door 20011950 Nov 22, 2018 om 12:32
Garantie & verzekeringen

Zal ik het aanbod van mijn bank accepteren?

In 2009 heb ik een overlijdensrisicoverzekering afgesloten via de Rabobank bij Interpolis. Na het zien van het gerelateerde programma van Kassa op 06-10-2018 heb ik gereageerd naar de bank met de voorbeeldbrief welke via internet beschikbaar is gesteld.
Mijn situatie is als volgt; Mijn leeftijd en die van mijn echtgenote zijn te hoog voor het afsluiten van een nieuwe verzekering. Ik betaal nu € 173 per maand. Looptijd van mijn huidige verzekering eindigt in 2028. De premies bij diverse verzekeringsmaatschappijen liggen nu beduidend lager. De conclusie van de bank is dat zij niet onzorgvuldig hebben gehandeld. We zijn bij het afsluiten van de verzekering accoord gegaan met de premie die daarbij hoorde. De bank biedt aan om € 1300,00  te betalen ter afwikkeling van mijn klacht. Tevens biedt de bank de mogelijkheid mijn klacht voor te leggen aan Rabobank Klachtenservice. In dat geval komt het aanbod te vervallen. Ik hoop op snelle reacties daar ik binnen drie weken naar de bank moet reageren op hun aanbod.

bij voorbaat mijn hartelijke dank.

3411 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 22, 2018 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar hebt u die verzekering voor lopen?

Als u nu nergens een nieuwe verzekering zou kunnen afsluiten, kunt u uiteraard ook de premie niet vergelijken. Ook bent u weer negen jaar ouder en wellicht minder gezond.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 22, 2018 om 13:04
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Weet u zeker dat u bij andere verzekeraars, gelet op uw leeftijd, goedkoper uit zou zijn?

Het is echt aan u om een besluit te nemen. U accepteert en ontvangt € 1.300,00 hetgeen wel op mij overkomt als (een beetje) schuldbekennen door Interpolis/Rabobank of u gaat de klachtprocedure in. Krijgt u een negatieve reactie op uw klacht, dan staat de weg naar het Klachtinstituut Financiële Instellingen voor u open en als het zover komt, maak dan in ieder geval melding van het verkregen aanbod.  www.kifid.nl

(
Aanbod Interpolis/RABO komt op mij ook over als een afkooppoging want waaron betaalt men als men onzorgvuldig handelen ontkent?

tijger1
door tijger1 Nov 22, 2018 om 13:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In zo’n polis zit ook een beetje waarde.

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 22, 2018 om 13:22
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Ja! De waarde als genoemd als hetgeen wordt uitgekerd bij overlijden

tijger1
door tijger1 Nov 22, 2018 om 13:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, als men voortijdig stopt met een ORV zit er ook nog een beetje waarde in, waar men recht op heeft.

mathijs_b
door mathijs_b - Nov 22, 2018 om 14:53
641 Antwoorden / 77 Vragen

€ 1300 als schadeloosstelling. Loopt de verzekering daarna nog door? Zo niet is alle betaalde premie weggegooid geld.

En indien wel, is de premie daarna dan aangepast?

panter22
door panter22 - Nov 22, 2018 om 19:23
6599 Antwoorden / Vragen

Was die verzekering niet verplicht bij de afsluiting van een hypotheek?
Kun je die zomaar opzeggen?
Info:
https://www.consumentenbond.nl/hypotheek-eerste-huis/overlijdensrisicoverzekering

pe
door peentjes Nov 22, 2018 om 22:37
421 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan hij zo worden opgezegd. Dat heb ik na tien jaar betalen (beduidend minder dan ts, een paar tientjes per maand) zelf ook gedaan bij de aanpassing van mijn hypotheek. Daar zat de bank niet mee.

Ge
door Genee - Nov 22, 2018 om 23:45
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat zijn de voorwaarden voor die uitbetaling van €1300, dat u de verzekering nog door laat lopen tot 2028?
Die €1300 is 8 maanden premie en u ‘moet’ nog 9 jaar wat bijna €19000 aan premie kost.
De vraag is of u nog €19000 wilt investeren in deze verzekering.
Wanneer u een eventuele uitkering niet echt nodig hebt, kunt u overwegen de verzekering op te zeggen.

mo
door mof - Nov 23, 2018 om 13:33
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als een bank aanbiedt 1300 euri te betalen kunt u er zeker van zijn dat dit waarschijnlijk voor hen de goedkoopste oplossing is. Echter, als u naar de klachtenservice of andere bemiddelaar gaat moet u zorgen dat u uw argumenten 100% op een rijtje hebt en houdt, dan kunt u misschien wat meer terugvangen, maar het risico is ook dat u minder tot niets vangt.U heeft nu een korting bedongen van 130 euro per jaar, dat is ca 11 euro per maand. Ik weet niet watr andere verzekeringen doen en vooral ook, welke diensten ze daarvoor leveren. Als u het met die 11 euro niet eens bent zou ik als ik u was e.e.a. herberekenenen en met
een tegenbod komen. En als de Rabo daarmee niet accoord gaat, flink aan een paar bomen schudden.

1paul
door 1paul - Nov 23, 2018 om 14:11
3101 Antwoorden / 0 Vragen

niet aanvaarden en voorleggen aan het kifid, de banken willen zo veel als mogelijk nu "DEALTJES" SLUITEN OM ER ZO GOEDKOPER UIT TE SPRINGEN.
sorry caps kijk ook goed rond als je deze verzekering wilt houden, deze kan naar mijn idee veel goedkoper.

even gecheckt, voor iemand van 55 jaar looptijd 10 jaar en verzekerd bedrag 150.000,00 E betaal je 60 euro...

PvBaak48
door PvBaak48 - Nov 23, 2018 om 14:45
65 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is dus 130€ per jaar , 11,50€ per maand , erg weinig dus maar hoeveel premie is de andere verzekering en heeft deze dezelfde voorwaarden.

edjeraketje123
door edjeraketje123 - Nov 24, 2018 om 12:00
7 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een brief ontvangen met dezelfde strekking: rabobank niets verkeerd gedaan en ik ben destijds akkoord gegaan met premie. Een aanbod ontangen van 300euro (betaald sinds 2007 voor orv van 75000 een bedrag van 26 euro per maand). Heb ook een termijn gekregen van 3 weken (zit momenteel in de 2de week) en weet nog niet wat te doen.

Heb inmiddels per 1 dec 2018 de orv Rabobank opgezegd en een nieuwe afgesloten rechtstrreeks bij Aegon (kabn volledig digitaal bij 95 euro afsluitkosten