Vergoeding bril bij gecontracteerde en niet gecontracteerde opticien
Na vele jaren bij Specsavers, Hans Anders en Pearl mijn bril gekocht hebbende, ben ik eens naar en particuliere (niet-gecontracteerde) opticën gegaan. Bij mijn aanvullende verzekering krijg ik een tegemoetkoming van de onkosten bij een niet-gecontracteerde opticiën ter hoogte van 75 euro. Bij een gecontracteerde opticiën is het een complete vergoeding. Nu kocht ik ruim drie jaar geleden een bril bij Hans Anders waarvan de kosten goed voor ruim 650 euro volledig vergoed werden. (Multifocaal ongeveer +7,5 en + 5,5) Is dit wel eerlijk. Ik betaal per maand ruim 52 euro voor en aanvullende verzekering wat in drie jaar (om de drie jaar wordt een vergoeding verstrekt) zo ongeveer 1900 euro bedraagt. Ik kan me voorstellen dat een zorgverzekering paal en perk wil stellen, maar als 650 euro vergoed wordt, zou ik verwachten dat de verzekering bij een niet-gecontracteerde opticiën gaat tot een maximale vergoeding van bv 650 euro. Nu ben ik ruim 1300 euro kwijt bij een particuliere niet-gecontracteerde opticiën. Is dat wel reëel? Kan Kassa daarop antwoord geven of onderzoek naar doen. Bij voorbaat dank.
Dan zal u dat aan Kassa moeten vragen. De contact gegevens vindt u onderaan de pagina.
Al sinds jaar en dag sluiten verzekeraars contracten af met zorgverleners. Zorg die hier buiten geleverd wordt wordt niet tot nouwelijks vergoed.
Maar als u rekent, u hebt een verzekering die u € 1872 kost en u koopt/vergoed een bril van € 650?
Als u wilt dat Kassa daar onderzoek naar doet of antwoord op uw vraag geeft, moet u bij Kassa zijn. Dit is het forum.
U sluit zelf een aanvullende dekking af, waar u blijkbaar de voorwaarden van hebt gelezen. Maar nog kiest u naar een opticien te gaan, die niet gecontracteerd is. Dus uw eigen keuze.
En u betaalt geen drie jaar premie om een bril te kunnen nemen, want dat zou met de hoogte van die premie goed stom zijn, maar in uw aanvullende dekking is heel wat meer gedekt.
Persoonlijk vind ik € 1.300 voor een bril ronduit waanzinnig, maar ook dat is uw eigen keuze.
@tijger1. Mijn brilletjes van de Dollar Tree zijn gereduceert tot 5. Niet zo gek natuurlijk, slechte kwaliteit. Maar een bril kopen voor €1.300? Hemel, wat een geld. Had ie beter iedere maand wat centjes zelf opzij hebben moeten leggen. Kon de verzekering ook omlaag.
De Ts neemt blijkbaar elke drie jaar een nieuwe bril omdat dat “mag” van de verzekeraar.
Het wordt tijd dat die idioterie uit die aanvullende dekking wordt gegooid,
Mijn idee.
Hoe vaak koopt u een nieuwe bril?
Is dat dan nodig of wilt u alleen een ander montuur?
In het laatste geval kunt u voor een habbekrats of gratis uw glazen in een passend nieuw montuur laten zetten.
U noemt belachelijk hoge bedragen. Is op hoge prijs gekozen omdat u denkt veel of alles vergoed te krijgen?
Ook een onderzoek zal uitwijzen dat de reden is dat u een niet door uw zorgverzekeraar gecontracteed opticiën benadert voor een nieuwe bril.
Dat tenzij in uw polis m.b.t. de verzekerde voorwaarden/polisvoorwaarden nadrukjkelijk anders is vermeld of beter gezegd, daar is vermeld dat u ook dan in aanmerking komt voor vergoeding.
Hoe dan ook is dit een vraag die u m.i. het beste aan uw verzekeraar kunt stellen.
U komt er eindelijk achter dat een aanvullende verzekering voor een bril meer geld kost dan het oplevert. De zorgverzekeraar vergoed op jaarbasis een bedrag voor een bril maar als u er geen gebruik van maakt vervalt na een jaar die vergoeding. Menig zorgverzekeraars maken afspraken met brillen verkopers en dan krijgt u de bril 'gratis' maar u bent de vergoeding voor een bril wel voor drie jaar kwijt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer