jh
door jhkap Jan 21, 2011 om 17:26
Garantie & verzekeringen

Vergoeding inboedel

Beste Kassamedewerker,
Ik heb vorig jaar juli blikseminslag gehad in mijn huis en een schade gehad bij de inboedel van ongev. 7000 euro
De verzekering betaald echter maar ongev.2600 euro uit
Kan dit zomaar?
Toen ik in het begin er een melding van maakte moest ik zelf naar de expertise bureau bellen en men zei toen tegen mij, o, u bent degene van de 10000 euro schade terwijl ik nog niets had door gegeven
Nu vermoed ik dat men gewoon niet meer wil uitbetalen en gewoon dicht bij dat bedrag wil blijven zitten
Ik heb ook al verschillende keren achter een specificatie gebeld maar wordt steeds naar dat bureau verwezen terwijl ik daar niet ben verzekerd
Mvg.jhkap

5177 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

jhkap

Als je een rechtbijstandverzekering hebt, dan kun je die verzekeraar inschakelen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u een nieuwwaarde verz.Bent u onder verzekerd?

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke inboedelverzekering (gewoon, extra o.i.d.) heb/had je waar lopen? Niet alle verzekeringen dekken inductieschade bijv.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u 7000 euro schade heeft opgegeven, kan het best zijn dat u niet alles vergoed krijgt. Enkele mogelijke redenen:
- u bent onderverzekerd (bv. 30.000 verzekerd terwijl uw totale inboedel 60.000 waard was)
- bepaalde zaken vallen niet onder het begrip inboedel (bv. geld, electronica, sieraden)
- de opgegeven schade is niet alleen door bliksem ontstaan, maar door inductie. Daar biedt niet elke verzekering dekking voor, zoals Vladja al aangaf.

De expert stelt in opdracht van de verzekeraar de schade vast. Niet meer, niet minder. De expert bepaalt niet wat u vergoed krijgt, dat doet de verzekeraar. U zult dus contact op moeten nemen met de verzekeraar en uitleggen dat u 7000 schade heeft. Vraag hen om een duidelijke (schriftelijke) verklaring waarom zij veel minder betalen. Dit moet de verzekeraar gewoon duidelijk aan u uitleggen.

Over welke verzekeraar hebben we het hier? En welke voorwaarden staan er op uw polisblad? En puur nieuwsgierigheid: om welk expertisebureau gaat het?

Succes!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die is ook bij dezelfde verzekeraar afgesloten

read schreef op vrijdag 21 jan 2011, 17:53: jhkap

Als je een rechtbijstandverzekering hebt, dan kun je die verzekeraar inschakelen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, dit gaat over de inboedelverzekering en die is niet onderverzekerd

valerius-2 schreef op vrijdag 21 jan 2011, 18:51: Heeft u een nieuwwaarde verz.Bent u onder verzekerd?

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 22:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

De expert heeft als verklaring gegeven dat er na elke jaar dat een apparaat ouder wort er 10% eraf gaat van de waarde, dus als iets ouder is dan 10 jaar is het eigenlijk niets meer waard
Ik ben verzekerd bij RVS en heb daar zelfs een paraplupakket
De expert is van CED BrandVaria b.v.

emcede schreef op vrijdag 21 jan 2011, 20:22: Als u 7000 euro schade heeft opgegeven, kan het best zijn dat u niet alles vergoed krijgt. Enkele mogelijke redenen:
- u bent onderverzekerd (bv. 30.000 verzekerd terwijl uw totale inboedel 60.000 waard was)
- bepaalde zaken vallen niet onder het begrip inboedel (bv. geld, electronica, sieraden)
- de opgegeven schade is niet alleen door bliksem ontstaan, maar door inductie. Daar biedt niet elke verzekering dekking voor, zoals Vladja al aangaf.

De expert stelt in opdracht van de verzekeraar de schade vast. Niet meer, niet minder. De expert bepaalt niet wat u vergoed krijgt, dat doet de verzekeraar. U zult dus contact op moeten nemen met de verzekeraar en uitleggen dat u 7000 schade heeft. Vraag hen om een duidelijke (schriftelijke) verklaring waarom zij veel minder betalen. Dit moet de verzekeraar gewoon duidelijk aan u uitleggen.

Over welke verzekeraar hebben we het hier? En welke voorwaarden staan er op uw polisblad? En puur nieuwsgierigheid: om welk expertisebureau gaat het?

Succes!

ve
door verwijderd - Jan 21, 2011 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

jhkap schreef op vrijdag 21 jan 2011, 21:55: Nee, dit gaat over de inboedelverzekering en die is niet onderverzekerd
valerius-2 schreef op vrijdag 21 jan 2011, 18:51: Heeft u een nieuwwaarde verz.Bent u onder verzekerd?

Dus u heeft geen nieuwwaarde verzekering ja dan krijg je afschrijving voor de jaren dat je het oud is.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 00:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

......en heb daar zelfs een paraplupakket.......

Dat doet niet terzake, betekent alleen maar dat je daar meerdere verzekeringen hebt afgesloten, dus hogere korting op de premies. Met een betere dekking heeft dit niets te maken.

artikel 10 vaststelling schade aan inboedel
10.3 geen herstel
Indien herstel niet mogelijk is, wordt de omvang van de schade aan
roerende zaken vastgesteld op bedragen zoals hierna genoemd.
a Het verschil tussen de nieuwwaarde onmiddellijk vóór en onmiddellijk ná de gebeurtenis indien de hierna genoemde regelingen niet van toepassing zijn.
b Het verschil tussen de dagwaarde onmiddellijk vóór en onmiddellijk ná de gebeurtenis indien sprake is van één of meer van de hierna genoemde omstandigheden
- uit de polis blijkt dat de verzekering geschiedt op basis van dagwaarde
- het betreft zaken waarvan de dagwaarde minder bedraagt dan
40% van de nieuwwaarde

- het betreft zaken die onttrokken zijn aan het gebruik waarvoor zij
waren bestemd
- het betreft brom- of snorfietsen en voor zover meegedekt overige
motorrijtuigen, caravans, aanhangwagens en vaartuigen, alsmede
losse onderdelen en accessoires daarvan
- het betreft zaken van derden.

Waarschijnlijk is de vetgedrukte tekst bij jou van toepassing.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2011 om 00:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Ter verduidelijking nog even:

Dus: of je bent verzekerd op basis van de dagwaarde (zie daarvoor je polis) of de spullen waren minder waard dan 40% van de nieuwwaarde.