Vervolgschade stukadoor
Hallo,
Een stukadoor heeft onze woonkamer gestuukt en is daar totaal 4 dagen mee bezig geweest. Vooraf is er uitgebreid gekeken wat de situatie is, waar de muren uit bestaan en ik heb nog wat wijzigingen moeten doen om alles goed te laten verlopen.
Nadat de stukadoor weg was na 4 dagen viel mij op dat van een wand, die niet gestuukt hoefde te worden, over de gehele lengte de verf was afgekrabd (hoogstwaarschijnlijk door een spaan).
Toen ik de stukadoor terug liet komen om dit bespreekbaar te maken schoot deze gelijk in de verdediging dat de schilder niet heeft voorgestreken en dat het eigenlijk de schilder zijn fout is. Hierop liet ik weten dat de verf er al 3 jaar op zit, ik er nooit problemen mee heb gehad en dat het nu beschadigd is.
Kort samengevat, ik lig overhoop met een stukadoor die de schilder de schuld geeft en ik zit met extra kosten om alles weer te herstellen. Wie staat nu in zijn recht? Vooraf is mij niet bekend gemaakt dat dit zou kunnen gebeuren en achteraf hebben ze mij hierop niet geattendeerd.
Bedankt!
Fam Veenstra
Topantwoord
Die controle had je meteen uit moeten voeren, direct nadat de klus geklaard was. Als je pas 4 dagen later gaat reclameren, moet je kunnen aantonen dat de stukadoor de wand heeft beschadigd. De stucadoor kan zich er nu op beroepen dat het werk goed is uitgevoerd en dat hij niets heeft beschadigd. Kortom, je bent nu te laat.
Nee, de stukadoor was na 4 dagen stuken weg en heb ik gelijk daarna erbij gehaald om het probleem te bespreken. Niet 4 dagen na het stucen dus. Daarnaast heeft de stukadoor aangegeven dat het komt door zijn spaan maar geeft de schilder de schuld omdat de verf er niet goed op zit.
Misschien ligt het aan mij maar ik snap niet wat een stukadoor doet aan een muur waar hij niets aan hoeft te doen. Hoe past de schilder in dit plaatje.
@jackyh, die schilder is de persoon die 3 jaar geleden de muur geschilderd heeft. ;-)
Je komt blijkbaar met je spaan langs die muur om de andere wand glad te strijken.
Jackyh, als de aangrenzende muur wel gestuct moest worden, is het niet vreemd dat opdienen muur wat beschadigd raakt
Daar had dus een afplakband moeten zitten.
Is de stukadoor aangesloten bij een branche-organisatie?
Dan zou je daar je klacht kunnen deponeren.
Nergens kan ik zien dat zij zijn aangesloten bij een organisatie.
En dat kan ik hier natuurlijk ook niet zien aangezien niet bekend is welke zaak het betreft.
Je zou het eens kunnen informeren bij betreffende zaak.
Daarnaast heeft de stukadoor aangegeven dat het komt door zijn spaan maar geeft de schilder de schuld omdat de verf er niet goed op zit.
Dan zou hij toch minstens met een voorstel tot 'oplossing' moeten komen.
Zoveel werk is het toch niet om zelf even wat muurverf aan te brengen?
Je kan niet 1 strook doen, je moet gelijk de hele wand doen. Dan moeten alle contactdozen er weer uit om te kunnen rollen en is het schuurpatroon uit de wand. Ook moet ik een pot muurverf aanschaffen, rollers, afplaktape, enz. Wij zijn niet heel erg handig dus dat moeten we dan weer uitbesteden. Als snel meer dan 100 euro schat ik.
was het een zwarte of witte klus?
Witte klus en witte verf.
Topantwoord
Hallo Veenstra1 ,
Stuur de stucadoor een aangetekende brief / of mail , zie hier de voorbeeldbrief , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/dienstverlening/voorbeeldbrief-klacht-aan-dienstverlener
Zoals ik uw verhaal lees, heeft de stukadoor zich bezig gehouden met een muur waar hij gewoon vanaf had moeten blijven. U kunt hem aansprakelijk stellen voor de schade. Eventueel kunt u een bedrag inhouden van de rekening van de stukadoor. Ook lijkt het mij dat hij wat extra uurtje(s) heeft gemaakt door het afkrabben, die kunnen ook van de rekening. Hij heeft een fout gemaakt, heeft het halverwege gemerkt(?) en probeert er nu onderuit te komen. Zo komt uw verhaal op mij over.
Doe alles aangetekend schriftelijk. Leg de situatie op papier zo helder mogelijk uit. Het beste is de stukadoor de kans te geven om zelf voor herstel te zorgen. Wil hij dat niet dan kunt u aangeven dat u het door een derde partij laat doen, waarbij u de kosten op de stukdoor zult verhalen.
Dateer de brieven en verzoek om een schriftelijk antwoord binnen bijv. 14 dagen.
Wij zijn nog in discussie met de stukadoor om het op te lossen. De reden dat ik het hier aankaart is om wel zeker te zijn dat wij in ons recht staan wanneer ik vervolgstappen moet ondernemen. Ik noem uiteraard geen namen en wil ook niemand aan de digitale schandpaal nagelen. Het "afkrabben" is overigens niet bewust gedaan. Dat is met een beweging van de spaan langs de muur gegaan en per ongeluk meegenomen schat ik.
Toch raad ik u aan deze discussie tevens schriftelijk te voeren. Als er later 'onduidelijkheid' over de rekening ontstaat en er onverhoopt tot juridische stappen wordt besloten, dan staat u sterk met schriftelijk klagen en zwak bij mondeling klagen. Want dan heeft iedereen ineens iets anders gezegd/bedoeld/gehoord. Maak ook foto''s.
Dus als ik het goed begrijp is er een muur beschadigd die haaks op de te stuken muur staat, omdat de spaan daar tegenaan gekomen is? Dat randje had dan afgeplakt moeten worden. die beschadiging zit dan toch hooguit in de nek? Schilder dat randje inde kleur van de gestuukte muur, dan is het klaar.
Dus wanneer iemand een kras op uw auto maakt en zegt: "Doe je daar toch een zwarte sticker op, dan matcht het met je banden", dan moet je daar genoegen mee nemen?
Prima hoor, span een proces aan. Die krassen zullen toch slechts maximaal een halve centimeter uit de nek zitten?
13 cm diep, 2,5 meter lang volledig bekrast
13 cm diep? 13 cm breed zult u bedoelen.
Net waar je staat. Maar om misverstanden te voorkomen, 13cm bij 2,5 meter is het oppervlakte dat beschadigd is. Wij zitten hier niet te zaniken over een kleine beschadiging dus.
Dan doet die stucadoor dus heel wonderlijk met zijn spaan.:-))
Heeft de schilder waterverf gebruikt? Die verf gaat er niet zomaar af.
Diewilik
Muurverf is op waterbasis inderdaad.
LOL
Als de stucadoor is aangesloten bij een branche organisatie, dan daar een klacht indienen maar ook naar mijn mening heeft u weinig kans van slagen aangezien u verweten kan worden dat u niet meteen na de oplevering dit 'gebrek' heeft gezien.
Hoiewel: ik zie de relatie in de verdediging van de stukadoor niet tussen een muur die niet gestuukt behoefde te worden en het afgekrabt zijn omdat de schilder niet heeft voorgestreken.
Waaruit maakt u op dat ik niet gelijk na oplevering het gebrek heb aangekaart? Dit heb ik de dag na oplevering gedaan en de stukadoor heeft de schade bevestigd.
Verder is het afkrabben per ongeluk gedaan door een spaan die langs de muur ging. De stukadoor zegt dat de schilder niet goed zijn werk heeft gedaan, anders was de verf wel blijven zitten.
Maar een stukadoor houdt zijn spaan tegen de muur, dus hoe kan er dan 13 cm vanaf die muur nog krassen door die spaan zijn?
Tijger1, Google eerst eens hoe een spaan met tanden eruit ziet. Bedenk dan eens dat je stucwerk niet uit kan smeren zonder de spaan te kantelen. Realiseer dan dat er een deel van de spaan uitsteekt en krast over een ander oppervlakte wat er haaks op zit.
Nou bijna al mijn muren zijn gestukt. Op sommige plekken staan er zelfs kasten, maar die hoefen voor mijn stukadoor maar een centimeter van de muur af en nergens zit een kras op, dat kan ik u verzekeren.
Dat had u even eerder mogen zeggen, dan had ik deze ellende niet. Wat is zijn nummer?
Het maakt in feite niet zoveel uit, hoe de beschsdiging eruit ziet. De stukadoor heeft door zijn handelen schade aan uw muur toegebracht en het is aan hem om dat weer te herstellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Alternate weigert terugbetaling of Een niew Moederbord stomme oplichters
nou ik heb eens een pc besteld alternate leek wel de goedkoopste ( is ook zo ) maar ja alles werkt behalve het moederbord denk nou dat komt wel goed veel 5 sterren op de website maar ja ik stuur dus een mailtje van hey ik heb een moederbord ontvangen maar dees is defect geleverd nou alternate test het zegt vervolgens dit is gebruikers schade dus je garantie vervalt oke dus garantie heb je geen r ... Lees meer
Ervaringen met Poluno Amsterdam?
Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.
Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver
...
Lees meer
Hoe heette het metaalbedrijf da tin de Nieuwlichtstraat zat in Utrecht?
Het bestond ergens in de vorige eeuw in de wijk Zuilen in de jaren 60 of 70. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer