mi
door michaelverkerk030 Sep 13, 2017 om 13:01
Garantie & verzekeringen

"Worry-Free" pakket autoverhuurwebsite EasyTerra

Beste allemaal,

Mijn partner en ik hebben via de website van EasyTerra een auto gehuurd voor onze vakantie. De auto konden we uiteindelijk ophalen en inleveren bij het lokale bedrijf Avis. Nu hebben wij bij EasyTerra een "Worry-Free" pakket afgesloten. Met dit pakket zou je verzekerd zijn voor alle ongemakken. Ook wordt er nadrukkelijk aangegeven dat je je ter plaatste geen verzekeringen moet laten aansmeren, want alles is gedekt.
Bij het inleveren van de auto werd er een minuscuul deukje gevonden in de voordeur aan de bestuurders kant. Het deukje is duidelijk ontstaan door dat iemand zijn/haar deur van zijn/haar auto heeft gestoten tegen onze huurauto. Nu bleek ik verantwoordelijk te zijn voor de schade tegenover het lokale bedrijf Avis. Avis declareert de kosten bij mij en ik moet de schade dan maar zelf declareren bij EasyTerra. Dit betekend dat ik in eerste instantie de schade zelf moet betalen. In mijn ogen blijft er op deze manier van het "Worry-Free" pakket weinig over. Dit zorgt namelijk WEL voor financiële zorgen.
Nu is er een bedrag van €705,89 afgeschreven van mijn creditcard en probeer ik hulp te krijgen via de klantenservice van EasyTerra. Wanneer ik telefonisch contact probeer te krijgen wordt ik uiteindelijk doorverbonden met "Auto Europe" in Duitsland en krijg ik een Engels sprekend persoon aan de telefoon. Wanneer ik vraag om een Nederlands sprekend persoon, krijg ik te horen dat er vandaag geen persoon aanwezig is die Nederlands spreekt. Wanneer ik de vraag stel wanneer er een Nederlands sprekend persoon aanwezig is, krijg ik als antwoord "Misschien morgen, geen idee". Dit vind ik sowieso een vreemde gang van zaken, omdat ik tenslotte bij een Nederlandse website de auto heb gehuurd. De andere mogelijkheid is een webformulier invullen op de website EasyTerra. Dit heb ik vervolgens gedaan. Na het invullen wordt nadrukkelijk aangegeven dat het enige tijd gaat duren voordat je antwoord krijgt. Het feit blijft dat er een bedrag van €705,89 van mijn creditcard is afgeschreven.

De vraag is, kan ik hier iets mee?


30237 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

sy
door sylvia_71 - Sep 13, 2017 om 13:07
288 Antwoorden / 0 Vragen
10

Naar welk telefoonnummer heb je gebeld?

mi
door michaelverkerk030 Sep 13, 2017 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naar het telefoonnummer 0800 022 37 39

Topantwoord

panter22
door panter22 - Sep 13, 2017 om 13:13
6599 Antwoorden / Vragen
10

ls u schade heeft of als uw huurauto gestolen is, moet u de volgende documenten tonen:

  • Huurcontract
  • Schaderapport van het autoverhuurbedrijf
  • Politierapport of een schriftelijke kennisgeving van de politie bij een eenzijdig ongeval
  • Een bewijs van betaling en/of een kopie van het creditcardafschrift

Er wordt alleen overgegaan tot restitutie wanneer alle documenten worden getoond en wanneer opzet en nalatigheid uitgesloten kunnen worden.

De exacte procedure staat beschreven in de voorwaarden die u bij het boeken van een huurauto dient te accepteren. Deze staan ook nogmaals op de voucher die u na de reservering ontvangt.
https://www.easyterra.nl/verzekeringen.html

Nog even in de papieren kijken die je gekregen hebt.

mi
door michaelverkerk030 Sep 13, 2017 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er is geen politie bij betrokken geweest. Dit zou betekenen dat ik vanuit Nederland alsnog aangifte moet doen bij de politie in Spanje?

panter22
door panter22 Sep 14, 2017 om 08:56
6599 Antwoorden / Vragen

Een deukje, daan komt geen politie meer aan te pas.

mi
door michaelverkerk030 - Sep 13, 2017 om 14:50
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Aan PANTER22: Er is geen politie bij betrokken geweest. Dit zou betekenen dat ik vanuit Nederland alsnog aangifte moet doen bij de politie in Spanje?

Aan SYLVIA_71: Naar het telefoonnummer 0800 022 37 39.

Ik blijf het een bizar feit vinden dat EasyTerra dit een "Worry-Free" pakket durft te noemen.

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 13, 2017 om 17:51
7188 Antwoorden / 3 Vragen
1

In een van de reviews (waar u ook op hebt gereageerd) lees ik dat die persoon op verzoek van  EasyTerra bij thuiskomst een schade retour formulier ingevuld heeft omdat deze een worry free optie had. Deze persoon kreeg binnen korte tijd zijn geld retour.
Misschien kunt u dat ook nog doen.
KLIK

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

AHAZEL1955
AHAZEL1955 - Apr 25, 2024 om 14:53
Vakantie & reizen

Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet

Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.

De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer