St
door Steffi70 Jul 3, 2019 om 20:57
Garantie & verzekeringen

Wat gebeurt er met de opgebouwde tegoeden als Yarden failliet gaat?

Er zijn meerdere dingen die op dit moment kunnen gebeuren:

- Yarden moddert verder met benadeelde verzekerden die voor het geknoei moeten boeten.
- Yarden wordt overgenomen door een andere verzekeraar, wat de verzekerden mogelijk ten goede kan komen. Maar ik heb begrepen dat geen enkele  verzekeraar interesse heeft Yarden in te lijfen. Wat wellicht ook een slecht teken aan de wand is.
- Yarden gaat failliet.

Wat gebeurt er in dat laatste geval met alle opgebouwde tegoeden van de verzekerden?

- Krijgen zij hun tegoed uitbetaald op basis van de huidige waarde?
- Worden zij kosteloos, met behoud van de waarde van hun pakket, ondergebracht bij een verzekeraar naar keuze?
- Zijn zij alles kwijt?

12612 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2019 om 21:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als Yarden failliet zou gaan worden zij uiteraard niet kosteloos met behoud van de waarde van hun pakket ondergebracht bij een verzekeraar naar keuze.

Zo’n verzekeraar zou wel gek zijn om al die verliesgevende verplichtingen over te nemen.

Een uitbetaling van de huidige waarde zal zeer beslist ook niet gebeuren.

In ieder geval zal dan de waarde flink afgestempeld worden. Maar eerder is alles foetsie.

jo
door jorisw - Jul 3, 2019 om 22:10
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn waarschijnlijk geen tegoeden meer als ze failliet gaan....

ju
door juliomariner - Jul 3, 2019 om 22:14
1311 Antwoorden / 2 Vragen

De kans dat ze failliet gaan is met deze maatregelen een stukje kleiner geworden. Volgens de directeur (op radio 1) is door deze maatregelen de dekkingsgraad van 25% naar 125% gegaan en is er hierdoor weer voldoende geld in kas. We zullen zien wat de toekomst brengt. Veel kunnen we er nu toch niet aan doen

tijger1
door tijger1 - Jul 3, 2019 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als veel mensen hun polis afkopen uit kwaadheid of teleurstelling, is Yarden er zo weer bovenop.:-)) Zijn ze een heleboel dure verplichtingen kwijt.

Gr
door Grunn1 Jul 4, 2019 om 00:28
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nou inderdaad. Las net een polis die bij overlijden 3500 euro uitbetaald die nu is af te kopen voor slechts 750 euro.

rf
door rfrijhoff Jul 5, 2019 om 12:44
41 Antwoorden / Vragen

Dit zal ongetwijfeld per persoon verschillen, maar ter vergelijking met mijn polis is bovenstaande nogal rooskleurig gesteld.

gerbera
door gerbera - Jul 3, 2019 om 23:11
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Wat gebeurt er met de opgebouwde tegoeden als Yarden failliet gaat?

Die bent u dan kwijt tenzij er met de verkoop van hun crematoria's voldoende geld overblijft om ook de mensen achter in de rij te kunnen betalen. Maar wat ik begrepen heb kunnen ze voorlopig nog ff door.

me
door mein33 - Jul 3, 2019 om 23:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als Yarden failliet zou gaan dan gaan de resterende Euro's mee in het faillissement. Er wordt dan een curator aangesteld.
Vervolgens worden dan, voor zover mogelijk, de schuldeisers betaald, waarbij de belastingdienst als eerste aan de beurt is en de verzekerden zijn als allerlaatsten aan de beurt. Het laat zich raden war er voor hen zal overschieten.

Maar denkelijk gaat het zover niet komen en zal er een met de pensioenen vergelijkbare situatie onstaan.
Bevriezen (geen indexatie) van de polissen, premie verhoging en/of een extra storting op de polis doen.
Maar Yarden zal het allemaal laten weten wat er mogelijk moet gaan gebeuren om te kunnen overleven, hoe wrang dit ook mag zijn.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2019 om 14:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan zijn er geen tegoeden meer.
Het beste is eigenlijk zelf sparen op  een internetspaarrekening.
U had hiervoor niet een nieuw topic hoeven openen maar dit verhaal onder uw vorige verhaal van 3 juli jl kunnen plaatsen.

audb
door audb - Jul 5, 2019 om 16:19
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Als ze over de kop gaan dan is het jammer maar u bend dan gewoon uw geld kwijt net als bij ieder andere firma.

hi
door hipppo - Jul 5, 2019 om 16:29
303 Antwoorden / 2 Vragen

Uit de berichtgeving in de kranten maak ik op dat aan alle polishouders een brief is gestuurd waarin de maatregelen uiteengezet worden. ik heb ook zo'n polis, ooit bij de A.V.V.L. afgesloten door betaling van een bedrag ineens en een jaarlijkse contributiebijdrage die na een aantal jaren niet meer nodig was, maar nog geen brief ontvangen. Ik vraag me nu af of Yarden niet tenminste verplicht is alle betrokkenen per brief op de hoogte te stellen van e.e.a. en zo men daarbij in gebreke blijft, of de maatregelen dan nog wel toegepast mogen worden.

tijger1
door tijger1 Jul 5, 2019 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het ligt er maar aan wat in uw polis gedekt zou zijn? Een verzorgde uitvaart zonder verdere kosten? Dan had u die brief moeten hebben.

Een sommenverzekering? Dus dat er bij overlijden een van te voren vaststaand bedrag uitgekeerd wordt? Dan is het gedoe niet op u van toepassing.

Gezien  wat u schrijft: bedrag ineens, hebt u een koopsom gestort.

En omdat de vereniging is opgeheven hoefde u geen contributie meer te betalen.

Yarden is wel van uw adres op de hoogte?

adriaan2
door adriaan2 Jul 6, 2019 om 23:21
104 Antwoorden / 0 Vragen

@Hippo, ook wij kregen geen brief van Yarden toen onze pakketpolis premievrij was. Op de telefonsche navraag een simpel antwoord: Dan moet U maar eens Uw polis nakijken. En dat was het.
Yardenis heeft gewoon slecht koopmansschap getoond. AVVL deed WEL aan premieindexatie. Yarden is daarmee gestopt, waarom? Geen idee. In de brieven na de overname van AVVL kregen wij jaarlijks een brief met o.a.: Voor U verandert er niets ....... bla bla enz. Bijverzekeren bij Yarden: Nooit. Spaar wel bij een andere verzekeraar voor een aanvulend bedrag. De brief van afgelopen week was duidelijk. Het is een triest zooitje.

hi
door hipppo Jul 11, 2019 om 09:24
303 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1
De polis betreft een verzorgde uitvaart.
Mijn adres is bekend bij Yarden, want ik ontvang hun periodiekje.
Voorlopig weet ik dus van niets zolang Yarden mij niet persoonlijk op de hoogte stelt.

tijger1
door tijger1 Jul 11, 2019 om 09:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hippo
Dan komen uw nabestaanden er wel achter als het zo ver is.