verzekering pen op uw naam.

Persoonlijk zou ik, dit in verhouding geringe bedrag, nu niet claimen

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 11, 2018 om 15:45
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wie gaat er in hemelsnaam bedrag van 55 en 110 euro claimen, die betaal je toch gewoon, zelf. Terecht dat de verzekeraar van u af wil, u kost geld maar moet geld opleveren.

ol
door old fellow - Jan 11, 2018 om 16:02
90 Antwoorden / Vragen

Als de verzekerde zijn/haar auto uitleent, zijn alle risico's ook voor de verzekerde. Dat uw dochter erin gereden heeft doet niet ter zake (gezien op tv de rijdende rechter). Dus bent u aansprakelijk (ook) voor de verzekerings technische gevolgen. En veelal is de zwakkere partij de winnaar. Herhaaldelijk op je bril gaan zitten is ook niet echt slim, eerder onvoorzichtig.

jo
door jorisw Jan 11, 2018 om 16:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En dat onvoorzichtige gedrag wordt m.i. weer veroorzaakt door het gemak waarmee men declareert en vergoed krijgt...

ol
door old fellow Jan 11, 2018 om 16:54
90 Antwoorden / Vragen

En dàt levert strakkere voorwaarden en hogere premies op .......

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2018 om 18:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dochter zat op de fiets.

bl
door blaataap - Jan 11, 2018 om 16:12
1 Antwoorden / Vragen

Ik vind het een onduidelijk verhaal. Allereerst neem ik aan dat uw dochter relatief jong is en dat de aanrijding plaatsvond toen zij op een fiets zat/liep. Als je in de auto zit, wordt dat verhaald op de WA van de auto en dat is een hele andere verzekering.

Daarnaast begrijp ik niet hoe het kapotmaken van je eigen bril vergoed kan worden door de AVP-verzekering. Ook kapotte schoenen en een gestolen tas (die zou hoogstens bij bepaalde inboedelverzekeringen binnen de dekking vallen) lijken me niet binnen de WA vallen, maar het zou nog kunnen dat die binnen een ander onderdeel van een combinatiepolis vallen.

Een AVP-verzekering is bedoeld voor schade die jij of je familie zonder goedkeuring van anderen aan andermans eigendom toebrengt. Als iemand jou bijvoorbeeld een auto, fiets, boormachine of wat dan ook uitleent, en die sloop je of laat je jatten, keert een AVP-verzekering NIET uit.

En inderdaad, 5x dit soort vreemde dingen declareren zorgt voor alarmbellen bij de verzekeraar en ze hebben alle recht om u op basis van bepaalde voorwaarden uit de verzekering te zetten.

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2018 om 17:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als je een fiets of boormachine leent van je buurman en je maakt die per ongeluk kapot, dekt een AVP dat wel. Schade met en dan aan die auto niet.

En als je een fiets leent en je verzuimt die op slot te zetten, zodat hij wordt gejat, dekt een AVP dat ook.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2018 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@old fellow

Misschien even de reacties lezen? Dochter zat op haar fiets. Het gaat hier over een AVP, door de Ts ten onrechte WA genoemd.

tijger1
door tijger1 - Jan 11, 2018 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@henriette. Ik weet niet hoe oud uw dochter is, maar misschien ook even met haar een gesprekje hebben over haar gedragingen?

ol
door old fellow - Jan 11, 2018 om 16:27
90 Antwoorden / Vragen

Misschien wel handig om te vermelden hoe dat met uw dochter en 21.000 gegaan is in telegramstijl.

ou
door oudewouter - Jan 11, 2018 om 17:17
52 Antwoorden / Vragen

Helaas begrijp ik niets van dit zweverige verhaal. Hier lopen verschillende soorten claims door elkaar,lijkt mij. W.A.P   , inboedel, etc. Kennelijk ook nogal een slordige dochter als je 2 x op je bril gaat zitten. Welke verzekering vergoedt trouwens kapotte schoenen?   Heel vreemd allemaal.

He
door Henriëtte-65 - Jan 11, 2018 om 19:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor alle ( niet altijd aardige) reactie. Dochter stond naast haar fiets nog net niet op rijbaan en de andere fietser reed te hard op zijn racefiets waardoor zij niet meer naar achter kon. Hij reed dus vol tegen haar aan. Alleen moeten wij dan bewijzen dat hij te hard reed. Getuigen hebben dat gedaan maar dat hebben zij naast zich neer gelegd. Tegenpartij is gevallen (dochter ook, maar had niks) en had dus letsel. En heeft vervolgens zijn fiets en kleding e.d ook gedeclareerd.

Over de andere schade's..... Als ik bel naar tussen persoon om iets te vragen dan zij zeggen vervolgens dat ik dat kan declareren, ja, dan doe ik dat met de weinig middelen die ik heb. Zij hadden ook (blijkbaar) mij kunnen adviseren het niet te doen. Nou, dat doen ze nu dus. Alleen een beetje laat na inderdaad de paar x dat ik het wel had gedaan. Enfin....goeie leer. Kleine schade bedragen zelf dragen en alleen grote bedragen declareren.

tijger1
door tijger1 Jan 11, 2018 om 20:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niet dat het er nog toe doet, maar die tegenpartij, de fietser dus, heeft moeten bewijzen dat uw dochter fout was. En nu uw verzekeraar zo’n groot bedrag heeft uitgekeerd volgt daaruit dat hij dat overtuigend heeft kunnen doen. En uiteraard wordt dan alles, fiets, kleding en medische kosten ook vergoed.

U hebt blijkbaar voor de inboedelverzekering een all-risk en buitenshuis dekking. Gezien het feit dat die bril, tas en schoenen? werden vergoed.

Lijkt leuk, is duur, nodigt uit tot claimen, maar is eigenlijk waardeloos zoals u ziet hoe het uitpakt.

corv
door corv - Jan 12, 2018 om 13:30
41 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou God op mijn bloten knieën danken dat ik er na die 21.000 nog niet ben uigegooid.
U claimt meer schade in een jaar als ik in 49 jaar ( 1 claim 280 gulden op de reisverzekering), deze ex verzekeringsagent zou U niet graag als klant hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 12, 2018 om 15:24
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dochter stond naast haar fiets nog net niet op rijbaan en de andere fietser reed te hard op zijn racefiets waardoor zij niet meer naar achter kon.

Waarom zou zij naar achteren moeten als ze niet op de rijbaan stond. De snelheid van de andere fietser is volgens mij niet belangrijk. Iedereen mag zo hard fietsen al hij of zij wil, daar zijn geen regels voor.