jansje
door jansje Jan 17, 2012 om 12:00
Garantie & verzekeringen

Uitvaartverzekering KLAVERBLAD

eind vorig jaar wilden wij overstappen naar klaverblad uitvaartverzekeringen, ( dit op advies van onze verzekeringsadviseur ) mijn man werd aangenomen als klant, Helaas ik niet. Bij de vragenlijst die je moest invullen, heb ik dus de juiste medicijnen opgegeven die ik moet slikken. Daar kwam weer een brief van Klaverblad, daar moest ik invullen hoe en waarom ik deze medicijnen slikte. Ik heb daar zo goed mogelijk antwoord opgegeven. ze mochten het van mij ook opvragen bij huisarts of ggz. Dit is allemaal niet gebeurt door KLAVERBLAD. Mijn vraag is mogen ze je altijd weigeren? Hadden ze dan niet navraag moeten doen? Mijn man was zo kwaad, dat hij er inmiddels ook weg is. HOEZO KLAVERBLAD REKLAME DOE MAAR GEWOON?

3254 6 Rapporteer

loreleigil
door loreleigil - Jan 17, 2012 om 12:27
678 Antwoorden / 3 Vragen

De verzekering is niet verplicht navraag bij de huisarts of GGZ te doen, zij mogen u weigeren. Zij hebben bepaalde criteria waaraan zij vinden dat de nieuwe klant moet voldoen en u voldoet dus kennelijk niet. Hebben zij ook een reden voor weigering gegeven?

jansje
door jansje - Jan 17, 2012 om 12:30
131 Antwoorden / 14 Vragen

nee niet echt. Dat ik ben geweigerd zit me daarom ook dwars, bij een ander kreeg ik zo een uitvaartverzekering. niks geen gedoe

jansje
door jansje - Jan 17, 2012 om 12:34
131 Antwoorden / 14 Vragen

en ze vragen zelf of ze navraag mogen doen, bij huisarts of ggz. Daar moest ik toestemming voor geven, wat ik dus ook gedaan heb

loreleigil
door loreleigil - Jan 17, 2012 om 13:32
678 Antwoorden / 3 Vragen

Maar ze zijn het niet verplicht. Waarschijnlijk achtten zij het niet nodig, op basis van uw antwoorden. Ik zou als ik u was (als het u zo dwars zit) even bellen met hen en vragen naar de reden van afwijzing. Da's de enige mogelijkheid om er achter te komen.

vladja
door vladja - Jan 17, 2012 om 13:47
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ben je weer terug bij je oude uitvaartverzekering? Welke is dat?

Het overstappen naar een andere uitvaartverzekering is meestal alleen maar beter voor de assurantie-adviseur, daar bij afkoop of stilzetten van de oude uitvaartverzekering de verzekerde alleen maar "inlevert".

Vladja

jansje
door jansje - Jan 17, 2012 om 13:51
131 Antwoorden / 14 Vragen

Ja gelukkig zijn we allebei weer terug gegaan. Als u het niet erg vindt, zeg ik hier nu maar even de naam maar niet.
Dank u wel allemaal voor de antwoorden. Voor mij moet het maar gesloten zijn, het was van mijn kant alleen maar een vraag, waar ik wakker van lag. Omdat je gewoon als patiënt wordt afgewezen. En ze verder geen navraag hebben gedaan.
Ik weet nu in ieder geval dat ze je mogen afwijzen. En dat zat me gewoon dwars.
Nogmaals bedankt!!