le
door lewi0651 Jul 1, 2012 om 00:44
Garantie & verzekeringen

Vgz

mijn vraag is ;mijn dochter heeft van een incassoburo een aanmaning gehad wegens in gebreke zijn van een betaling aan vgz .
mijn dochter heeft nooit een rekening gehad van de zorgverzekeraar .en nu moet ze 100 euro aan incassokosten betalen voor iets waar zij nooit een rekening van heeft gehad .
er staat ook niet bij vermeld waar het van is .
het mooie er aan is dat mij dat vorige maand ook overkwam ,maar vertelden ze bij de zorgverzekeraar dat ze een foutje had gemaakt (bij mij was het een rekening van de ambulance kosten die ik nooit heb gehad )en ze laat waren met rekeningen versturen .
mijn vraag is nu kan dit zomaar en zijn er nog meer mensen die problemen hebben met vgz.

4671 29 Rapporteer

dannyzwolle
door dannyzwolle - Jul 1, 2012 om 03:59
21 Antwoorden / 1 Vragen

BGZ STELLETJE OPLICHTERS, ZIT AL 4 JAREN ER AAN VAST, WAARDELOZE MAATSCHAPPIJ, EN ALS JE EEN ACHTERSTAND ZOU HEBBEN KAN JE ER OOK NIET WEG !!, OOK NIET OVERSTAPPEN, IK HEB 1500 EURO TEGOED MAAR JE RAAD HET AL NOOIT EEN CENT ONTVANGEN !! TANDARTS MEERDERE MALEN DE NOTA INGEDIEND, MAAR DIE KRIJGEN ALLE BONNEN RETOUR TERUG, IK KREEG EEN BRIEF EEN VOPY GEZONDEN, MAAR DAT ACCEPTEREN ZE OOK NIET, DUS FLUITEN NAAR JE GELD KAN JE DUS, ZIE EERDERE BERICHTEN BIJ KASSA.NL OVER VGZ, WORD ER OOK GEK VAN IK BETAAL GEWOON NIET MEER, KRIJG DAN EREN BOETE VIA HET CJIB MAANDELIJKS 36 EURO TE BETALEN, BETER 36 EURO DAN 140 EURO VOOR IETS WAT JE TOCH NIET KWRIJGT, ZELF MEDICATIE VAN APOTHEEK MOET JE ZELF BETALEN

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2012 om 07:22
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Al contact opgenomen met VGZ met het verzoek om eerst de factuur te versturen voordat incassobureau ingeschakeld wordt omdat dit tot nu toe nog niet door u ontvangen is.

Hoe staat het met de postbezorging in uw wijk? Mogelijk heeft PostNL de brief verkeerd bezorgd.

Aan incassobureau laten weten dat er nooit een rekening verstuurd is en dochter dus eerst wil weten wat gedeclareerd wordt. Ook aangeven dat als de rekening klopt dochter betaalt zonder incassokosten.

dannyzwolle
door dannyzwolle - Jul 1, 2012 om 07:30
21 Antwoorden / 1 Vragen

je kan bellen, mailen schrijven, post verzenden tot je een ons weegt !!!, incasso bureau zijn ze goed in en je komt van VGZ niet meer vanaf, stelletje honden !!, waardeloos bedrijf en verzekeren???? nee betalen !!! , via belasting kan je het terug vragen, hoe kom ik van VGZ af? CZ is 1000 x beter nooit een rekening alles automatich en geen incasso, VGZ heeft administratie nog steeds niet op orde

=tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 07:22: Al contact opgenomen met VGZ met het verzoek om eerst de factuur te versturen voordat incassobureau ingeschakeld wordt omdat dit tot nu toe nog niet door u ontvangen is.

Hoe staat het met de postbezorging in uw wijk? Mogelijk heeft PostNL de brief verkeerd bezorgd.

Aan incassobureau laten weten dat er nooit een rekening verstuurd is en dochter dus eerst wil weten wat gedeclareerd wordt. Ook aangeven dat als de rekening klopt dochter betaalt zonder incassokosten.

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2012 om 08:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@dannyzwolle

Zorgen dat er geen betalingsachterstand is aan het einde van het jaar en weg wezen.

soepkiep
door soepkiep - Jul 1, 2012 om 09:51
529 Antwoorden / 75 Vragen

wij zijn ook weg gegaan bij v.g.z en zitten nu ook bij de c.z groep
die is veel beter dan v.g.z of interpolis

dannyzwolle
door dannyzwolle - Jul 1, 2012 om 10:00
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=soepkiep schreef op zondag 1 jul 2012, 09:51]wij zijn ook weg gegaan bij v.g.z en zitten nu ook bij de c.z groep
die is veel beter dan v.g.z of interpolis

kon ik daar maar weg !! klote bedrijf ze willen me niet laten gaan, dus betaal ik ook niets meer mijn man zit bij CZ nooit problemen, kan ik een gezins polis nemen?? maar dan blijft vgz ernaast nog bestaan, ik heb geprobeert me dood te laten verklaren bijVGZ en dan hoor je ineens niets meer van ze ik stuur alle nota's retour met afzender persoon onbekend op dit adres, of persoon overleden, moet je wel 80x doen dan snappen die gasten het pas

dannyzwolle
door dannyzwolle - Jul 1, 2012 om 10:01
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 1 jul 2012, 07:22]Al contact opgenomen met VGZ met het verzoek om eerst de factuur te versturen voordat incassobureau ingeschakeld wordt omdat dit tot nu toe nog niet door u ontvangen is.

Hoe staat het met de postbezorging in uw wijk? Mogelijk heeft PostNL de brief verkeerd bezorgd.

Aan incassobureau laten weten dat er nooit een rekening verstuurd is en dochter dus eerst wil weten wat gedeclareerd wordt. Ook aangeven dat als de rekening klopt dochter betaalt zonder incassokosten.

post.nl is waardeloos komt bijna geen post meer aan ! of open of gescheurd, of vies en nat, of helemaal niets, en als je post.nl beld weten ze er nooit iets van IK BETAAL GEWOON NIET MEER

abarth
door abarth - Jul 1, 2012 om 10:36
845 Antwoorden / 19 Vragen

Danny Zwolle,

Niet betalen is in ieder geval geen oplossing.
Zorg dat je een 3e persoon naar je zaak laten kijken want u komt er duidelijk niet meer uit met VGZ.

dannyzwolle
door dannyzwolle - Jul 1, 2012 om 11:11
21 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=abarth schreef op zondag 1 jul 2012, 10:36]Danny Zwolle,

Niet betalen is in ieder geval geen oplossing.
Zorg dat je een 3e persoon naar je zaak laten kijken want u komt er duidelijk niet meer uit met VGZ.

waar moet ik dan nu 2100 euro vandaan halen en tandartskosten 1995 euro? ik zie het niet meer zittemn een zwerver die een ongeluk op straat krijgt wod ook geholpen, maar mij wl een boeten geven van 130 % waardeloos, ik stem PVV

zoekster
door zoekster - Jul 1, 2012 om 11:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@dannyzwolle, ook de PVV helpt u niet uit de problemen met VGZ. Misschien een idee om langs te gaan bij het juridisch loket. Neem alle papieren mee en kijk of u tot een oplossing kunt komen. Hulp daar is gratis. klik hier voor de adressen.

stacey
door stacey - Jul 1, 2012 om 11:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dannyzwolle schreef op zondag 1 jul 2012, 11:11] ik stem PVV

Ik zou CZ stemmen in jouw geval ;-)

Misschien moet je het eens hogerop gaan zoeken om dit opgelost te krijgen:

--Heeft u een klacht over of een geschil met uw zorgverzekeraar, neem dan eerst contact op met uw zorgverzekeraar.
Komt u er samen niet uit, dan kunt u misschien terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).--Info Hier

harrie
door harrie - Jul 1, 2012 om 11:25
765 Antwoorden / 36 Vragen

Dus je gelooft in "korte lontjes" politiek.
Je bent er zelf een voorbeeld van dat dat zich tegen je keert.
Zet eerst alles voor jezelf eens op een rijtje, voordat je (mogelijk onterecht) begint te schelden!!!!!

Ex-Haagsche Harrie

ee
door eer56 - Jul 1, 2012 om 12:05
10 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lewi0651 schreef op zondag 1 jul 2012, 00:44]mijn vraag is ;mijn dochter heeft van een incassoburo een aanmaning gehad wegens in gebreke zijn van een betaling aan vgz .
mijn dochter heeft nooit een rekening gehad van de zorgverzekeraar .en nu moet ze 100 euro aan incassokosten betalen voor iets waar zij nooit een rekening van heeft gehad .
er staat ook niet bij vermeld waar het van is .
het mooie er aan is dat mij dat vorige maand ook overkwam ,maar vertelden ze bij de zorgverzekeraar dat ze een foutje had gemaakt (bij mij was het een rekening van de ambulance kosten die ik nooit heb gehad )en ze laat waren met rekeningen versturen .
mijn vraag is nu kan dit zomaar en zijn er nog m
eer mensen die problemen hebben met vgz.

Brief van incassobureau en nooit een rekening ontvangen. Dat kan, helaas verdwijnt er tegenwoordig nogal eens een zak post in de natuur om het maar eens netjes uit te drukken.
De eerste stap. Neem contact op met de zorgverzekeraar. Zij moeten een kopie van de originele rekening naar jou verzenden cq. via e-mail naar je sturen. Daar heb je recht op. Tevens dient men na de verstreken betalingsperiode die op de factuur staat vermeld, een eerste aanmaning te sturen. Als je die niet betaalt binnen de aangegeven periode DAN zijn zij gerechtigd de betaling over te hevelen naar een incassobureau.

tdehond
door tdehond - Jul 1, 2012 om 12:17
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als de betalingsachterstand niet weg gewerkt wordt blijft u gebonden aan VGZ.

Als ik kosten maak bij de tandarts door b.v. een kroon te laten plaatsen moet ik ook betalen ongeacht welke verzekering ik heb.

Alleen dient mijn tandarts het deel wat de verzekering vergoedt bij de verzekering en de rest betaal ik direct aan de tandarts. Dat werkt goed voor zowel tandarts als voor mij.

=dannyzwolle schreef op zondag 1 jul 2012, 11:11:
=abarth schreef op zondag 1 jul 2012, 10:36: Danny Zwolle,

Niet betalen is in ieder geval geen oplossing.
Zorg dat je een 3e persoon naar je zaak laten kijken want u komt er duidelijk niet meer uit met VGZ.

waar moet ik dan nu 2100 euro vandaan halen en tandartskosten 1995 euro? ik zie het niet meer zittemn een zwerver die een ongeluk op straat krijgt wod ook geholpen, maar mij wl een boeten geven van 130 % waardeloos, ik stem PVV

jolijn nr.2
door jolijn nr.2 - Jul 1, 2012 om 12:57
355 Antwoorden / 1 Vragen

Vlgs de site van VGZ sturen ze zelfs twee aanmaningen

In de aanmaning is een uiterste datum opgenomen waarop het verschuldigde bedrag op onze rekening moet zijn bijgeschreven. Het is belangrijk dat u op tijd betaalt. Hiermee voorkomt u een volgende aanmaning en de bijbehorende extra kosten.

Bij een tweede aanmaning brengen wij € 15,- administratiekosten in rekening. Na een derde aanmaning zullen wij de vordering overdragen aan een incassobureau. De bijkomende incassokosten en de verschuldigde wettelijke rente zijn dan voor uw rekening.

Communiceer schriftelijk (mail) met zowel VGZ als het incassobureau. Uiteraard is het niet meer dan normaal dat er een kopie factuur of iets dergelijks bij de brief van het incassobureau zit; je mag weten waarvoor je dient te betalen.

(Google evt. ook op incassokosten, check de hoogte van deze kosten.)

webcare vgz
door webcare vgz - Jul 2, 2012 om 12:01
39 Antwoorden / 0 Vragen

Beste lewi0651,

Wat vervelend dat je dochter geen aanmaningen ontvangen heeft. Als je een e-mail stuurt met de klacht en het klantnummer naar webcare@vgz.nl, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Zorgverzekeraar VGZ

Birgit Walet
Medewerker Webcare

p7
door p750mmx - Jul 5, 2012 om 16:20
14 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=webcare vgz schreef op maandag 2 jul 2012, 12:01]Beste lewi0651,

Wat vervelend dat je dochter geen aanmaningen ontvangen heeft. Als je een e-mail stuurt met de klacht en het klantnummer naar webcare@vgz.nl, dan kijken we wat we voor je kunnen betekenen.

Met vriendelijke groet,
Zorgverzekeraar VGZ

Birgit Walet
Medewerker Webcare
Beste VGZ webcare medewerker, binnen hoeveel dagen mag men op een reactie rekenen? Op 03-07 heb ik naar bovenstaand e-mail adres geschreven maar tot op dit moment geen enkele reactie mogen ontvangen.

