Jo
door Johan N. Oct 16, 2019 om 12:56
Garantie & verzekeringen

Univé verhoogd auto premie met 25%

Onlangs mijn jaarnota voor alle polissen van Univé ontvangen en tot mijn schrik lees ik dat mijn autoverzekering stilzwijgend en dus zonder aankondiging verhoogd is met een dikke €200.00 in mijn geval van €844.00 naar €1049.00 na mijn contactpersoon te hebben gebeld kreeg ik te horen dat er veel schades zijn gereden met mijn type auto en dat ik dat maar moest accepteren ook al rijdt ik 25 jaar schadevrij met 80% no claim, kan dit zomaar?
groet,
Johan Neef
Tolbert

2654 8 Rapporteer

Topantwoord

ju
door juliomariner - Oct 16, 2019 om 13:00
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat kan zomaar maar u mag nu ook zonder problemen overstappen naar een andere verzekering.
Het schijnt dat Unive met een inhaalslag bezig is omdat een aantal van hun verzekeringen onder kostprijs zijn verkocht

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2019 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat kan zomaar. Maar u kunt en kon, dus niet alleen nu, overstappen  naar een andere verzekeraar.

Maak eens een prijsvergelijking op bijvoorbeeld Independer.

Let op, de oude niet eerder opzeggen dan dat u door de nieuwe bent geaccepteerd.

Topantwoord

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 16, 2019 om 13:16
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ga een nieuwe auto met  de 80% korting opgeven en kijk wat dat word....

Wel iets duurder maar  niet zoveel,  als je online bij  Unive een ander tarief kreeg is er blijkbaar een fout gemaakt.
Als dit werkelijk zoveel omhoog gaat lopen ze leeg  want elders kan ik  ook voordelig terecht.

Of heb je diefstal gevoelige  AR verzekerd,  bepaalde voertuigen die vaak gestolen worden mogen ze duurder maken, tenzij je  extra alarm monteerde,   ze mogen verhogen helaas en  €800,-  betaalde ik niet.

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2019 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag en kan 'zomaar'.
Je kunt natuurlijk altijd overstappen naar een ander als je daar goedkoper terecht kunt.
Kijk bv. eens op independer: https://www.independer.nl/autoverzekering/intro.aspx

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Oct 16, 2019 om 13:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat kan zomaar, en u mag zonder kosten overstappen naar een andere verzekering. Ook zomaar.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 16, 2019 om 13:51
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Een merkwaardige gang van zaken die mij ook niet terecht lijkt. Hier lijkt mij eerder sprake van een fout en is het meer zinvol om Univé zelf te benaderen.
Stilzwijgend en zonder aankondiging betekent hoe dan ook m.i. een eenzijdige wijziging en meer juridisch gezegd het in gebreke blijven in nakomen van de overeenkomst. Als al gezegd, get lijkt mij eerder een fout.
Als het geen fout zou blijken te zijn is dit hoe dan ook voldoende reden om per onmiddelijk uw autoverzekering daar te beëindigen en over te stappen naar een verzekeraar die wel uw schadevrijejaren honoreert en ook goedkoper is.

Als het werkelijk zo is en men zijdens Univé dat bevestigt kunt u een melding maken bij de Ombudsman van KiFiD. Maar eerst contact opnemen met Univé zelf'. Zie bij 'andere klachten' https://www.unive.nl/klantenservice/klachtindienen

tijger1
door tijger1 Oct 16, 2019 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet hij bij de Ombudsman? Het staat een verzekeraar vrij de premie te verhogen zo veel als ze willen. Dat is helemaal geen “in gebreke blijven”.

id
door idaeon - Oct 16, 2019 om 15:22
21 Antwoorden / Vragen

Ik heb onlangs een nieuwe (tweedehands) auto aangeschaft en ook ik kreeg bij Centraal Beheer een premieverhoging van bijna €20,- per maand voor mijn kiezen. Heb wat onderzoek gedaan bij Independer, maar kennelijk zijn de verzekeringen gewoon fors duurder geworden, want ik zou overal ongeveer hetzelfde gaan betalen.

gerbera
door gerbera - Oct 16, 2019 om 15:23
7358 Antwoorden / 14 Vragen

kreeg ik te horen dat er veel schades zijn gereden met mijn type auto

Hoezo, valt die onder de cattegorie Cross auto's dan maar snel een ander type aanschaffen of, dat lijkt mij beter, een andere verzekering kiezen. Een verhoging van € 200,- lijkt mij een beetje overdreven en mogelijk een foutje dus maar eens bij Univé zelf informeren.