Vlinderjaloezien
Wij hebben vlinderjaloezien gekocht. Een supermooi product. Na installatie bleken deze niet goed te sluiten. Nadat we dit bij de leverancier gemeld hebben, hebben ze besloten de raamdecoratie bij alle 9 de ramen te vervangen. Deze 2e partij sluit helemaal slecht, trekt krom en er zit kleurverschil tussen de verschillende jaloezieën. De fabrikant weigert nu te herstellen en wil het geld teruggeven. Wij willen toch echt vlinderjaloezien. Wat zijn onze rechten
Geen idee wat vlinder jaloezieën zijn, maar blijkbaar kunnen ze geen goed spul leveren. En dan houdt het op.
Iets anders kopen.
Jeetje, sorry, maar wat is uw probleem. De fabrikant weigert te herstellen en wil het geld teruggeven. Hoe mooi wilt u het hebben. Dan kunt u o.a. met dat geld shutters kopen, toch ook een mooi product?
Wist ook niet wat vlinderjalouziën zijn, heb even gekeken maar lijkt, voor mij dan, wel op de gewone luxaflex.
Zou maar heel snel uw geld terugnemen. Als u ze in een winkel gekocht heeft had u kunnen zien dat ze, afhankelijk, van de wijze van sluiten niet geheel dicht zijn. Het kromtrekken cq doorzakken aan een kant, op de foto zichtbaar, wordt veroorzaakt door verschil in de achterkoordlengte aan beide zijde van het lamel.(slordige fabrikage) Er zijn best nog andere fabrikanten die deze kunnen leveren en met een beetje mazzel van betere kwaliteit.
Mooi toch, u krijgt zonder morren wat u betaald heeft terug.
Na wat zoeken denk ik nu te begrijpen wat vlinderjaloezieën zijn. Het bijzondere kan ik er niet aan ontdekken want met gewone jaloezieën krijg je hetzelfde resultaat. Voor het donker maken is echt geen plissé nodig.
Maar het staat wel mooier.
Om van a naar b te gaan heb je ook geen Mercedes nodig.
@toonder: Maar het is wel minder goed schoon te houden / maken.
Mooi is een kweste van smaak. Ik reageerde overigens op de vraag en niet voor u.
De leverancier heeft intussen 18 vlinderjaloezieën geleverd en jullie zijn niet tevreden.
Jaloezieën die krom trekken of waarin kleurverschil zit kun je niet herstellen.
Daar moeten weer 9 nieuwe voor komen en van hetzelfde verfbad, want anders komt er weer kleurverschil.
En dan is het nog maar afwachten of alles dan wel perfect is.
Op enig moment houdt het op. De leverancier kan geen perfecte vlinderjaloeziën leveren.
Hij neemt de jaloezieën terug en julle krijgen het geld terug.
Perfect.
Het zal waarschijnlijk wel een prijsissue zijn. Zijn ze zo goedkoop dat u perse wil dat deze leverancier blijft leveren? Het lukt hen niet om een goed product af te leveren. U kunt uw poot stijf houden en uitvoering van de overeenkomst eisen, maar dan moet u een lange adem hebben. Iedere andere vragensteller hier zou het na 2 keer al zat zijn en de koop ontbinden. U bent de eerste die nieuwe wil hebben.
Er zijn zat aanbieders van vlinderjaloezien. Neem snel het geld aan en laat ergens anders nieuwe op maat maken.
Misschien dat u zich beter kunt u richten op de specifieke beantwoording van vragen en uw vileine commentaren en veronderstellingen bij allerlei antwoorden voortaan inslikken?
Kunt u even aangeven wat er niet juist is aan mijn reaktie hier? Als een leverancier simpelweg niet kan leveren houdt het gewoonweg op. Dat ze zelf met het voorstel komen om te ontbinden en tot terugbetaling over gaan is alleen maar netjes te noemen. Er zijn meerdere fabrikanten en verkopers van vlinderjaloezien, als TS het zo graag wilt hebben kan ze het beste ergens anders gaan bestellen.
"De fabrikant weigert nu te herstellen en wil het geld teruggeven. Wij willen toch echt vlinderjaloezien. Wat zijn onze rechten"
Het enige recht wat u (nu nog) heeft is uw geld terug krijgen. Dit gebeurt doorgaans middels de verkoper.
Pluimpje voor de verkoper en/of de fabrikant, dat zij toch nog geprobeerd hebben u ter wille te zijn.
Uw recht is om het geld terug te krijgen. Als ik twee keer een slecht product zou krijgen en dan het aanbod van geld terug zou ik onmiddellijk toehappen en op zoek gaan naar een andere leverancier. Blijkbaar heeft die ook begrepen dat er iets goed fout zit. Succes!
Wees blij dat je 'zonder gezeur' je geld terug krijgt. Prima aanbod van de leverancier.
Kijk daarna elders verder.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ervaringen met het NRBI
Wij hebben onlangs een bindend adviestraject en deskundigenonderzoek laten uitvoeren via het NRBI (Nederlands Register Bouwinspecteurs) in het kader van de verduurzaming van onze woning. Helaas zijn we tijdens dit proces tegen een aantal problemen aangelopen, waarover we graag jullie ervaringen willen horen. Het bindend advies dat we ontvingen was naar onze mening onvolledig, vooral bij belangr ... Lees meer
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer