ri
door riamariska Oct 20, 2014 om 10:38
Garantie & verzekeringen

Ziektekostenverzekering

Afgelopen zaterdag ging het over ziektekostenverzekering. Vandaag komt er een vriendin bij mij met de vraag hoe kan ik dit oplossen ik heb een rekening gekregen van 284 euro en dat kan ik niet ineens betalen. Echter omdat mw. vorig jaar haar aanvullende verzekering was kwijtgeraakt en dit weer wil activeren moet het bedrag voor 2015 betaald worden. Er werd gesproken afgelopen zaterdag over een coulanseregeling echter na gebeld te hebben met vgz hebben zij deze niet. Ook aan betalingen in termijnen vanaf volgend jaar doen ze niet. Zijn er nog meer mogelijkheden om dit op te lossen?

2139 27 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Oct 20, 2014 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ook aan betalingen in termijnen vanaf volgend jaar doen ze niet.....

Natuurlijk niet. Maar waarschijnlijk wel dat zij het bedrag dit jaar in 2 of 3 termijnen mag betalen, te beginnen eind oktober.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 11:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een aanvullende verzekering "raak" je niet kwijt. Die is opgezegd.

Er zijn nog drie maanden te gaan dit jaar, VGZ zal beslist wel toestaan dat het in drie termijnen betaald wordt.

ri
door riamariska - Oct 20, 2014 om 17:57
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 okt 2014, 11:53]Een aanvullende verzekering "raak" je niet kwijt. Die is opgezegd.

Er zijn nog drie maanden te gaan dit jaar, VGZ zal beslist wel toestaan dat het in drie termijnen betaald wordt.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hoeft niet te quoten, maar u kunt uw reactie in het grijze vak tikken en op reageer klikken.

ri
door riamariska - Oct 20, 2014 om 17:59
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 okt 2014, 11:53]Een aanvullende verzekering "raak" je niet kwijt. Die is opgezegd.

Er zijn nog drie maanden te gaan dit jaar, VGZ zal beslist wel toestaan dat het in drie termijnen betaald wordt.
Een aanvullende verzekering wordt opgezegd door de verzekering als je een betalingsachterstand heb omdat als je deze opzegt je dit zelf wel zou weten en zij wist het niet want je krijgt er geen schrijven over

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 18:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is logisch dat als de premie niet betaald is, er geen dekking is.

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2014 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo riamariska,

Als je wilt reageren kun je dat hieronder in het grijze veld onder Reageren doen.

Overigens:
Als je een mail betreffende een nota/vergoedingenoverzicht ontvangt staat er in:

In het vergoedingenoverzicht ziet u welke kosten we vergoeden. En welke kosten wij eventueel bij u in rekening brengen voor uw eigen risico en uw eigen bijdrage.

Het kan dus zijn dat u ons nog een bedrag moet betalen. Betaalt u per automatische incasso? Dan schrijven wij het bedrag automatisch af van uw rekening.

Is het bedrag dat u moet betalen hoger dan € 220? Of betaalt u op een andere manier? Dan krijgt u binnenkort een factuur in mijn.vgz.nl. U ontvangt een e-mail als uw factuur klaarstaat. Houd uw mailbox dus in de gaten!

Als het bedrag hoger is dan € 220 krijg je de gelegenheid in termijnen te betalen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2014 om 18:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je wilt reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je reactie.

Dat houdt het een beetje overzichtelijk(er).

Met vr.gr.

ri
door riamariska - Oct 20, 2014 om 18:03
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 okt 2014, 11:53]Een aanvullende verzekering "raak" je niet kwijt. Die is opgezegd.

Er zijn nog drie maanden te gaan dit jaar, VGZ zal beslist wel toestaan dat het in drie termijnen betaald wordt.

Dat klopt echter het vgz heeft gewoon alles opgespaard of de apotheek en ik ben van mening dat je daarmee veel mensen in de problemen brengt en het is niet netjes omdat op deze wijze te doen als een patient maandelijks medicatie haalt dan moet er ook een betaling op volgen daarmee is iedereen gebaat toch?

ri
door riamariska - Oct 20, 2014 om 18:08
12 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 20 okt 2014, 11:53]Een aanvullende verzekering "raak" je niet kwijt. Die is opgezegd.

Er zijn nog drie maanden te gaan dit jaar, VGZ zal beslist wel toestaan dat het in drie termijnen betaald wordt.
Ze had een maand vergeten te betalen en nog voordat het jaar om was was ze uit het aanvullende pakket echter kon dit pas in januari rechttrekken en zodoende kon ze dit jaar niet aanvullend verzekerd zijn vind ik overigens heel slecht dat dat maar 1 keer per jaar kan

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 20:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Medicatie heeft niets met de aanvullende verzekering van doen. Alleen met het eigen risico.

Dus ze heeft al 10 maanden aanvullende verzekering gespaard.

ri
door riamariska - Oct 20, 2014 om 23:24
12 Antwoorden / 3 Vragen

Niet bespaard want omdat ze niet in de aanvullende verzekering zit kon ze geen bril betalen en kan ze niet naar de tandarts omdat dit 500 euro kost dus hoezo besparen.

tijger1
door tijger1 - Oct 20, 2014 om 23:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan heeft ze dat toch bespasrd? Geen bril gekocht en niet nasr de tandarts en ook nog geen premie hoeven betalen voor de asnvullende verzekering.