Het zou toch wel prettig zijn dat er op korte termijn gereageerd zou worden aangezien VGZ het steeds maar nalaat om declaraties per post naar mij te versturen ook al heb ik dit via de telefoon duidelijk kenbaar gemaakt. Als ex- VGZ abonnee heb ik namelijk geen andere keuze volgens uw website.

p7
door p750mmx - Jul 9, 2012 om 16:30
14 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag nogmaals een mail verzonden naar het webcare team van VGZ omdat ik nog steeds geen reactie heb ontvangen, niet van het webcare-team en niet per post. Op een eerder geplaatst Twitter bericht wordt ook niet gereageerd. Bestaat dit team eigenlijk nog wel of hoe serieus moeten we berichten nemen onder het mom van "stuur even een reactie naar webcare@vgz.nl"?

zoekster
door zoekster - Jul 9, 2012 om 16:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Niet serieus dus. Heb je erbij vermeld dat je op het forum van Kassa stond en dat Birgit Walet zich hier als webcare medewerker van VGZ had gemeld?

p7
door p750mmx - Jul 9, 2012 om 16:42
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in mijn eerste mail al een link naar dit topic opgenomen, duidelijker kan ik het niet maken. Ik vind het eigenlijk te gek voor woorden dat ik zoveel moeite moet ondernemen om een factuur per post te krijgen. Een andere wijze is er niet als ex VGZ klant, online inloggen kan namelijk niet meer maar toezeggingen vai de telefoon worden niet nagekomen en echt vriendelijk word je ook niet te woord gestaan als ze even geen antwoord op je vraag hebben.

Inloggen ex-VGZ klanten tijdelijk niet mogelijk

Bent u sinds 1 januari 2012 geen klant meer van VGZ, maar wilt u toch inloggen in Mijn VGZ? Dit is helaas op het moment niet mogelijk. Wilt u toch uw documenten zien? Dan kunt u contact met ons opnemen. Wij sturen u dan de documenten per post.

p7
door p750mmx - Jul 10, 2012 om 13:37
14 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag een eerste reactie ontvangen van webcare@unive.nl (nee, niet van vgz.nl) en dat mijn "klacht" in behandeling is genomen door de afdeling Klachten management. De vragen die ik heb gesteld hadden voor mij niet via de klachtenafdeling hoeven gaan, maar als dat mogelijk niet anders zal kunnen, prima dan. Ook op een algemene Tweet is nu gereageerd dus er is iemand wakker geworden aan de andere kant ;)

Mijn excuses aan topic-starter lewi0651 voor het "gebruiken" van dit topic en als deze liever heeft dat ik een nieuw topic opstart dan geef dit maar even aan. Indien gewenst blijf ik mijn bevindingen delen.

Cookies
door Cookies - Jul 10, 2012 om 13:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De reactie van webcare was gericht aan topicstarter, niet aan jou.

p7
door p750mmx - Jul 10, 2012 om 13:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

@carola.83, jij begrijpt toch zeker ook wel dat zo'n webcare team voor iedereen bedoelt is en niet specifiek voor één persoon? Of denk je dat ze wachten op die ene reactie van topicstarter en de rest van Nederland dan maar negeren? Denk je dat serieus?

stacey
door stacey - Jul 10, 2012 om 14:01
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=p750mmx schreef op dinsdag 10 jul 2012, 13:51]@carola.83, jij begrijpt toch zeker ook wel dat zo'n webcare team voor iedereen bedoelt is en niet specifiek voor één persoon? Of denk je dat ze wachten op die ene reactie van topicstarter en de rest van Nederland dan maar negeren? Denk je dat serieus?

