xm
door xmike Nov 19, 2013 om 13:03
Garantie & verzekeringen

'Wanbetaler' Zekur

Ik had tot voor kort een woonverzekering. door omstandigheden heb ik de premies even over het hoofd gezien. Let op, dit gaat over een bedrag van totaal nog geen 30,- euro. Nu wilde ik laatst een autoverzekering afsluiten, en wat bleek, Zekur/Aevitae/Unive had mij gemeld als zijnde wanbetaler. Hierdoor krijg ik nergens meer een normale autoverzekering en wordt behandelt als een crimineel! En dat voor nog geen 30,- euro. Geen waarschuwing niks dat zij mij gingen melden als wanbetaler.Ook op een email wat ik gestuurd heb, wordt niet gereageerd. Ik vind dit schandalig dat je zo weggezet wordt. Ik geef toe dat ik de premies gewoon moet betalen, en heb daar ook geen problemen mee. Maar bij iedereen kan er wel eens wat tussen komen. Schandalig hoe men de mensen hier behandelt bij ZEKUR (niet). Als ik nou dronken achter het stuur gezeten had, of rijbewijs ontzegd, maar nog geen 30,- euro en dan 8 jaar gestraft worden??

2040 9 Rapporteer

door 14peter - Nov 19, 2013 om 13:19
567 Antwoorden / 2 Vragen

Eerst even corrigeren; u word niet behandeld als crimineel, maar als wanbetaler!

En wat is nu uw vraag???

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2013 om 13:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult toch wel een herinnering gehad hebben? En hebt u nu betaald? Want nu hebt u ook geen dekking voor de inboedel, dat gaat niet eerder in nadat u betaald hebt.

U wordt 8 jaar gestraft?

xm
door xmike - Nov 19, 2013 om 13:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

En wat is nu uw vraag???

Is 14 uw leeftijd?
Ja word wel behandelt als crimineel want ze sturen me allemaal door naar Rialto waar je alleen terecht kan als je iets crimineels gedaan hebt zoals dronken achter het stuur rijden, of justitieel verleden hebt.
Ik vind de straf, want dat is het, te hoog in vergelijking met het achterstallig bedrag.
Maar u doet nooit iets fout natuurlijk, u bent een brave burger... Bravo voor u.

xm
door xmike - Nov 19, 2013 om 13:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 19 nov 2013, 13:29]U zult toch wel een herinnering gehad hebben? En hebt u nu betaald? Want nu hebt u ook geen dekking voor de inboedel, dat gaat niet eerder in nadat u betaald hebt.

U wordt 8 jaar gestraft?

Ik krijg geeneens de kans om de betaling te doen, want ze hebben mij eruit gegooid.
Ik he inderdaad geen dekking nee.
Ja 8 jaar kan ik geen normale verzekering afsluiten door die melding.
En dat noem ik straf als je 800,- euro per kwartaal moet betalen voor een autoverzekering.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2013 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat niet over de hoogte van het achterstallige bedrag, maar om het feit dat u een wanbetaler bent en geen betalingsregeling hebt getroffen. Bij Rialto zitten dus ook mensen zoals u, sommige bejaarden en mensen met negatieve schadevrije jaren, niet alleen criminelen. Dus koop een fiets. Houdt u wel over als u geen € 800 per kwartaal hoeft te betalen.

tenormin
door tenormin - Nov 19, 2013 om 13:55
16836 Antwoorden / 108 Vragen

En dat allemaal voor een "woonverzekering?" U moet een herinnering tot betalen brief hebben ontvangen, dat kan niet anders. Men gaat niet zomaar zover om u uit een verzekering te gooien. Met woonverzekering bedoelt u, neem ik aan, een inboedelverzekering? Jammer dat u uw vaste lasten niet automatisch laat afschrijven, dan komt u nooit in de problemen (ja, tenzij er geen geld op de rekening staat, maar dat is een ander verhaal). Is inderdaad een feit: hoe klein de schuld ook is, niet betalen betekent eruit gewipt worden. Vind het inderdaad een forse straf. Geen idee of er juridisch iets aan te doen is; vraag het anders eens bij het Juridisch Loket: nee heb je, een advies kan je gratis krijgen.
KLIK. Je kan daar ook zoeken naar een Juridisch Loket bij jou in de buurt en langsgaan of bellen. Adviseer je een praatje, beter dan een telefoontje, eerlijk gezegd.

door 14peter - Nov 19, 2013 om 14:17
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=xmike schreef op dinsdag 19 nov 2013, 13:38]
Is 14 uw leeftijd?
Ja word wel behandelt als crimineel want ze sturen me allemaal door naar Rialto waar je alleen terecht kan als je iets crimineels gedaan hebt zoals dronken achter het stuur rijden, of justitieel verleden hebt.
Ik vind de straf, want dat is het, te hoog in vergelijking met het achterstallig bedrag.
Maar u doet nooit iets fout natuurlijk, u bent een brave burger... Bravo voor u.

Nee, ik ben geen 14, maar verder geeft u er blijk van mij goed te kennen.

Bij Rialto komen mensen die een bijzonder risico vormen. Dat zijn onder andere criminelen, maar ook wanbetalers zoals u. Dat is geen straf, maar dat is hoe dit soort dingen gaan.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 19, 2013 om 14:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat krijgt doordat u geen incasso wilt of dat tegoed niet hoog genoeg is, nu bent u verder van huis den dat voor 30 euro. Terwijl u weet dat er een rekening op die datum komt.

to
door tony maloney - Nov 20, 2013 om 12:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het bedrag voldoet en de situatie uitlegt kunt u zich vast (tegen vergoeding) uit het register laten verwijderen. Ik kan niet direct vinden of dit via het BKR gaat of dat hier een ander standaardregister voor is, dus u zou het Univé het beste even kunnen bellen om dat na te vragen. Goede kans dat ze u zelfs verder helpen als u aangeeft dat het om een vergissing gaat en u graat alsnog wilt betalen.