Wat te doen bij waterschade aan inboedel
hallo ik heb een kleine 6 weken geleden waterschade opgelopen en hierdoor veel schade aan mijn inboedel dit heb ik 6 weken geleden meteen doorgegeven aan mijn verzekeraar en die laat nu een expert komen , helemaal goed ,alleen hebben wij geen foto`s gemaakt en de schade al hersteld betekend dit dat wij ook geen uitkering krijgen hierdoor? ik hoor het graag van een expert
Hallo suzanne 123,
Nou, die expert komt toch op bezoek!!
Lijkt me een beetje vreemd dat de verz.my pas na 6 weken bericht geeft dat er een expert op bezoek komt. Is dit niet meteen bij de melding van de schade vertelt? Neem aan dat u rekeningen/nota's heeft van de herstelde schade. Hoe kan de verz.my nu vaststellen dat u schade hebt geleden (= geen foto's!)? Een volgende keer (die hopelijk voor u niet komt) niet zo haastig en beter met de verz.my overleggen.
Suc6 met de afhandeling.
Lijkt me lastig om iets vergoed te krijgen waarvan u niet kan bewijzen wat de schade is. U claimt iets en moet wel aantonen wat de schade is/was. Dit is wel erg lastig zo. Is toen u de schade meldde en de afspraak voor de expert is gemaakt u niet gezegd wat de voorwaarden zijn t.a.v. reparatie schade voordat de expert is geweest?
Dag suzan123,
Dit houdt niet automatisch in, dat de schade niet vergoed wordt. Het gaat erom dat jij in voldoende mate aannemelijk kunt maken dat die schade er is geweest. Aan de huidige staat is vaak al te zien dat er noodzakelijkerwijs vervanging plaatsvond. In het ergste geval, kun je vaak met behulp van getuigen aantonen dat er schade is geweest. Je moet dan wel rekening houden met een civiele zaak of het inschakelen van de geschillencommissie KIFID.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
hallo bedankt voor je reactie! ja had de schade al gemeld op 6 aug en hierna werd duidelijk dat we niet alle schade opgegeven hadden dus hierna nogmaals de verzekeraar ingelicht hierover, vervolgens niets meer vernomen vanaf 14-8! en tot circa 15 keer gebelt hoe het ervoor stond met de schadeafhandeling, er werd telkens een of andere smoes opgehangen en vervolgens op 26 -8 werd na wederom een telefoontje van mijn kant ,duidelijk dat er 18-9 een expert komt kijken, vind ik goed maar ga toch niet al die tijd in de troep blijven zitten, vandaar dat mijn man (heeft onderhoudsbedrijf) alles heeft opgelapt, maar meubels en keuken die beschadigd waren hebben we weggegooid oepssssssss dus ben nu benieuwd wat de expert er van gaat vinden gr suzan
Off topic @read,
Zie net dat je de magische grens van 10000 punten hebt bereikt. Voorwaar een hele prestatie!
Dat verdient een woord van waardering.
Van harte gefeliciteerd en dat we nog maar vele antwoorden
van je kunnen lezen.
Met vr. gr. Edrick3
@Edrick3,
Off-topic
Ik dank je voor de lovende woorden en de felicitatie. Wel is het goed om te weten, dat ik uitsluitend in deze rubriek post om andere consumenten met een probleem zo goed mogelijk te adviseren. Dat is mijn enige motivatie.
Met collegiale groet, ReadAC/Ton.
hallo heel erg bedankt voor je reactie op mij vraag, maar mijn man heeft alles herstelt dus ziet er weer helemaal deftig uit! maar dit is niet in ons voordeel denk ik op dit moment, tja snap die verzekeraar niet dat ze niet meteen hebben gezegt dat ze een expert willen laten komen kijken, en dat we dus niets mochten wegdoen cq herstellen, ik baal er enorm van maar heb 3 kleine kids en wilde niet in de puinzooi blijven zitten, huiskamer stond circa 1,5 cm onder water! nou ja we wachten het maar af.
gr suzan
@suzan123
"Echtgenoot heeft alles opgelapt"
"Meubels en Keuken die beschadigd waren hebben we weggegooid"
((Ik vind dat ook erg OEPS!))
"Ben nu benieuwd wat de expert ervan gaat vinden".
Ja, ik ook. Hoe denk je aan te tonen wat er allemaal verloren is gegaan? Waar is het bewijs? Een goeie die over de brug komt lijkt mij. Voor hetzelfde geld zet je je spullen aan de stoeprand en beroep je je op waterschade. Wens je succes! Ben ook heel benieuwd.
U dient de schade aan te tonen en uw verzekeraar dient binnen redelijke termijn aan te geven of en wanneer er expertise zal plaatsvinden. Aan de expert moet u tenminste aannemelijk maken dat er hersteld moest worden. Doorgaans wordt tapijt, laminaat of meubilair dan bewaard voor de expertise en zijn er foto's beschikbaar.
De expert beslist niet omtrent de uitkering, maar zal in zijn rapport wel vermelden welke schade aantoonbaar is geweest en welke niet, zodat de verzekeraar kan beslissen of ze die schade zullen vergoeden.
Dag suzan123, je zult nu echt geen vergoeding gaan krijgen van je schadeverzekeraar, simpelweg omdat je voordat de verzekeraar heeft vast kunnen stellen dat en in hoeverre je schade hebt gehad, al allemaal hersteld is, je had moeten wachten op de verzekeraar, die moet je altijd. Nu heb je geen schade, en als je wat aanwijst, hoe zag het er dan uit van te voren, foto's zijn er ook al niet. Een aannemer is er ook niet geweest, een offerte heb je dus ook niet, en je oude spullen zijn er niet meer. Niet erg hoopgevend voor jullie. Een dure les voor de volgende keer, hopelijk kun je op een of andere manier toch nog wat aantoonbaar maken, maar vooral ook aannemelijk.
Succes, Mvgr. Henri
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Coulance regeling
Coulant betekende oorspronkelijk letterlijk 'vloeiend' en 'gemakkelijk'. Het is afgeleid van het Franse couler 'stromen, vloeien', dat teruggaat op het Latijnse colare 'filtreren, dempen'. Tijdens de laatste uitzending van dit jaar Kwam weer het onderwerp Veelvoorkomende problemen met de distributieriem Als een burger de dupe word door een bedrijf Waar bi ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer