GuusB1234
door GuusB1234 Jan 18, 2019 om 16:43
Garantie & verzekeringen

Wie weet meer over P.C.171 Waardevast uitvaart-polis?

Vorig jaar is mijn vader overleden en hij had een oude PC171 Waardevast uitvaart-polis. PC171 is overgegaan naar rechtsopvolger Reaal. De polis is afgesloten in 1976 en de laatste correspondentie stamt uit het jaar 1985. In 1986(?) is er een eenmalige koopsom gestort na aanbod van de verzekeraar. Ik ben op zoek naar mensen (bezit of nabestaanden) die ervaringen hebben met deze polis. Informatie over de overgang richting Reaal, indexering en uitgekeerde winstdelingen is zeer welkom.

Aanvullingen:
-Het gaat niet om de waardevast polis uit 2008, maar echt om de polis historie in 2e helft jaren 80 en de jaren 90.
-Reaal geeft aan dat het polisnr niet meer in de administratie te vinden is.

Misschien is dit allemaal te lang geleden, maar dat is vaker het geval met dit type verzekering. Ik hoop dat een toevallige lezer hier iets meer over kan vertellen.

4130 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2019 om 16:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u op Google intikt: PC 171 waardevast polis, zuet u daar een heleboel items staan.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2019 om 17:06
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Aanvullend op het al gegeven antwoord van @TIJGER1 kunt u dit m.i. ook opvragen bij REAAL.

Het lijkt me dat dze site u van nut kan zijn: https://www.reaal.nl/klantenservice/overzicht-oude-verzekeraars/
U ziet daar ook info over de PC171 die u noemt.

Topantwoord

ro
door ron503 - Jan 18, 2019 om 17:19
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als de verzekeraar het bedrag op de rekening van uw vader heeft gestort dan betreft dat vaak het afkopen van de polis. Het afkopen kan ook de reden zijn waarom er geen verdere corrospondentie te vinden is.

edrick3
door edrick3 Jan 18, 2019 om 17:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een koopsom die gestort is is wat anders dan een afkoopsom.

ge
door gewicht Jan 18, 2019 om 18:06
170 Antwoorden / 1 Vragen

Edrick3 heeft gelijk, ts heeft het niet over een afkoopsom. Het zou kunnen dat de verzekeraar toendertijd een aanbod heeft gedaan om de premie in een keer te voldoen tot aan de einddatum van de premiebetaling. De verzekering komt dan gewoon premievrij maar blijft geldig.

ro
door ron503 Jan 18, 2019 om 21:12
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als een polis wordt afgekocht dan is het einde oefening en houdt de polis op te bestaan. Een verzekeraar zoals PC171 had heel cru gesteld een onder de grond stop polis en betaalde de kosten voor het in de grond stoppen van de kist en een kop koffie met een stuk oudbakken cake voor de 'gasten'. In 1976 was dat de nornale gang van afhandelen want er was domweg bar weinig keuze om het anders te organseren.

tijger1
door tijger1 Jan 18, 2019 om 23:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ron503

Wat een onzin. En lees nou de vraag even. De vader van de Ts heeft een koopsom gestort, ongetwijfeld voor extra zaken bij de uitvaart.

En dat staat op een aparte polis. Heeft niets van doen met afkopen.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jan 18, 2019 om 17:20
330 Antwoorden / 15 Vragen

klik Hier staat het een en ander te lezen

GuusB1234
door GuusB1234 - Jan 18, 2019 om 17:40
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de antwoorden zover. Maar het gaat niet om de waardevast polis uit 2008, maar echt om de polis historie in 2e helft jaren 80 en de jaren 90.

Ter aanvulling: Reaal geeft aan dat het polisnr niet meer in de administratie te vinden is.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2019 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt dan die oude polis van 1976? Wat wilt u met de polis historie? Op die polis staat als het goed is een einddatum van premiebetaling.

Ik weet niet wat u bedoelt met de polis uit 2008.

Dien een schriftelijke klacht in over die oude polis, dan moeten ze wel gaan zoeken.

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2019 om 17:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees dat dat spul eerst verkocht is aan Proteq. Misschien daar informeren.

https://www.reaal.nl/klantenservice/veelgestelde-vragen/mijn-proteq-uitvaartverzekering/

gerbera
door gerbera - Jan 18, 2019 om 21:47
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Staat in de correspondentie 1985 niet toevallig een ander polisnummer dan op de PC171 polis. Ook mijn polissen zijn van het Hooge Huis naar Proteq overgegaan en daarna uiteindelijk bij Reaal terecht gekomen. Hierbij zijn een aantal cijfers voor het 1e, dus oude, polisnummer gekomen. Bij de storting van de koopsom moet er ook een polisnummer vermeld zijn geweest.