Al
door Alexy Baan Jan 18, 2019 om 18:19
Garantie & verzekeringen

Verzekering DSW tandheelkunde valt tegen

Ben naar de DSW overgestapt voor tandheelkunde, 1000 euro vergoed 100%, nou dus niet. Ik mag maar twee keer naar de tandarts, vergoed, en ben al een keer geweest voor een wortelkanaalbehandeling, daarvan moet ik 175 euro zelf betalen. Heb ze gebeld, veel dingen dekken ze niet. Met de dekking van twee bezoekjes aan de tandarts kan je nooit voor 1000 euro vullingen krijgen. Voel me goed belazerd.

6488 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 18, 2019 om 18:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Voel me goed belazerd.  Dat's dan jammer.
Wat is je vraag?

Tja, blijkbaar heb je de polisvoorwaarden niet goed doorgelezen vóórdat je die verzekering afsloot.
Jammer.

va
door vanlotjegetikt - Jan 18, 2019 om 18:30
809 Antwoorden / Vragen

Wortel kanaalbehandelingen hebben een maximum vergoeding en niet alle codes worden vergoed.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2019 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Veel dingen dekken ze niet? Hebt u van te voren de polis wel doorgelezen met de dekkingen?

Of dacht u met een rampgebit even alles in orde te kunnen laten maken op kosten van de verzekeraar?

panter22
door panter22 - Jan 18, 2019 om 19:36
6599 Antwoorden / Vragen

Voordat je een aanvullende verzekering gaat afsluiten voor tandartskosten, moet je al een behandelplan hebben,
Dan kijken naar de voorwaarden welke verzekering het beste bij je past. Dat is puzzelen.
Als je alleen kijkt naar die €1000 vergoeding, dan is dsw verzekering een tegenvaller.
Meestal ga je 2 keer per jaar voor controle naar de tandarts. Dat wordt wel vergoed, maar als je tussendoor iets hebt, zoals die wortelkanaalbehandeling, dan zul je 1 controle moeten schrappen. Tenminste als je niets bij wilt betalen,
Met de mondhygienist is het helemaal treurig, Een vergoeding van max 15 minuten per jaar,
Je bent niet belazerd. Het is je eigen keus geweest en de voorwaarden zijn online te vinden.
Je zit er nog wel dit jaar aan vast. Volgend jaar een andere keus maken.

Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Jan 18, 2019 om 19:48
17 Antwoorden / Vragen

Bij FBTO verzeker je voor het bedrag aan kosten voor de tandarts, en dan word alles 100% vergoed, tot het bedrag op is, nooit zelf bij betalen, voor geen enkele behandeling!

fl
door fleksje Jan 21, 2019 om 12:47
1 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens de polisvoorwaarden van 2019 krijg je van de mondhygieniste nog maar 75% van de kosten vergoed tot aan het maximaal verzekerde bedrag. Dit was voorgaande jaren 100%. Ook de FBTO is aan het beknibbelen.

tenormin
door tenormin - Jan 18, 2019 om 19:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat u werkelijk een slechte verzekering hebt afgesloten. Vooral de maximale 15 minuten per jaar schoonmaken. Dat lukt geen mondhygiëniste. Dat u daar voor €1000,00 een verzekering heeft afgesloten: haleluja: spaar het zelf iedere maand. Heb een goedkopere verzekering bij OHRA, krijg tot het bedrag vergoed. Maar ja, pas eind van het jaar kunt u weer veranderen.

aurora1
door aurora1 - Jan 19, 2019 om 03:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u niet vooraf de polis doorgelezen?
En is er nogal wat te doen aan uw gebit wat u tevoren wist?
Heeft u een offerte van de tandarts gevraagd en die bijv. vooraf aan de verzekering voorgelegd?
Wat is eigenlijk uw vraag, of bent u in de war met Facebook?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2019 om 05:19
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Het is echt aan u zelf om keuzes te maken op basis van de polisvoorwaarden. En uw opmerking: met dekking twee bezoekjes aan de tandarts kun je nooit voor 1000 euro vullingen krijgn begrijp ik niet.

jo
door jorisw - Jan 19, 2019 om 08:52
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Uit alle andere verhalen dacht ik op te maken dat DSW zo'n goede verzekeraar was. Daarom verbaast deze klacht mij. Ergo, het probleem lijkt me niet te wijten aan DSW.

panter22
door panter22 Jan 19, 2019 om 09:06
6599 Antwoorden / Vragen

Tandartskosten is een onderdeel van de aanvullende verzekering. Geen aparte tandartsverzekering,

kc
door kcdb - Jan 19, 2019 om 10:51
113 Antwoorden / 2 Vragen

Heeft u meegerekend wat u aan premie bespaart per jaar omdat de tandartsverzekering bij DSW in de Aanvullende verzekering zit? Bij veel zorgverzekeringen moet u daar een aparte tandartsverzekering voor afsluiten. Bij een verzekerd bedrag van € 1000,00 is dat al gauw enkele tientjes per maand. Ja, dat financiele voordeeltje vindt u ergens terug, maar voor de doorsnee tandartshulp is deze verzekering meer dan uitstekend te noemen. Uw nadeel kan door het premievoordeel weleens voordeliger uitvallen als u nu misschien denkt. En wat u zelf bij moest betalen kunt u begin volgend jaar weer als zorgkosten op uw jaarinkomen in mindering brengen en heeft u mogelijk daardoor ook nog een klein belastingvoordeel.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2019 om 11:16
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kan mij na enig zoekwerk toch de vraag van Ts wel voorstellen aangezien ik op de site: https://web.dsw.nl/Consumenten/Vergoedingen/Tandarts%20voor%20volwassenen  bij het onderdeel AV vergoedingen voor tandaartshulp dit lees:

100% vergoeding voor onderstaande wortelkanaalbehandelingen:

  • E01: Wortelkanaal consult
  • E13: Éénkanalig element
  • E14: Tweekanalig element
  • E16: Driekanalig element
  • E17: Vier- of meerkanalig element

U kunt altijd hier navraag doen: info@skgz.nl  (geschillencommissie)

edrick3
door edrick3 Jan 21, 2019 om 13:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar dan moet je wel een AV Standaard of AV Top-verzekering hebben! En daar gaat het hier m.i. niet over!

mo
door mof - Jan 21, 2019 om 13:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dat moet u onderzoeken vóór dat u een verzekering afsluit, lijkt me.

ma
door marleenvanh - Jan 21, 2019 om 13:53
451 Antwoorden / 1 Vragen

Had dan eerst de polisvoorwaarden gelezen voor u overstapte...... Rot voor u maar gewoon DOM en dus ESDB.

marita5
door marita5 Jan 21, 2019 om 15:18
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@marleenvanh , u vervalt in herhaling , de polisvoorwaarden lezen was al in het eerste antwoord gegeven , over dom gesproken . Ten tweede dom en ESDB / oftewel eigen schuld dikke bult slaat nergens op . U bent zeker foutloos en perfect .

luppo
door luppo - Jan 21, 2019 om 14:06
69 Antwoorden / 0 Vragen

Een tandarts opzoeken die wat creatief is met rekeningen schrijven

edrick3
door edrick3 Jan 21, 2019 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Onzin.

tijger1
door tijger1 Jan 21, 2019 om 15:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fraude adviseren?

tijger1
door tijger1 - Jan 21, 2019 om 15:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat voor verzekering denkt u dan gekozen te hebben? De enige keer dat € 1.000 genoemd wordt is bij orthodontie voor volwassenen.

Grunnen.
door Grunnen. - Jan 21, 2019 om 15:32
509 Antwoorden / Vragen

Er is maar een goede tandartsverzekering en dat is de  maandelijkse eventueel te betalen premie zelf op te sparen. Om een een voorbeeld te noemen , bij de FBTO betaal je € 172 premie voor een maximale van €250 of € 300 voor €500 vergoeding en dan moet je een goed gebit hebben ,want een brand huis verzekeren ze niet.