jo
door joop ilsink Oct 17, 2017 om 20:51
Garantie & verzekeringen

Unive

Vorige week ontving ik bijgaande brief van Univé om de inboedel basis verzekering om te ztten naar een all risk inboedel verzekering.

Ik hoef niets te doen. Het gaat helemaal automatisch. Alleen de premie gaat wel eur 5,50 per maand omhoog.

Vraag is: Kan dat zomaar? Zullen vast wel mensen zijn die deze brief niet volledig lezen en dan wel eur 66,- meer premie per jaar betalen.

gr, Joop ilsink

[edit, bijlage verwijderd - redactie]

2415 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 17, 2017 om 21:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is een negatieve optie, als u niets doet, hebt u die uitbreiding. Ik ben daar persoonlijk een tegenstander van. Dat zou voor mij een reden zijn die verzekering helemaal op te zeggen.

Ik weet niet of er mensen zijn die die brief niet volledig lezen, maar het is wel uitermate dom van u die brief hier neer te zetten met uw persoonlijke gegevens open en bloot.

Haal dat dus weg.

En doe verder met die verzekering wat u goeddunkt.

edrick3
door edrick3 - Oct 17, 2017 om 21:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is weer eens zo'n rottige manier om premies te verhogen.
Niet reageren en je bent 'de klos'. Waardeloos.

Niet handig om die brief met je gegevens hier te plaatsen. Dan heb je straks nog meer 'aanbiedingen'.
Gebruik het potloodje bij je vraag om iets te wijzigen. Even op klikken.

aurora1
door aurora1 - Oct 17, 2017 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben het volledig eens met @tijger1. Mij bevalt een dergelijke manier van doen (niet reageren en je zit eraan vast) ook niet en zou voor mij reden zijn om naar een andere verzekering over te stappen. Ga maar eens op vergelijkingssites kijken, mogelijk zijn er zelfs voordeliger verzekeringen. Als u dan nog meer bij Univé kunt weghalen en elders ook nog voordeliger uit bent zou ik dat ook nog doen.

tijger1
door tijger1 - Oct 18, 2017 om 00:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik las overigens elders, weet niet meer precies waar, dat de verzekeraars toch paal en perk gaan stellen aan die dekkingen voor alle gesneuvelde schermen in mobieltjes en tablets.

Dus ik neem aan dat als u hiermee akkoord gaat, dus door niets te doen, er binnen de kortste keren allerlei extra voorwaarden bijgevoegd zullen worden aan die zogenaamde all-risk dekking.

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2017 om 09:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@panter22

Helemaal juist. Danku.;-))

Cookies
door Cookies Oct 18, 2017 om 14:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volkomen terecht dat dergelijke zaken er uit gegooid worden. Iedere x als er een nieuwe iPhone uit kwam, sneuvelden opvallend veel iPhones ineens.

tijger1
door tijger1 Oct 18, 2017 om 15:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Inderdaad, en maar jammeren dat alles duurder wordt.
Net als al die zonnebrillen en fotocamera’s op reisverzekeringen geclaimd worden.

gerbera
door gerbera - Oct 18, 2017 om 14:40
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zullen vast wel mensen zijn die deze brief niet volledig lezen
Is dat zo? zo lang is die brief toch niet.

be
door bertine@behen.nl - Nov 4, 2017 om 09:17
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb een deze brief van Unive ontvangen.Daarop een direct een mail gestuurd met de volgende vraag/opmerking.
In de oude situatie had ik een opstal/inboedel verzekering met een extra op Glasverzekering ( extra betaalt voor ruitschade)
Maar nu in de nieuwe situatie betaal ik dubbele Glasverzekering. Namelijk:
Opstal/inboedelverzekering + glasverzekering+allriskdekking( waar glas bij inzit)
Na een herinneringsmail omdat ik geen reactie had ontvangen, werd ik gisteren gebeld. De situatie zoals hierboven uitgelegd, enerzijds was hij het eens met mij, en twee tellen later was het: O nee mevrouw u betaalt echt niet twee keer voor glas.
Mijn inziens had Unive eerst mijn polis aan moeten passen.Namelijk :
Alleen de Opstal/inboedelverzekering (mijn premie was dan omlaag gegaan)  en had men daarnaa de all risk dekking kunnen toevoegen ( premie weer omhoog)
De slogan van Unive is:    UNIVE DAAR PLUKT U DE VRUCHTEN VAN.................nou   UNIVE PLUKT DE VRUCHTEN VAN MIJ.