Vo
door Vonck Oct 12, 2017 om 21:17
Garantie & verzekeringen
Vlinderjaloezien

Wij hebben vlinderjaloezien gekocht. Een supermooi product. Na installatie bleken deze niet goed te sluiten. Nadat we dit bij de leverancier gemeld hebben, hebben ze besloten de raamdecoratie bij alle 9 de ramen te vervangen. Deze 2e partij sluit helemaal slecht, trekt krom en er zit kleurverschil tussen de verschillende jaloezieën. De fabrikant weigert nu te herstellen en wil het geld teruggeven. Wij willen toch echt vlinderjaloezien. Wat zijn onze rechten

1682 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 12, 2017 om 21:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kennelijk niet zo'n supermooi product dan, wees blij dat ze het geld teruggeven.

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2017 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat vlinder jaloezieën  zijn, maar blijkbaar kunnen ze geen goed spul leveren. En dan houdt het op.

Iets anders kopen.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2017 om 21:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Jeetje, sorry, maar wat is uw probleem. De fabrikant weigert te herstellen en wil het geld teruggeven. Hoe mooi wilt u het hebben. Dan kunt u o.a. met dat geld shutters kopen, toch ook een mooi product?
Wist ook niet wat vlinderjalouziën zijn, heb even gekeken maar lijkt, voor mij dan, wel op de gewone luxaflex.

gerbera
door gerbera - Oct 12, 2017 om 22:08
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zou maar heel snel uw geld terugnemen. Als u ze in een winkel gekocht heeft had u kunnen zien dat ze, afhankelijk, van de wijze van sluiten niet geheel dicht zijn. Het kromtrekken cq doorzakken aan een kant, op de foto zichtbaar, wordt veroorzaakt door verschil in de achterkoordlengte aan beide zijde van het lamel.(slordige fabrikage) Er zijn best nog andere fabrikanten die deze kunnen leveren en met een beetje mazzel van betere kwaliteit.

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2017 om 00:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi toch, u krijgt zonder morren wat u betaald heeft terug.
Na wat zoeken denk ik nu te begrijpen wat vlinderjaloezieën zijn. Het bijzondere kan ik er niet aan ontdekken want met gewone jaloezieën krijg je hetzelfde resultaat. Voor het donker maken is echt geen plissé nodig.

Ge
door Genee Oct 13, 2017 om 06:58
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Maar het staat wel mooier.
Om van a naar b te gaan heb je ook geen Mercedes nodig.

Cookies
door Cookies Oct 13, 2017 om 11:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@toonder: Maar het is wel minder goed schoon te houden / maken.

aurora1
door aurora1 Oct 13, 2017 om 11:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mooi is een kweste van smaak. Ik reageerde overigens op de vraag en niet voor u.

panter22
door panter22 - Oct 13, 2017 om 08:52
6599 Antwoorden / Vragen

De leverancier heeft intussen 18 vlinderjaloezieën geleverd en jullie zijn niet tevreden.
Jaloezieën die krom trekken of waarin kleurverschil zit kun je niet herstellen.
Daar moeten  weer 9 nieuwe voor komen en van hetzelfde verfbad, want anders komt er weer kleurverschil.
En dan is het nog maar afwachten of alles dan wel perfect is.
Op enig moment houdt het op. De leverancier kan geen perfecte vlinderjaloeziën leveren.
Hij neemt de jaloezieën terug en julle krijgen het geld terug.
Perfect.

ne
door neodutchio - Oct 13, 2017 om 09:02
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het zal waarschijnlijk wel een prijsissue zijn. Zijn ze zo goedkoop dat u perse wil dat deze leverancier blijft leveren? Het lukt hen niet om een goed product af te leveren. U kunt uw poot stijf houden en uitvoering van de overeenkomst eisen, maar dan moet u een lange adem hebben. Iedere andere vragensteller hier zou het na 2 keer al zat zijn en de koop ontbinden. U bent de eerste die nieuwe wil hebben.
Er zijn zat aanbieders van vlinderjaloezien. Neem snel het geld aan en laat ergens anders nieuwe op maat maken.

kv
door kvjapio Oct 13, 2017 om 22:42
281 Antwoorden / Vragen

Misschien dat u zich beter kunt u richten op de specifieke beantwoording van vragen en uw vileine commentaren en veronderstellingen bij allerlei antwoorden voortaan inslikken?

ne
door neodutchio Oct 13, 2017 om 22:47
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u even aangeven wat er niet juist is aan mijn reaktie hier? Als een leverancier simpelweg niet kan leveren houdt het gewoonweg op. Dat ze zelf met het voorstel komen om te ontbinden en tot terugbetaling over gaan is alleen maar netjes te noemen. Er zijn meerdere fabrikanten en verkopers van vlinderjaloezien, als TS het zo graag wilt hebben kan ze het beste ergens anders gaan bestellen.

hutch
door hutch - Oct 13, 2017 om 09:15
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"De fabrikant weigert nu te herstellen en wil het geld teruggeven. Wij willen toch echt vlinderjaloezien. Wat zijn onze rechten"

Het enige recht wat u (nu nog) heeft is uw geld terug krijgen. Dit gebeurt doorgaans middels de verkoper.
Pluimpje voor de verkoper en/of de fabrikant, dat zij toch nog geprobeerd hebben u ter wille te zijn.

kv
door kvjapio - Oct 13, 2017 om 09:58
281 Antwoorden / Vragen

Uw recht is om het geld terug te krijgen. Als ik twee keer een slecht product zou krijgen en dan het aanbod van geld terug zou ik onmiddellijk toehappen en op zoek gaan naar een andere leverancier. Blijkbaar heeft die ook begrepen dat er iets goed fout zit. Succes!

edrick3
door edrick3 - Oct 13, 2017 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wees blij dat je 'zonder gezeur' je geld terug krijgt. Prima aanbod van de leverancier.
Kijk daarna elders verder.

Cookies
door Cookies - Oct 13, 2017 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Met het geld dat je terug krijgt, kun je die jaloezieën ergens anders kopen.

sy
door sylvia_71 - Oct 13, 2017 om 11:51
288 Antwoorden / 0 Vragen

Wil je rechten? Dan begin je een rechtszaak tegen de leverancier. Je kiest dan voor een moeilijke optie. Maar dit moet je uiteraard zelf weten. Hoe makkelijker wil je het nu hebben? Er zijn genoeg verhalen te lezen waarin mensen hemel en aarde moeten bewegen om hun geld terug te kunnen krijgen. Jij niet. En je kunt op zoek gaan naar ander raamdecoratie.

Succes.

gerbera
door gerbera - Oct 13, 2017 om 22:02
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Neem het geld maar snel aan, heeft u "vlinders"in de buik.