Als jij ze contact met een Link naar een topic van een andere vraagsteller dan gaan ze vast niet direct denken oh we gaan ff alles lezen om te ontdekken over wie dit nu gaat want die heeft er ook een reactie tussen staan nee...........
Dan is het niet zo gek dat ze niet per direct op jou gaan reageren natuurlijk
Maak dan je eigen vraag gewoon aan zou ik zeggen ipv verwarring bij een hulpvraag van ander te stichting en als je ze benaderd stuur dan in elk geval geen link naar iets (van een ander) mee...

hereistom
door hereistom - Jul 10, 2012 om 14:21
732 Antwoorden / 1 Vragen

Dat je geen rekeningen of aanmaningen hebt ontvangen komt vaak door Post.nl, daar zijn sinds ze de vaste postbodes de laan uit hebben gestuurd veel problemen met de postbezorging!
Ik krijg ook vaak post van de de buren en dan niet alleen van die naast mij maar ook van een paar straten verder met hetzelfde huisnummer.
Ik gooi deze post altijd bij die mensen weer in de bus, maar veel mensen gooien het vaak bij het oud papier.
Dus als u geen post heeft ontvangen zou ik maar eens contact opnemen met Post.nl!

p7
door p750mmx - Jul 10, 2012 om 14:42
14 Antwoorden / 0 Vragen

@stacey, jou reactie heeft me duidelijk gemaakt dat het geen zin heeft om hier een apart topic van te maken of nog nieuwe informatie aan dit topic toe te voegen. Je moet niet willen reageren enkel om een reactie te plaatsen omdat deze aan je totaal aantal reacties wordt toegevoegd. Je moet reageren om zinnige inhoud aan een topic toe te voegen en daar ben je voor nu niet echt in geslaagd.

Jij onderschat hoe goed een webcare team kan werken (niet specifiek VGZ, er zijn er 10-tallen), die kijken normaal gesproken echt wel verder dan hun neus lang is en natuurlijk heb ik in mijn mail naar webcare toe duidelijk gemaakt waarom het gaat. Dat ik daarbij link naar een topic plaats is extra info maar daar hoeft men verder niets mee te doen als men niet wil.
Ik heb in dit topic enkel duidelijk willen maken dat er niet snel gereageerd werd op mijn mail naar webcare@vgz.nl, dit is algemene info, meer niet.
Mogelijk heeft topic starter hetzelfde ervaren, of andere lezers, maar mogelijk ook niet en maak ik het alleen maar mee. Hier laat ik het bij.

stacey
door stacey - Jul 10, 2012 om 14:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=p750mmx schreef op dinsdag 10 jul 2012, 14:42]@stacey, jou reactie heeft me duidelijk gemaakt dat het geen zin heeft om hier een apart topic van te maken of nog nieuwe informatie aan dit topic toe te voegen. Je moet niet willen reageren enkel om een reactie te plaatsen omdat deze aan je totaal aantal reacties wordt toegevoegd. Je moet reageren om zinnige inhoud aan een topic toe te voegen en daar ben je voor nu niet echt in geslaagd. .

Daar ben jij zeker niet in geslaagd want je gooit jij probleem met voorrang in het topic van en ander en neemt hele topic gewoon over met je geklaag .....

Dus Ik onderschat niets wat betreft webcare team maar vind het nogal Asociaal dat je op een ander topic wilt mee fietsen..........
Er staat daar een contact adres en gebruik dat dan gewoon met je eigen naam en gegevens en dus zonder Link naar een ander, dat is al iemand een bericht sturen met een ander z`naam eronder en blijf er in een ander z`n topic niet over doorgaan.
Topic van en ander geheel overnemen en je daar ook nog beklagen dat je niet direct antwoord krijgt vind ik niet erg netjes.........

th
door thailand1960 - Jun 3, 2013 om 10:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik wil ook graag reageren op de problemen met VGZ. Ik heb inmiddels mijn recht-bijstand ingeschakeld. Raad dat ook zeker aan als je er niet uitkomt met VGZ.
Kortom bij het VGZ is het administratief een rotzooitje. Zit er al vanaf mijn 16e jaar als het ooit opgelost is zeg ik VGZ op.
Wil een ieder succes wensen die problemen heeft met VGZ.

dearagain
door dearagain - Jun 3, 2013 om 16:42
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=thailand1960 schreef op maandag 3 jun 2013, 10:58]Ik wil ook graag reageren op de problemen met VGZ. Ik heb inmiddels mijn recht-bijstand ingeschakeld. Raad dat ook zeker aan als je er niet uitkomt met VGZ.
Kortom bij het VGZ is het administratief een rotzooitje. Zit er al vanaf mijn 16e jaar als het ooit opgelost is zeg ik VGZ op.
Wil een ieder succes wensen die problemen heeft met VGZ.

*informeer eens of je niet een klacht kunt indienen bij de KIFID in Den Haag