Vodafone Garantie
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een iPhone 7 bij vodafone gekocht waar ik meteen al niet tevreden over was. Het toestel op een donderdag gekocht en zaterdag viel het me na goed kijken op dat de telefoon heel licht gebogen was vanaf de volume knop (niet op het 1e oog zichtbaar), direct terug gegaan naar de vodafone winkel en contact gehad met de klantenservice (telefonisch en via facebook) maar ze wilden niks voor me betekenen. Uiteindelijk heb ik deze beschadiging maar geaccepteerd omdat ik geen zin had om nog meer moeite te doen een onbeschadigd toestel te krijgen. Vodafone zegt dat ik zelf wel de beschadiging veroorzaakt zou hebben.
hiervoor heb ik 2,5 jaar een iPhone 6 gehad welke nooit gebogen is, het lijkt mij dus sterk dat het toestel door mijn fout is beschadigd ook omdat ik erg voorzichtig met mijn mobiel ben om gegaan. Ook zat het toestel destijds in een doosje welke niet geseald was.
Nu na 4 maand gaf het scherm van mijn toestel ineens een grijs beeld en viel het scherm daarna uit, toestel reageert nog wel op de home knop (haptic feedback). Toestel via vodafone aangemeld voor reparatie maar moet 380 euro betalen voor reparatie van mijn toestel, volgens Vodafone heb ik geen recht meer op garantie vanwege de beschadiging van de telefoon waar ik het totaal niet mee eens ben, ten 1e omdat het toestel vanaf dag 1 beschadigd was en ten 2e het probleem wat ik nu heb niks te maken heeft met de beschadiging van het toestel.
Ik heb al een klacht ingediend bij Vodafone waar ik als antwoord terug krijg dat ze het toestel niet kosteloos repareren door de beschadiging, verder reageren ze niet inhoudelijk reageren op mijn emails. Nu ben ik van plan om de geschillen comissie in te schakelen maar hoor ik graag eerst van jullie wat ik het beste kan doen.
Hoewel bijna iedereen zijn telefoon in zijn broekzak draagt, zijn zij daartoe niet ontworpen. Het dragen in een broekzak kan dus schade veroorzaken en die kan dan ook voor eigen rekening zijn. Krom trekkende iphones komen daardoor vaker voor.
U heeft een aantal cruciale fouten gemaakt. U had niet het ongesealde doosje moeten accepteren of anders direct samen met de verkoper de telefoon moeten inspecteren. Daarnaast had u toen u de kromming waarnam geen nee moeten accepteren. Het wordt nu erg lastig om aan te tonen dat het gebrek er reeds vanaf het begin aanwezig was.
U heeft het voordeel dat u nog binnen de 6 maanden na aanschaf zit. De leverancier moet dan, om een garantieclaim af te wijzen, onderbouwen waarom het defect u te verwijten is.
Hoe BEWIJST u, dat die smartphone niet is kromgetrokken door uw eigen onvoorzichtigheid, al in de rit vanaf de aankoopplaats ?
U zegt dat u de schade heeft geaccepteerd. Dan valt er weinig meer voor u te halen. U had moeten doorzetten. Pech gehad
Bekijk het van een positieve kant: Je telefoon is nu ergonomisch vormgegeven, gelijk de curve van je gezicht :)
Oké ik moest het zelf weer even opzoekken maar hier een link waar je misschien iets aan hebt.
http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/uw-iphone-is-gebogen:-dit-zijn-uw-rechten
En de volgende keer maar geen €200 kostende telefoon nemen.
Ja ik weet het je hebt er extreem meer voor betaald maar zoduur kost het Apple om een toestel te bouwen en in elkaar te laten zetten in Taiwan bij Foxconn.
Kostprijs van zo'n apparaat is meer dan alleen het materiaal en het hongerloon van de medewerker van de fabrikant...
Marketing, patenten, rechtzaken, verkoopkanalen, transport, ontwerp, opzetten productielijn, service (alleen al het zeggen dat mensen geen garantie hebben kost al tijd en dus geld).
Binnen 6 maanden moet de leverancier het tegendeel bewijzen.
Ga nooit ergens mee accoord en onderteken nooit iets waarvan je niet zeker bent.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer