He
door HeidiS Jan 14, 2019 om 14:58
Garantie & verzekeringen

Uitkering verzekering

Binnen welke termijn zou een verzekeraar tot uitkering moeten overgaan? Inmiddels zit ik 3 maanden te wachten op de uitkering van een uitvaartverzekering.

2963 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 15:02
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan u op dit moment maar één advies geven: doe navraag bij de verzekeraar maar mogelijk heeft u dat al wel gedaan.
M.i. zijn er geen regels. Zie ook de vraag van @Edrick 3 die ik inmiddels zie.
Als uw navraag ongewenst resultaat geeft of gaf dan is er de mogelijkheid om een klacht in te dienen, zie https://www.uitvaartdirekt.nl/klachten-uitvaartverzekering/ maar daar (KiFiD) zal in eerste instantie worden gereageerd met: heeft u een klacht ingediend bij de verzekeraar

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2019 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Heb je die dan wel aangevraagd?
Heb je de juiste papieren ingestuurd?
Is er contact geweest?
Normaal gesproken is zoiets - na het insturen van de gevraagde papieren- snel afgehandeld.

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2019 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Meestentijds worden uitvaartpolissen meegegeven aan de uitvaartondernemer en zorgt die voor inzending . Ook vindt vaak uitbetaling rechtstreeks plaats aan de uitvaartondernemer.

Hebt u van de verzekeraar wel een bevestiging van ontvangst gehad?

marita5
door marita5 Jan 14, 2019 om 15:15
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Ik had het overlijden van mijn vader zelf gemeld , kreeg een formulier wat ik moest invullen en terugsturen . Binnen 2 weken stond het geld op de rekening van mijn vader .

tijger1
door tijger1 Jan 14, 2019 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Marita, ook dat is natuurlijk mogelijk. Ik had die polissen toentertijd van mijn moeder aan de uitvaartondernemer meegegeven, flut bedragjes uiteraard. Werden op één na rechtstreeks op haar rekening overgemaakt. Die ene wilde voor 50 gulden uitkering een verklaring van erfrecht hebben, maar dat had ik natuurlijk na verloop van tijd. Compleet belachelijk, maar verder geen energie aan verspild en opgestuurd. Binnen drie dagen ook die paar centen ontvangen. :-((

lottesanne
door lottesanne Jan 18, 2019 om 15:36
438 Antwoorden / 47 Vragen

Heb de papieren meegegeven aan de uitvaartondernemer. Ook bij ons duurde het ca. drie maanden voordat de begrafenisverzekering het geld had overgemaakt aan de uitvaartverzorger. Die deed overigens helemaal niet moeilijk hierover.

marita5
door marita5 - Jan 14, 2019 om 15:12
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Heidis ,

Inmiddels zit ik 3 maanden te wachten op de uitkering van een uitvaartverzekering.

Lees hier het gegeven antwoord , wat u kunt doen , klik op de rode regel .

https://www.uitvaart.nl/verzekeringen/naturaverzekeringen/dekking/uitbetaling/27687

mo
door mof - Jan 16, 2019 om 15:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

3 maanden is lang. 30 dagen lijktme redelijk. Weet niet of er een wettelijke termijn bestaat