Koetjes12
door Koetjes12 Oct 15, 2021 om 13:19
Garantie & verzekeringen

VvE

Voordeur lekt tocht en laat licht door volgens regelement moet de VvE dit oplossen 1 jaar later is dit nog niet opgelost

2962 14 Rapporteer

sira
door sira - Oct 15, 2021 om 13:39
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb nooit met een VVE te maken gehad, dus ik kan niet zeggen of zij dit euvel moeten verhelpen.
Omdat ik veel zelf doe, adviseer ik u, zolang de VVE niet is geweest, zolang tochtstrips te gebruiken. Misschien kent u een handige klusser, die heeft het zo voor elkaar. Ik weet niet of het een houten of kunststof deur is, maar een kunststof deur is af te stellen en als het een houten deur is, moet er misschien een klosje onder één van de scharnieren. Het kan ook zijn dat de scharnieren versleten zijn en dan is het een kwestie van deze vernieuwen, u kunt dat in overleg doen met de VVE.

Donuts
door Donuts - Oct 15, 2021 om 13:47
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Je gaat voor zoiets toch niet een jaar op de VVE wachten? Doe er een tochtstrip voor of hang, lekker ouderwets maar wel doeltreffend, een - dik, bijv. velours - gordijn voor.

sira
door sira Oct 15, 2021 om 13:58
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb, al zolang ik een eigen woning heb, gordijnen voor zowel mijn voordeur als achterdeur en uiteraard alle ramen. In mijn ouderlijk huis hadden we ook al bij de deuren gordijnen. Het scheelt enorm in de temperatuur, zelfs met dubbel (HR) glas.

Donuts
door Donuts Oct 15, 2021 om 14:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik had in mijn vorige woning ook HR glas, woonkamer lag op het noorden, 1x de fout gemaakt daar dunne overgordijnen op te hangen. Winter daarop vervangen door dikke overgordijnen, scheelt inderdaad enorm. Heb nu triple HR, wat een verschil met HR.

getty
door getty - Oct 15, 2021 om 13:59
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ook best raar dat dit een VVe klus is, weet u dit zeker?

sira
door sira Oct 15, 2021 om 14:04
2320 Antwoorden / 24 Vragen

Ik zou ook zeggen "dat doe je zelf". Ik zou daar de VVE niet voor bellen.

sw
door swat1500 - Oct 15, 2021 om 14:43
3772 Antwoorden / 0 Vragen

Als de deur tocht of licht doorlaat door een defect aan de deur dient deze door de VVE vervangen te worden.
Is het geen defect dan dient u zelf een tochtstrip aan te brengen.
In het eerste geval klagen bij de bestuurder van de VVE of anders op de algemene vergadering.

panter22
door panter22 - Oct 15, 2021 om 15:32
6599 Antwoorden / Vragen

De deur is toch niet stuk? Doe er tochtstrip tussen. Kijk op de volgende site voor wie de kosten zijn:
http://vvepartner.nl/downloads/reparaties%20en%20onderhoud.pdf
Daarin staat voor rekening van de eigenaar:
Bij buitendeuren en ramen van uw woning:
De raamsluitingen, scharnieren, uitzetijzers, windhaken, tochtstrippen en slijtstrippen gangbaar houden en repareren

gerbera
door gerbera - Oct 15, 2021 om 16:07
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Zou het reglement dan nog maar eens goed doorlezen. Is de toestand van de deur dusdanig dat deze vervangen dient te worden is dat een zaak van de VvE echter tochten en licht doorlaten (neem aan door de kieren) zal u toch zelf op moeten lossen. Deuren kunnen temperatuur gevoelig zijn en daardoor o.a. iets krimpen en daar zijn prachtige hulpmiddelen te koop waarmee u zelf het probleen oplost o.a het simpele tochtband in div. diktes verkrijgbaar, kunstof tochtstrip met rubber strip voor overlapping van kieren en naden, tochtdorpels voor de onderkant deur, brievenbusborstels enz, enz. en dat allemaal voor een habbekrats verkrijgbaar bij een bouwmarkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2021 om 16:12
16813 Antwoorden / 202 Vragen

Als u van mening bent dat men bij uw VvE in gebreke is en het bestuur reageert zelf niet op uw vraag in deze:
 breng dit dat in op een ledenvergadering en vraag hoe dat kan. U bent zelf ook lid. Bent u lid van de Vereniging Eigen Huis dan kunt u ook daar advies vragen https://www.eigenhuis.nl/contact/

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 15, 2021 om 16:12
2032 Antwoorden / Vragen

Het is belangrijk te beseffen dat u vooral samen de VVE bent en als dingen niet goed gaan kunt u dat kenbaar maken op de volgende vergadering van de VVE en ook samen een nieuw bestuur kiezen. Dus bent u ontevreden over het functioneren van de VVE, stel u beschikbaar en steek de handen uit de mouwen.

ne
door neodutchio - Oct 15, 2021 om 16:45
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Krijgt u al een jaar lang geen reactie, of vermeld u hier niet waarom er niets gerepareerd word?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 15, 2021 om 16:55
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Welke Voordeur?

Hout werkt en  dan is tochtstrippen verhaal prima,  opnieuw monteren die dingen en ietsje strakker.

Aluminium of Kunststof  is vaak nastelbaar met  Inbus of Torq schroeven.

Dat is goed afstellen en  klaar.

Maar is dit nieuwbouw of  bestaande en  waarom heeft U op jaarvergadering  niets  gevraagd?

Ook je buren vragen of zij zelfde hebben want de beheerder VVE  doet vaak ramen en deuren aan de buitenzijde.

Bij kunststof  of Aluminium deuren is zomaar tochtstrippen schroeven niet slim... plakken kan nog wel.

Maar graag iets meer info dan 1 regel, want dan krijg je ook foute antwoorden.

Zoals  ik nu  voor Hout  en  Kunststof/Alu antwoorde.

Thecla58
door Thecla58 - Oct 15, 2021 om 17:11
853 Antwoorden / 3 Vragen

je hebt van die leuke tochtweringen, in allerlei soorten, die je met zuignappen aan je voordeur kunt bevestigen dan beschadig je de deur niet en je kunt ze in de wasmachine gooien en ze zijn weer schoon. Een goedkope en snelle oplossing.

ro
door ronny530 - Oct 15, 2021 om 17:25
2770 Antwoorden / 41 Vragen

De voordeur is met de koop uw eigendom geworden en dient u die voordeur in goede staat te houden. Het zou kunnen zijn dat u het regelement verkeerd leest en toegangsdeuren die tot aan u woning leiden wel centrale deuren zijn en uw voordeur tot uw eigendom behoort.

rj
door rjw - Oct 15, 2021 om 20:40
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Normaal gesproken is de binnenkant voor de eigenaar van het appartement en de buitenkant voor de VVE. Wat staat hierover in de splitsingsakte?

1paul
door 1paul - Oct 16, 2021 om 09:54
3123 Antwoorden / 0 Vragen

De deur valt inderdaad onder de vve en gezamenlijk beslist u op de vergadering of er wel of niet aktie op ondernomen moet worden, u heeft neem ik aan de vergadering bezocht?

In de tussentijd breng wat tochtstrips aan voor uw eigen confor.

rj
door rjw Oct 16, 2021 om 10:00
3247 Antwoorden / 5 Vragen

Wat in de splitsingakte staat gaat voor wat de leden in de ALV besluiten. Als in de splitsingakte bijvoorbeeld staat dat onderhoud aan iets door de VVE gedaan wordt kan de ALV niet besluiten om dat onderhoud af te schaffen. Nou ja, de ALV kan dat wel beslissen, maar dan kunnen eigenaren die het daar niet mee eens zijn naar de rechter stappen.

1paul
door 1paul Oct 16, 2021 om 14:36
3123 Antwoorden / 0 Vragen

splitsingsakte is inderdaad lijdend en daarna de modelreglementen, in vrijwel geen een splitsingsakte staat dat onderhoud van de buitenschil voor de bewoners zelf is....

is zo een "beslissing" genomen in eender welke algemene ledenvergadering ook is dit nietig dan wel vernietigbaar....