Pe
door Peter Hulsenboom Feb 16, 2019 om 13:39
Garantie & verzekeringen

Vergoeding bril bij gecontracteerde en niet gecontracteerde opticien

Na vele jaren bij Specsavers, Hans Anders en Pearl mijn bril gekocht hebbende, ben ik eens naar en particuliere (niet-gecontracteerde) opticën gegaan. Bij mijn aanvullende verzekering krijg ik een tegemoetkoming van de onkosten bij een niet-gecontracteerde opticiën ter hoogte van 75 euro. Bij een gecontracteerde opticiën is het een complete vergoeding. Nu kocht ik ruim drie jaar geleden een bril bij Hans Anders waarvan de kosten goed voor ruim 650 euro volledig vergoed werden. (Multifocaal ongeveer +7,5 en + 5,5)  Is dit wel eerlijk. Ik betaal per maand ruim 52 euro voor en aanvullende verzekering wat in drie jaar (om de drie jaar wordt een vergoeding verstrekt) zo ongeveer 1900 euro bedraagt. Ik kan me voorstellen dat een zorgverzekering paal en perk wil stellen, maar als 650 euro vergoed wordt, zou ik verwachten dat de verzekering bij een niet-gecontracteerde opticiën gaat tot een maximale vergoeding van bv 650 euro. Nu ben ik ruim 1300 euro kwijt bij een particuliere niet-gecontracteerde opticiën. Is dat wel reëel? Kan Kassa daarop antwoord geven of onderzoek naar doen. Bij voorbaat dank.

1133 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - Feb 16, 2019 om 13:50
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dan zal u dat aan Kassa moeten vragen. De contact gegevens vindt u onderaan de pagina.
Al sinds jaar en dag sluiten verzekeraars contracten af met zorgverleners. Zorg die hier buiten geleverd wordt wordt niet tot nouwelijks vergoed.
Maar als u rekent, u hebt een verzekering die u € 1872 kost en u koopt/vergoed een bril van € 650?

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2019 om 13:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u wilt dat Kassa daar onderzoek naar doet of antwoord op uw vraag geeft, moet u bij Kassa zijn. Dit is het forum.

U sluit zelf een aanvullende dekking af, waar u blijkbaar de voorwaarden van hebt gelezen. Maar nog kiest u naar een opticien te gaan, die niet gecontracteerd is. Dus uw eigen keuze.

En u betaalt geen drie jaar premie om een bril te kunnen nemen, want dat zou met de hoogte van die premie goed stom zijn, maar in uw aanvullende dekking is heel wat meer gedekt.

Persoonlijk vind ik € 1.300 voor een bril ronduit waanzinnig, maar ook dat is uw eigen keuze.

tenormin
door tenormin Feb 16, 2019 om 14:07
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1. Mijn brilletjes van de Dollar Tree zijn gereduceert tot 5. Niet zo gek natuurlijk, slechte kwaliteit. Maar een bril kopen voor €1.300? Hemel, wat een geld. Had ie beter iedere maand wat centjes zelf opzij hebben moeten leggen. Kon de verzekering ook omlaag.

tijger1
door tijger1 Feb 16, 2019 om 14:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts neemt blijkbaar elke drie jaar een nieuwe bril omdat dat “mag” van de verzekeraar.

Het wordt tijd dat die idioterie uit die aanvullende dekking wordt gegooid,

tenormin
door tenormin Feb 16, 2019 om 14:10
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn idee.

aurora1
door aurora1 - Feb 16, 2019 om 14:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe vaak koopt u een nieuwe bril?
Is dat dan nodig of wilt u alleen een ander montuur?
In het laatste geval kunt u voor een habbekrats of gratis uw glazen in een passend nieuw montuur laten zetten.
U noemt belachelijk hoge bedragen. Is op hoge prijs gekozen omdat u denkt veel of alles vergoed te krijgen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 16, 2019 om 14:20
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Ook een onderzoek zal uitwijzen dat de reden is dat u een niet door uw zorgverzekeraar gecontracteed opticiën benadert voor een nieuwe bril.

Dat tenzij in uw polis m.b.t. de verzekerde voorwaarden/polisvoorwaarden nadrukjkelijk anders is vermeld of beter gezegd, daar is vermeld dat u ook dan in aanmerking komt voor vergoeding.

Hoe dan ook is dit een vraag die u m.i. het beste aan uw verzekeraar kunt stellen.

ro
door ron503 - Feb 16, 2019 om 15:27
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U komt er eindelijk achter dat een aanvullende verzekering voor een bril meer geld kost dan het oplevert. De zorgverzekeraar vergoed op jaarbasis een bedrag voor een bril maar als u er geen gebruik van maakt vervalt na een jaar die vergoeding. Menig zorgverzekeraars maken afspraken met brillen verkopers en dan krijgt u de bril 'gratis' maar u bent de vergoeding voor een bril wel voor drie jaar kwijt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 16, 2019 om 21:11
1759 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Peter,

Ik haal mijn bril gewoon bij Eyelove.