Sn
door Snowstar-2014 Mar 15, 2018 om 18:07
Garantie & verzekeringen

Wij waren verzekerd bij Hema dierenverzekering blijkt dat een wasse neus

Wij hebben twee raskatten en hebben vanaf dag een een dierenverzekering afgesloten bij Hema verzekeringen. Beide katten hadden een probleem met hun tanden waardoor ze ontstekingen kregen in hun bek. Ook hadden ze last van verstopte traanbuis. Op advies van de dierenarts hebben we ze laten behandelen, wij gingen ervan uit dat wij per jaar verzekerd waren voor € 3.000,-. De kosten van de behandeling was ongeveer  € 400 per kat. Vergoeding door Hema berekend was € 35,00 per kat en hier moet € 45,00 kosten vanaf, die kosten waren bekend. Blijkt dat bijna alles is uitgesloten. In onze optiek is als men een dienst tegen betaling aanbied deze dan ook moet bieden. Uitblijven is de reinste vorm van oplichting. Hema moet zich schamen dat zij zich laten manipuleren door Achmea en consorten. Wij eisen ons geld terug wij voelen ons zwaar belazerd. De eerste declaratie en het is al een bron van ergernis na meer dan 3 jaar verzekerd te zijn. Althans wij dachten verzekerd te zijn.

2519 8 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 15, 2018 om 18:30
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Snowstar-2014 ,

eenvoudig een dierenverzekering afsluiten

Je betaalt bij HEMA een scherpe prijs voor je dierenverzekering. Jouw kat kun je al voor minder dan € 9,50 per maand verzekeren, een hond is vanaf € 12,50 per maand verzekerd. Medische kosten zijn gedekt tot € 3.000,- per verzekeringsjaar. Op het moment dat je bij HEMA een declaratie indient, betaal je naast een eigen risico een eigen bijdrage van € 45,-. Een tip: spaar je declaraties op en dien deze één keer per jaar in. Dan betaal je de eigen bijdrage ook slechts één keer.

Lees hier wat u vergoed krijgt uit de basisverzekering , klik op de rode regels .

https://verzekerdbijhema.nl/dierenverzekering/basisdekking

aanvullende dekking dierverzekering: tandarts

Gebitsproblemen zijn voor jouw beestje minstens net zo vervelend als voor ons mensen. Hoe vervelend ook, de kosten die aan een tandartsbezoek verbonden zijn lopen snel op. Wij verzachten in elk geval de financiële (kies)pijn met de tandartsdekking. Onderstaande kosten worden voor 50 procent vergoed, tot maximaal 500.- per verzekeringsjaar. Deze aanvullende dekking dierenverzekering vergoedt deze kosten alleen als een ingreep volgens de dierenarts of dierenspecialist van jouw huisdier medisch nodig zijn.

  • De periodieke schoonmaakkosten van het gebit, inclusief narcose en bewaking.
  • Wortelkanaalbehandelingen en het vullen van gaatjes.
  • Medisch noodzakelijke orthodontische ingrepen. Uitgesloten zijn aangeboren gebits- en kaakaandoening

Aanvullende verzekeringen ,

https://verzekerdbijhema.nl/dierenverzekering/aanvullende-dekking

De Voorwaarden :

Basis dekking :Uw eigen risico :De vergoeding die u ontvangt De maximale vergoeding Basispakket 15% van de verzekerde medische kosten 85% van de verzekerde medische kosten tot maximaal € 3000,- per verzekeringsjaar

Indien u voor een of meer extra dekking(en) kiest blijft de maximale totale vergoeding na aftrek van het eigen risico maximaal € 3000,- per verzekeringsjaar. Echter gelden er lagere maximale vergoedingen per extra dekking.

Tandheelkunde

Uw Eigen Risico : 50% van de verzekerde medische kosten

De vergoeding die u ontvangt  50% van de verzekerde medische kosten

De maximale vergoeding :Tot maximaal € 500,- per verzekeringsjaar

R81
door R81 - Mar 15, 2018 om 18:31
25 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft U geen polisvoorwaarden ontvangen? Meestal via een link. Nu zeggen dat U zwaar belazerd bent en spreken over reinste oplichting lijjkt mij volslagen onjuist. Ik denk dat de fout bij U ligt.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2018 om 18:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi, weten we ook weer. U hebt in die drie jaar nooit de polis doorgelezen? Dat komt er dan van.

lo
door lovewinnie - Mar 15, 2018 om 18:45
1205 Antwoorden / 1 Vragen

Staat duidelijk in de voorwaarden vaak enkel met aanvulling worden dit soort dingen vergoed. Daarnaast is advies ook ff bellen kwa vergoedingen voor je de behandeling laat doen tenzij levensbedreigend uiteraard.

Wij hebben besloten hond en kat niet te verzekeren en leggen zelf voor de hond a 25 per maand opzij, voor de kat 15. Hond is ondertussen 5 en staat zon 1400 op de rekening. Sterilicatie is er van gedaan met als jaarlijkse entingen . Afspraken tussendoor en kleine rekeningen betalen we zo.  Wellicht idee voor de toekomst

Cookies
door Cookies - Mar 15, 2018 om 18:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Natuurlijk krijg je je geld niet terug, daar heb je geen recht op. Je had een uitgebreidere dekking moeten nemen. Kwestie van opletten als je een verzekering afsluit.

De Hema beschuldigen van oplichting is ronduit belachelijk. Je moet niet ergens vanuit gaan, je moet goed lezen!

ne
door neodutchio - Mar 15, 2018 om 18:58
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ja hoor, daar is het woordje oplichting weer. U leest de polisvoorwaarden niet, u weet niet wat voor verzekering u hebt afgesloten en het is de schuld van een ander. Kent u ook de woorden laster en smaad? Kosten bij een veroordeling is wel een beetje meer als die van de dierenarts.

panter22
door panter22 - Mar 15, 2018 om 19:48
6599 Antwoorden / Vragen

Je geeft €114 per jaar voor een kat uit aan premie en je mag tot €3000 aan medische kosten declareren per jaar.
Je had het idee dat je die €3000 vrij kon besteden elk jaar?
Dat is te mooi om waar te zijn.
Op de website staat dat je een eigen risico hebt en een eigen bijdrage van €45 voor declaraties die je een jaar kunt opsparen.
Klik je even verder, dan staat er wat er vergoed wordt en voor welk bedrag.
Om zonder  te kijken waarvoor je verzekerd bent een verzekering afsluiten, is niet verstandig.
Maar dan schrijven dat je opgelicht bent en belazerd evenmin. Want dat ben je niet.
En geld krijg je niet terug. Je kunt de verzekering wel opzeggen.

aurora1
door aurora1 - Mar 16, 2018 om 00:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niks wassen neus natuurlijk. Als u de voorwaarden had gelezen had u precies geweten wat wel en wat niet verzekerd is. U had die van tevoren kunnen lezen (altijd verstandig om te doen voordat u tot iets besluit) en vervolgens heeft u drie jaar de tijd gehad om die voorwaarden te lezen.
Zoek eens op wat het woord "oplichting" betekent, dan ziet u dat u de Hema ten onrechte daarvan beschuldigd en zomaar in een slecht daglicht stelt.
Dat u zich "zwaar belazerd" voelt heeft u volledig aan uzelf te danken.
Sommige problemen die door doorfokken van dieren komen, vallen soms al bij voorbaat buiten de verzekering, ook daarvoor zou u polissen goed moeten doorlezen.