Ha
door Hans de Koning Mar 20, 2018 om 22:10
Garantie & verzekeringen

Verzekeringen

Mijn autoverzekeraar SNS BANK verhoogt als ik 70 jaar wordt mijn premie met meer dan 10 procent.  Dit terwijl ik 40 schadevrije jaren hebt. Ik noem dit leeftijdsdiscriminatie.
Daarom wil ik mijn verzekeringen bij deze bank opzeggen auto,wa,en rechtsbijstand.

Weet iemand een voordelige maatschappij zonder opslag als je 70 jaar wordt gaarne jullie reactie.

JPCJ de Koning

4382 15 Rapporteer

ne
door neodutchio - Mar 20, 2018 om 22:17
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, dat is geen leeftijdsdiscriminatie. Een persoon op leeftijd loopt meer risico en dat risico moet gedekt worden. Net zo goed dat jongeren tot 25 jaar extra moeten betalen. Beide groepen horen tot de zogehete risicogroepen.

U hebt u hier kunnen aanmelden, dan kunt u ook wel zoeken naar andere verzekeraars. Wij weten niet wat voor een auto u heeft en wat u nu betaald. Dus kunnen we ook niet aangeven waar u straks goedkoper uit zou kunnen zijn. Hetzelfde voor uw rechtsbijstandverzekering. Wij weten niet wat uw pakket is en waar u eenzelfde pakket voor een lagere prijs kan krijgen.

ja
door janf43 - Mar 20, 2018 om 22:17
733 Antwoorden / 0 Vragen

Om dat uit te zoeken bestaan er mooie websites zoals Independer, maar er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn.

tenormin
door tenormin - Mar 20, 2018 om 22:20
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, ik weet geen oplossing voor uw probleem. Is niet alleen SNS die de premies heeft verhoogt voor auto verzekering: allen hebben dit gedaan. Ik betaalde eerst 27 € en dat kroop op naar over de ruim 30€. Ook 50 schade vrije jaren heeft er geen invloed op. En het is echt geen discrimitatie. (Ik ben 77+)

Gr
door Grunn1 Mar 21, 2018 om 11:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niet allen.
Heb een auto verzekering bij de ANWB met max schade vrije jaren en betaal de laatste 3 jaar op een paar cent na hetzelfde. Afgelopen jaar ging de premie van 43 naar 45 euro maar kreeg vaste leden korting van 2,50 euro dus per saldo een halve euro minder.

tijger1
door tijger1 - Mar 20, 2018 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan ben ik blijkbaar een uitzondering, want mij  premie voor mijn autoverzekering bij Ditzo is niet verhoogd, zelfs twee cent oer maand verlaagd, heel mal, hoewel ik ook boven de 70 ben.

Bedoelt u met WA de WA dekking van uw auto? En met rechtsbijstand verkeersrechtsbijstand voor uw auto?

Ga eens even spitten op Independer.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 21, 2018 om 00:27
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat ik veel erger vind is dat u bij één schade terugvalt naar 15 schadevrije jaren. Dat zijn er 25 weg in één keer.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 12:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je valt terug naar 10 schadevrije jaren, dus het is nog erger.

Wat zijn de nieuwe regels van terugval?

Sinds 2016 kun je bij iedere verzekeraar tot 99 schadevrije jaren opbouwen. Ieder jaar dat je geen schade claimt, bouw je één schadevrij jaar op. Bij iedere schade die je claimt, val je vijf schadevrije jaren terug. Heb je meer dan vijftien schadevrije jaren? Dan val je na schade altijd terug naar tien schadevrije jaren. Het minste aantal schadevrije jaren dat je kunt hebben is min vijf.
Bron Independer.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 21, 2018 om 15:17
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Tijger, wow dat is een flinke stap achteruit :-(

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 16:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, ik heb er 32 of 33, maar voorzichtig rijden dus.:-))

johanna66
door johanna66 - Mar 21, 2018 om 12:38
48 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb mijn verzekeringen (ook de auto) verzekert bij ZLM. Deze doen niet aan leeftijdsdiscriminatie. Met deze verzekeringsmaatschappij heb ik hele goede ervaringen.

lo
door loekoek - Mar 21, 2018 om 14:05
30 Antwoorden / 5 Vragen

@ JanF43 u weet vast wel wat Independer betekent.
On topic: als het echt leeftijdsdiscriminatie is, dan protesteren, maar men zal het niet toegeven.
Off topic: als je in de buurt van een bakkerij, drogist, patatzaak woont dan betaal je voor opstal, inboedel een hogere premie wegens hoger risico op brand, ontploffing enz.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 14:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En dat hogere risico is er dan ook.

mo
door moetdat - Mar 21, 2018 om 15:28
104 Antwoorden / 19 Vragen

Nog niet zolang geleden heb ik de ANWB autoverzekering gebeld met de vraag, of zij de premie verhogen als ik 70 word.
Het antwoord luide dat zij daar niet aan doen. Centraal beheer doet dat wel.

hansje klein
door hansje klein Mar 21, 2018 om 16:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Independer geeft bij CB aan: géén leeftijdsgrens

(zie mijn volgende post)

hansje klein
door hansje klein - Mar 21, 2018 om 16:23
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Voor de 70-jaar-jongeren en daarboven > HIER <

https://weblog.independer.nl/autoverzekeringen/autoverzekering-afsluiten-wat-is-de-maximumleeftijd/

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 16:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over de leeftijdsgrens voor het afsluiten, maar om de premieverhoging bij een hogere leeftijd.

Bij Centraal Beheer gaat elk jaar de premie omhoog ivm de leeftijd.

go
door goudzilver - Mar 21, 2018 om 17:04
1 Antwoorden / Vragen

Beste Hans,
Ben al jaren met al mijn verzekeringen bij Univé

yo
door yoka - Mar 21, 2018 om 17:50
7 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ook , geen problemen. ben 72 jaar.

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2018 om 20:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk een op vergelijkingssites zoals Independer.

ba
door batav - Mar 21, 2018 om 22:04
29 Antwoorden / 0 Vragen

Het is schandalig dat ze de premie verhogen i.v.m. uw leeftijd. En helemaal omdat u 40 schadevrije jaren heeft. Maar ja, de bonussen van de bobo’s moeten toch ergens door betaald worden. Neodutchio doet denk ik in verzekeringen.

tijger1
door tijger1 Mar 21, 2018 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@batav.

jo
door jorisw Mar 22, 2018 om 06:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Neodutchio hoeft niet in verzekeringen te doen. Hij snapt gewoon hoe een verzekering werkt. Maar ik begrijpmdat jijngraag meer premie wilt betalen zodat groepen met een hoger risico niet meer hoeven te betalen. Dat is erg lief van je. Maar ik denk toch dat de meeste mensen niet zo lief zijn.

tijger1
door tijger1 - Mar 21, 2018 om 22:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@batav

We doen hier allemaal in verzekeringen. :-((