Welke rechten bij een all inclusive reisverzekering
Wij hadden voor de wintersport een all inclusive reisverzekering afgesloten bij AXA. Dit zou kort gezegd inhouden, dat wanneer we de vakantie zouden annuleren of afbreken we 75%. van de reissom zouden terug krijgen.
Halverwege de week wilden we naar huis vanwege paniek aanvallen van mijn dochter.
Contact gehad met AXA en we moesten daar naar een arts van hun, ondanks dat ik wist dat deze niets kon betekenen voor haar. Dat wel gedaan. In NL moesten we ook een dokters verklaring halen bij de huisarts. Daar waren we wel met de klacht geweest een maand tevoren, maar de huisartsen praktijk zegt zo'n verklaring niet af te geven. Ze hebben daar geen tijd voor. Wij vinden het medische aspect allemaal te veel gedoe en nemen genoegen met 75% van de resterende reissom. Hebben wij daar recht op? Volgens de verzekering niet, omdat we al de medische kant op zijn gegaan. Maar, mijn inziens hebben we toch niet voor niets een all inclusive verzekering afgesloten, waarbij we zonder opgave van reden een vergoeding zouden krijgen?
Weet iemand of we hier idd recht op hebben?

Hebt u al de claim al formeel ingediend en hebt u daar al een schriftelijk antwoord op? Zo nee zou ik daar eerst maar eens mee beginnen en ander lijkt mij de exacte grond waarop uw claim dan afgewezen is redelijk relevant.
De meeste huisartsen hebben een website waar u na in loggen de medische dossiers in kunt zien en uitprinten.
In geval van medische noodzaak de vakantie afbreken dan wordt de volledige reissom vergoed maar om nu ook om een huisartsverklaring te eisen gaat wel heel erg ver.
Pak de polis voorwaarden er nog eens bij want daar staat in geschreven onder welke voorwaarden de reisverzekering bij medische noodzakelijkheid uit gaat keren.

Maar wat moet de huisarts dan verklaren? Hij is er gegarandeerd niet bij geweest toen TS de beslissing nam dat hij met z'n dochter terug naar huis wilde en hij kan kwalijk achteraf verklaren dat dit een logische of correcte beslissing was. Daarnaast geven huisartsen sowieso geen verklaringen, niet omdat ze het te druk hebben maar principieel. Wil je een medische verklaring dan moet je naar een andere (huis)arts.
En inderdaad, de voorwaarden, alleen zou ik daar de schriftelijk afwijzing aan toevoegen want juist daar moet een grondslag staan die je dan tegen de voorwaarden kan houden.
Diagnose paniekaanvallen is niet zomaar even gesteld. Dus bekend. Dat zal ook wel de reden zijn dat de claim is afgewezen.
Wat zijn de voorwaarden bij deze verzekering? Dat u ten alle tijden en ongeacht welke reden 75% vergoed krijgt als u zelf besluit eerder te vertrekken? Dat zal dan een hele dure verzekering moeten zijn.
U bent naar huis gegaan vanwege de paniekaanvallen van uw dochter. Om dan te kunnen claimen zal er wel bewijs moeten zijn. Deze wilt u niet geven, dus gaat de verzekeraar niet tot betaling over. Als u kunt hard maken dat u ook zonder geldige reden 75% vergoed moet krijgen, dan kunt u dat altijd aan de verzekering vragen.

Mijn dochter is ook bekend met paniekaanvallen maar deze duren meestal 46 minuten max. Het kan bij uw dochter anders zijn maar voor een verzekeraar lijkt dit me geen reden om tot vergoeding over te gaan.
U kunt maar 1x een claim indienen. U heeft gesteld richting de verzekeraar dat de vakantie is afgebroken vanwege een medische situatie m.b.t. uw dochter. Bij toewijzing zou u dan 100% van de reissom vergoed krijgen.
U kunt, na het indienen van de eerste claim, niet opeens zeggen dat de reis is afgebroken om een andere niet medische reden en aldus voor de 75% gaan. Dat zou overigens kunnen impliceren dat de eerste claim op valse gronden is gedaan.
U zou daarmee de verzekeraar het idee kunnen geven dat u de boel probeerde op te lichten.
De meeste verzekeraars hebben "bestaande kwalen", zoals dat heet, uitgesloten. Check de polisvoorwaarden.
Als er letterlijk staat dat u zonder opgave van redenen een 75% vergoeding zou krijgen dan moet AXA u gewoon 75% vergoeden.
Wat u doet is: wij claimen 100% wegens medische redenen, subsidiair 75% wegens algemene bepaling bij aangaan van de verzekering.
Als het eerste argument niet geldig is (volgens AXA) dan verandert de claim naar een lichtere claim, namelijk die 75% claim.
Maar, het heeft alles te maken met wat er exact in uw voorwaarden staat.
SWAT1500, wat u zegt is onjuist. De verzekeraar kan niet van de particuliere klant verwachten dat deze altijd maar ineens de juiste claim indient. De klant heeft gewoon het recht te toetsen welke claim wel geldig is en welke niet. Het zou AXA sieren als ze zelf met het aanbod van 75% gekomen zouden zijn. "U voldoet niet aan de voorwaarden voor een 100% claim op medische gronden, wij bieden u een vergoeding aan van 75% op basis van de algemene regelingen bij uw verzekering"
Dat zou AXA hebben moeten doen.
Advies, dien een officiele claim in op bsis van de 75% en ga naar een autoriteit (Kifid? AFM?) wanneer AXA weigert.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Opzeggen ivm overlijden
Hallo, Mijn moeder is op 8 oktober overleden. Nu wil ik (dochter) haar abonnement stoppen bij Simyo. Dit lukt niet.
Ik heb alles opgestuurd, ook akte van overlijden, alle gegevens doorgegeven, en er wordt gezegd dat het niet kan omdat haar abonnement op haar roepnaam staat. Ze heet A.J. Kaspers-Reukema en haar abonnement staat op Bep Kaspers.
Ze hebben nu al twee keer het abonnementsgeld
...
Lees meer
Retourneren artikel internet
Hanglamp gekocht via internet. Opgehangen en viel tegen. Terug gebracht. Helaas niet mogelijk om te retourneren. Omdat wij hem hadden Opgehangen/ gemonteerd is het niet mogelijk om te retourneren. Is dit volgens de wet waar? Of moet de verkoper de lamp terug nemen? In de voorwaarden op de site van de verkoper stond gemonteerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd. Lees meer
Ben je verplicht een bankapp te nemen
De SNSbank is gestopt met het verstrekken van de digipas en nu kan ik alleen bankieren als ik hun app download of een browsercode aanvraag. Het probleem is dat ik vroeger hun app wel op de telefoon had en toen de telefoon ouder was en ik geen nieuwe updates meer kon uitvoeren, de bank berichtte dat vanwege de veiligheid ik niet meer kon bankieren op de telefoon.Je wordt dus gedwongen om een nieuwe ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer


Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer