aw
door awm Apr 4, 2020 om 17:31
Garantie & verzekeringen
Zal de zorgpremie volgend jaar stijgen?

Ik zag dit op een satirische site.

2000 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 4, 2020 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem nog een chocomel. Gebruik gewoon uw verstand, dan snapt u dat dat logisch is.

diumenge
door diumenge - Apr 4, 2020 om 17:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt wel in de lijn der verwachting ja. Dan kunnen alle mensen die nu om het hardst roepen dat de zorgmedewerk(st)ers meer betaald moeten  krijgen, dan weer hun schande uitspreken over de gestegen premie.

me
door mein33 Apr 4, 2020 om 17:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

;-((  Oh, oh, die is raak!

me
door mein33 - Apr 4, 2020 om 17:48
5658 Antwoorden / 28 Vragen

En niet alleen de zorgpremie !
De belastingbetaler, het volk en het bedrijfsleven (die het weer in de prijzen doorberekenen), krijgen uiteraard de rekening gepresenteerd, want waar zou de Overheid anders het geld vandaan moeten halen om de Staatsschuld weer op orde te krijgen.
Ook de Provinciale- en Gemeentelijke Overheden zullen hun tarieven opschroeven.

Maar eerst hebben we heel andere zorgen aan het hoofd en dat is overleven en dat is vele malen belangrijker dan de zorgpremie, de standaard van het levensonderhoud  en de belastingdruk !

Thijs12
door Thijs12 - Apr 4, 2020 om 18:09
532 Antwoorden / Vragen

Die zorgpremie stijgt zeker, maar de btw naar 25 tot 30 procent zal wel meer pijn doen. Maar iedereen die dat moet betalen heeft overleefd. Dat dan wel weer wel.

lo
door lovewinnie - Apr 4, 2020 om 18:32
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Alles zal weer duurder worden. We zakken nu nieuwe crisis in. Waren er net uit en begint weer opnieuw . Deze ellende moet toch terug verdient worden. Dat gebeurd door ons burgers

tijger1
door tijger1 Apr 4, 2020 om 19:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het wordt ook aan ons besteed. Dus terecht.

lo
door lovewinnie Apr 4, 2020 om 21:11
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja indd. We moeten wel. En we komen er ook wel weer uit. Accepteren. Meer kunnen we niet doen

Topantwoord

Magnum007
door Magnum007 - Apr 4, 2020 om 18:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo AWM,

Zolang Nederland bij de Europese Unie blijft,wordt er Nederlands belastinggeld gepompt naar armere Europese landen.

Rutte "smijt"met miljarden belastinggeld naar een bodemloze put,genaamd Europese Unie.....:-((

justmeagain
door justmeagain Apr 4, 2020 om 23:31
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum
Wat bent u een doemdenker zeg!
Als u het zo goed weet, San zit u vast in de plaatselijke politiek om het voor ons allemaal beter te maken toch.
Anders, stop met wenen en zielig doen, u wordt echt niet meer serieus genomen hier.

Magnum007
door Magnum007 Apr 4, 2020 om 23:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Het is al erg genoeg,dat door de marktwerking er bezuinigd is op de zorg.

Er zijn ziekenhuizen gesloten,die we nu hard nodig hebben.....:-((

Het stijgen van de zorgpremie is niet nodig als er een regering komt,die niet zo zakelijk is als de VVD.

Nederland moet zo snel mogelijk uit de Europese Unie stappen.

Deze corona crisis laat weer duidelijk zien,dat de Europese Unie faalt : ieder land voert een eigen beleid omtrent de corona-crisis.

Als klap op de vuurpijl eisen de armere zuidelijke landen,zoals Italië,meer geld van de Europese Unie.....:-((

rj
door rjw Apr 5, 2020 om 09:11
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Magnum, voordat je nog meer domme dingen gaat zeggen moet je je eerst eens gaan verdiepen in de Nederlandse begroting. Die miljard die is toegezegd voor Italie, is nog geen procent van wat wij aan zorg uitgeven, en ca. 0,3% van onze totale begroting. En heb je er al over nagedacht waar wij van gaan leven als we uit de EU stappen? De haven van Rotterdam krimpt dan tot een kleine lokale haven, en alles wordt overgenomen door Antwerpen en Hamburg. Idem voor vrachtvervoer via Schiphol.
Onze complete welvaart is afhankelijk van de Europese markt.

En de Europese Unie faalt niet: de EU gaat niet over het zorgbeleid. Wat we nu wel geleerd hebben is dat de EU veel meer mandaat moet gaan krijgen zodat we crises zoals deze centraal kunnen coordineren.

Het blijft vreemd dat mensen met zoveel levenservaring als u, zulke domme dingen kunnen zeggen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 5, 2020 om 10:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Begrijp ik nu goed, dat jij nog meer macht wil naar Brussel?

Het juist goed als Schiphol en de Rotterdamse haven gaan krimpen want tijdens de huidige crisis ,ligt Schiphol al bijna plat : ze zijn dus te groot.

Ik pleit voor meer productie in eigen land: laat ieder land onafhankelijk voedsel en kleding ,etc. produceren voor de eigen bevolking: een soort communistisch systeem.

Het kapitalisme heeft gefaald.

diumenge
door diumenge Apr 5, 2020 om 10:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Huh? Leg dat verband eens uit.

"want tijdens de huidige crisis ,ligt Schiphol al bijna plat : ze zijn dus te groot."

Magnum007
door Magnum007 Apr 5, 2020 om 11:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Kijk eens naar de Verenigde Staten: het land is zo groot ,dat de federale overheid het niet meer aankan: in de miljoenen stad New York overlijden corona patiënten bij bosjes.....

Schiphol is een "wereldluchthaven",maar nu blijkt,dat Nederland niets heeft aan zo'n grote luchthaven tijdens deze corona-crisis.

Waar ik meer voor vrees is de oorlogstaal van de Amerikaanse en Chinese ambassadeurs in Nederland.

De afgelopen jaren zag je al een machtsstrijd tussen China en de VS op allerlei gebieden.
Vooral de VS is geïrriteerd over de grote
invloed van China zoals het sturen van mondkapjes naar andere landen.

Een Franse apotheker en ziener "Nostradamus" uit de 16e eeuw heeft al eens een 3e Wereld Oorlog voorspeld...

Google maar eens,erg interessant .

diumenge
door diumenge Apr 5, 2020 om 11:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Magnum007, veel tekst, maar een toelichting op het gevraagde verband ontbreekt volledig. Ik nam je al weinig serieus, maar nu je ook nog over Nostradamus begint is dat wel helemaal over.

Magnum007
door Magnum007 Apr 5, 2020 om 12:23
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Diumenge,

Er is meer "tussen hemel en aarde".....;-))

Nederland heeft niet zo'n grote luchthaven nodig als wij ons richten op de binnenlandse economie.

Nederland is te afhankelijk van de buitenlandse handel : nu zie je hoe slecht het daardoor gaat tjjdens deze corona-crisis.

Nederland zou meer een zelfvoorzienende economie moeten zijn : dus bijvoorbeeld alleen veehouderij voor de eigen bevolking.

Elke dag,dat deze corona-crisis voortduurt,hoe kleiner de kans,dat Nederland kan terugkeren naar het kapitalisme.

ti
door tilpend Apr 5, 2020 om 14:07
132 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een lukkoek over Nostradamus zeg, de man was zo vaag dat je het overal wel op kan betrekken.
Zo kan ik ook voorspellingen doen: "Binnenkort sterft een van de Groten Der Aarden en velen weenden dag en nacht".
Zal over een paar maanden wel terugkomen om te beweren dat ik gelijk heb gekregen want er zal ongetwijfeld iemand sterven die "groot" was op zijn/haar gebied en waar veel mensen om moesten huilen.

En de rest over EU en het kapitalisme is gewoon de moeite niet waard om op te reageren.

Magnum007
door Magnum007 Apr 5, 2020 om 15:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tilpend,

Je moet zijn boek lezen als de bijbel: niet alles "letterlijk" nemen.

Hij leefde in een tijd,dat je kon worden gedood met dit soort verhalen.....

Maar denk eens goed na : Welk land komt economisch het sterkste uit deze economische crisis?

Waar worden miljoenen pakjes besteld ?
Juist in China...

Ik doe er helaas ook aan mee.....

mr
door mrmoto Apr 5, 2020 om 15:53
167 Antwoorden / 4 Vragen

Magnum , volgens mij wilt u weer terug naar de Communistische Partij met u als opperhoofd ,  goh ,wat kunt u een partij wartaal uitkramen .
Maar we (ik dus) zullen niet alles "letterlijk" nemen van de door u geplaatste frasen.

me
door mein33 Apr 5, 2020 om 16:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

China is dan ook geen communistisch land meer, maar is  inmiddels een volksdictatuur geworden, waar de persoonlijke vrijheden tot 0,00 zijn teruggebracht en waar elke beweging die een mens daar maakt geregistreerd wordt.
Vijheid in een dwagbuis, maar wie zij dat ook alweer  ?

Magnum007
door Magnum007 Apr 5, 2020 om 16:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr.Moto,

Ik zie gevaarlijke verbanden tijdens deze Corona crisis.

China is niet alleen op economisch gebied agressief, maar ook militair.

Alleen de Verenigde Staten heeft een leger, dat weerstand kan bieden tegen het miljoenen leger van China.
Helaas wordt nu de VS hard getroffen door het Corona virus en is dus economisch verzwakt.

En hallo Mein,

Jij slaat de spijker op zijn kop.

aw
door awm Apr 6, 2020 om 17:09
44 Antwoorden / 8 Vragen

Met zoveel reacties moet dit wel het beste antwoord zijn.

aurora1
door aurora1 - Apr 4, 2020 om 21:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wie dan leeft, wie dan zorgt.
Heeft u inmiddels al de échte Chocomel geproefd?

Iv
door Ivo W - Apr 5, 2020 om 10:50
729 Antwoorden / Vragen

Gezien er nu enorm veel onvoorziene zorgkosten gemaakt worden, is het zeer waarschijnlijk dat dit volgend jaar in de premie te merken zal zijn. Zorgverzekeraars zullen nu waarschijnlijk aardig interen op hun reserves. Die reserves zullen weer op peil gebracht moeten worden.