ma
door mar16 Jun 16, 2019 om 12:52
Garantie & verzekeringen

Wij hebben water schade aan het laminaat omdat de vissen kom is gevallen .kan ik daar een vergoeding voor krijg via de verzekering ???

onze vissen kom is van de tafel gevallen toen mijn man de lamp aan het ophangen was boven de tafel toen hij klaar was en van de tafel af wilde  stapen stappen hij mis en viel . daar door ging de de tafel allen kanten op en viel de vissen kom om . welgelijk zoveel mogelijk met handdoeken droog gemaakt maar een paar dagen laten was er toch een plek ontstaan

3950 9 Rapporteer

ja
door janf43 - Jun 16, 2019 om 12:58
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hangt af van uw verzekering. Hoe moeten medeconsumenten dat weten? Lees uw polis na en neem contact op met uw verzekering(sagent).

tijger1
door tijger1 - Jun 16, 2019 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een gewone inboedelverzekering hebt, is dat niet gedekt. Maar bij een all-risk dekking wellicht wel. Maar de vergoeding zal dan ook maar heel beperkt zijn. Hangt af van de leeftijd van het laminaat

Maar een vlek omdat het laminaat even nat geworden is? Heel wonderlijk, want je kunt laminaat ook gewoon dweilen.

Als het op die plek wat lichter is, wrijf het dan eens voorzichtig in met wat donkere meubelolie.

jo
door jorisw Jun 17, 2019 om 18:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Olie op laminaat? De toplaag is van kunststof. Ideaal recept voor een glijpartij.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2019 om 18:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als het een eitte vlek is, is de kunstoflaag al weg.

edrick3
door edrick3 - Jun 16, 2019 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat moet je niet hier vragen, maar aan je verzekering. ;-)

tenormin
door tenormin - Jun 16, 2019 om 13:51
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Met een lucifer probeerde ik kaarsje aan te steken maar een vonk kwam op mijn bank, dus piepklein gaatje. Dacht eigenlijk niet dat het verzekerd zou zijn maar toch... kwam iemand, foto's gemaakt, bank meegenomen en bekleed met nieuwe meubelstof. Moest wel de rekening bankstel tonen. Dus probeer het. Had niet de voorwaarden gelezen, te lui voor. ;-) Maar bel ze en dan weet u het.

ge
door gewicht Jun 16, 2019 om 19:40
170 Antwoorden / 1 Vragen

Zo zie je maar weer , de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

tenormin
door tenormin Jun 16, 2019 om 21:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Of, @gewicht, een goede verzekering en geen wonder? Is een onbekende verzekering, althans: had er nooit van gehoord maar toen mijn tussenpersoon met pensioen ging werd het "internetverzekeringen", maar even goed als vroegere claims die ik heb moeten indienen.

jo
door jorisw Jun 17, 2019 om 18:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

@Gewicht: geen wonder maar gewoon het gevolg dat de meeste mensen hun polis nooit lezen en daarom niet weten wat wel en niet gedekt is.

gerbera
door gerbera - Jun 16, 2019 om 16:21
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Maar hoe is het met man en vissen afgelopen? Voor de schade lees uw polis, maar dat er met zo'n kleine hoeveelheid (hooguit 2-3 liter) een plek in het laminaat onstaat dan moet de toplaag al aardig versleten zijn.
O.T voor het ophangen van een lamp gebruik een trap, is veel veiliger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 16, 2019 om 18:13
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is maar één antwoord mogelijk"me;ld de schade bij uw verzekering en wacht de reactie af. Uiteraard is een en ander wel afhankelijk van de polisvoorwaarden van de door u bedoelde verzekering. (Als wij de polisvoorwaarden niet kenne is het geven van een 'goed' antwoord echt onmogelijk.

panter22
door panter22 - Jun 16, 2019 om 20:07
6599 Antwoorden / Vragen

Omdat je man op de tafel stond om de lamp op te hangen met daarop de vissenkom, kan de verzekering mogelijk uitleggen als onvoorzichtigheid. En daarom niet uitkeren. Kijk ook in de polis of je een eigen risico hebt.Polisvoorwaarden zijn oline te vinden.
Voorbeeld:
https://www.findtadvies.nl/woonverzekering/

tijger1
door tijger1 Jun 16, 2019 om 21:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als er een all-risk dekking is zijn gelukkig onvoorzichtigheid en eigen stommiteiten gedekt.

Maar de
Ts moet eerst maareens nagaan wat voir verzekering zij heeft.

me
door mein33 - Jun 17, 2019 om 11:01
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Toevallig geen opnamen van deze aktie gemaakt, want met zo'n st........e  aktie is geld te verdienen !
De verzekering zou ik zeker een wat andere en minder st......e versie van het gebeurde opdissen, anders zou u wel eens 'nul' op het rekest kunnen krijgen.

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2019 om 16:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Iets is gedekt of niet gedekt. Heel simpel.

me
door mein33 Jun 17, 2019 om 17:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Inderdaad, maar wordt er gedekt met damast of met een eenvoudig tafelzeiltje ?   ;-))

costnix
door costnix Jun 17, 2019 om 17:48
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als dat filmpje viral gaat, kan het zijn, dat de verzekering het ziet :-)

tijger1
door tijger1 Jun 17, 2019 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat doet dat er toe?

aurora1
door aurora1 - Jun 18, 2019 om 15:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En misschien tevens een goede reden om over te gaan op een rechthoekig aquarium waar voor vissen in te leven valt en die niet van een tafel kan vallen zoals een kom.....?