Su
door Suuske4 Sep 23, 2022 om 16:54
Garantie & verzekeringen

Uitvaartfonds

Beste,

Ik heb een begrafenisverzekering bij Onderlinge 's Gravenhage. Ik ben sedert 2021 premievrij en het opgebouwde bedrag is € 5.078,-. Nu gaat de Onderlinge stoppen met deze verzekering en moet ik mij voor begrafeniskosten opnieuw c.q. bij gaan verzekering. Daar ik nu op een leeftijd ben (04-02-1963) dat er medische problemen spelen kan ik me nergens meer verzekeren en ben ik genoodzaakt me in te dekken via een uitvaart(deposito)fonds. Nu vraag ik mij af bij welk uitvaartfonds ik me het beste kan aansluiten want ik zie door de bomen het bos niet.
Alvast bedankt !
Vriendelijke Groeten Suzanne Moermans

1398 4 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Sep 23, 2022 om 16:56
809 Antwoorden / Vragen

Zelf een spaarpotje aanleggen.
"Onderlinge" zal de portefeuille bij een andere verzekeraar onderbrengen. Het bedrag komt als het goed is pas bij overlijden vrij.

Topantwoord

1paul
door 1paul - Sep 23, 2022 om 17:08
3101 Antwoorden / 0 Vragen

denk niet dat u nu ineens niet meer verzekerd bent, er zal een andere verzekeraar zijn die uw polis overneemt, neem even kontakt op met de onderlinge, die kunnen u dit prcs vertellen!

Su
door Suuske4 Sep 24, 2022 om 11:42
Antwoorden / 1 Vragen

Beste 1Paul,
Bedankt voor je reactie, ik heb contact gehad met Onderlinge voordat ik deze vraag over een uitvaartfonds gesteld heb. Onderlinge blijft de polis zelf in beheer houden en betaald deze ook uit bij overlijden. Dit is het enige wat Onderlinge nog doet. De verzekering loopt niet meer door, dus het bedrag wat er nu is opgebouwd wordt uitgekeerd bij overlijden. Vijfduizend euro is echter voor een toekomstige uitvaart te weinig. Vandaar mijn vraag wat nu wijsheid is.

1paul
door 1paul Sep 29, 2022 om 08:10
3101 Antwoorden / 0 Vragen

in dat geval kunt u ervoor kiezen om zelf bij te sparen of een lagere, bijv. 2500 Euro, polis erbij af te sluiten.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 24, 2022 om 12:21
414 Antwoorden / 2 Vragen

Kijk uit met het het verzekerd bedrag van een uitvaartpolis. Als het bedrag boven een bepaalde waarde uitkomt, dan moet U dit meetellen bij uw belasting aangifte.  kijk   HIER  voor meer info. Ook is in sommige gevallen een dergelijke polis een grote last als iemand in de sociale dienst terecht komt. U zult niet de eerste en ook niet de laatste zijn die een dergelijk polis heeft en deze verplicht vervroegd moest afkopen tegen een belachelijk laag bedrag omdat de waarde van de polis werd meegeteld met het spaargeld dat eerst opgemaakt moest worden voordat er een uitkering plaatsvond.

atlas1302
door atlas1302 - Sep 24, 2022 om 12:25
341 Antwoorden / 13 Vragen

Als u kinderen hebt, zou u daar afspraken mee kunnen maken, als u daar nog goed mee omgaat.