En die medicijnen gaan helemaal niet uit de aanvullende verzekering dus die kosten hebben daar niets mee van doen.

ri
door riamariska - Oct 21, 2014 om 12:57
12 Antwoorden / 3 Vragen

Medicatie heeft inderdaad niets met aanvullende verzekering te maken echter is het dan zo goed dat ze noodzakelijke dingen zoals tandarts etc nu niet kan omdat ze dit niet zelf kan betalen en je spaart niet zoveel uit van de aanvullende verzekering dat je dat er van bekostigen. Ik weet niet of u een bril heb maar als je deze niet meer hebt dan is dat op zijn zachts gezegd heel vervelend. Als afgelopen zaterdag wordt gezegd dat noodzakelijke dingen door moeten gaan dan vraag ik me af waar het begrip noodzakelijk vandaan komt wat dat is volgens mij ver te zoeken. Een tandarts is ook noodzakelijk heeft ook met de gezondheid te maken en een bril is ook heel belangrijk.
Veel mensen vallen buiten de boot omdat ze het zich niet kunnen veroorloven om aanvullend verzekerd te zijn persoonlijk vind ik dat een slecht ontwikkeling.
Er wordt naar mijn mening op de verkeerde meneer met onze gezondheidszorg om gegaan. Er zijn nog genoeg andere mogelijkheden om veel geld te besparen.
Maar goed dat is mijn mening

tijger1
door tijger1 - Oct 21, 2014 om 13:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar uw vriendin vergeet zelf te betalen. Zij haalt maandelijks medicatie en moet toch weten dat dat onder het eigen risico valt?

Dus zij had kunnen reserveren.

Nog ruim twee maanden en het is weer een nieuw verzekeringsjaar. Kan zij weer alle aanvullende afsluiten die zij wil.

Ik heb zeker een bril, maar om daar nu een aanvullende verzekering voor af te sluiten?

En ze betaalt dus het hele jaar geen aanvullende premie, kost toch per maand minstens € 30,00. Dat is nu "over".

ri
door riamariska - Oct 22, 2014 om 02:54
12 Antwoorden / 3 Vragen

Nee de aanvullende verzekering is rond de 15 euro wij zitten beide bij een gemeentepakket. en die ene niet betaling die is haar ontglipt dat gebeurt ons allemaal wel eens. En niet alleen een aanvullende verzekering voor een bril maar ook voor de kosten van tandarts, fysiotherapie is aanvullende verzekering heel belangrijk. En tuurlijk betaalde ze kleine bedragen maandelijks echter onduidelijk waarom ze nu ineens zoveel moet betalen gezien de rest van de bedragen van het afgelopen jaar zelfde medicijnen ze had in het afgelopen jaar totaal al rond de 70 euro betaald dus nu ga ik morgen met haar uitzoeken hoe het zit.
Ik weet natuurlijk uw situatie niet maar leven van een uitkering met 2 kinderen is echt niet makkelijk zeker niet als 1 kind speciale dingen nodig heeft en vanwege scheiding ook nog diverse rechtzaken lopen omtrent de kinderen waardoor er duren reizen gemaakt moeten worden om deze zittingen bij te wonen dan blijft er geen geld over om te sparen dan moet je iedere maand het dubbeltje omdraaien en goed beseffen dat je deze maar 1 keer kunt uitgeven.

door 1953 - Oct 22, 2014 om 03:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Voor 2015 kan een aanvullende (tandarts)verzekering(en) worden aangevraagd. Acceptatie geschiedt door de zorgverzekeraar wel of niet, al dan niet met strikte voorwaarden e.d. Zorgverzekeraar kan dan eisen dat u eerst (op eigen kosten) naar een andere tandarts gaat om de status quo van uw gebit te beoordelen.

door 1953 - Oct 22, 2014 om 03:40
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=riamariska schreef op woensdag 22 okt 2014, 02:54]Nee de aanvullende verzekering is rond de 15 euro wij zitten beide bij een gemeentepakket. en die ene niet betaling die is haar ontglipt dat gebeurt ons allemaal wel eens. En niet alleen een aanvullende verzekering voor een bril maar ook voor de kosten van tandarts, fysiotherapie is aanvullende verzekering heel belangrijk. En tuurlijk betaalde ze kleine bedragen maandelijks echter onduidelijk waarom ze nu ineens zoveel moet betalen gezien de rest van de bedragen van het afgelopen jaar zelfde medicijnen ze had in het afgelopen jaar totaal al rond de 70 euro betaald dus nu ga ik morgen met haar uitzoeken hoe het zit.
Ik weet natuurlijk uw situatie niet maar leven van een uitkering met 2 kinderen is echt niet makkelijk zeker niet als 1 kind speciale dingen nodig heeft en vanwege scheiding ook nog diverse rechtzaken lopen omtrent de kinderen waardoor er duren reizen gemaakt moeten worden om deze zittingen bij te wonen dan blijft er geen geld over om te sparen dan moet je iedere maand het dubbeltje omdraaien en goed beseffen dat je deze maar 1 keer kunt uitgeven.

IZA Gemeentezorg?

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 08:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U sleept er nu van alles bij, maar de premie voor de aanvullende verzekering wordt tegelijkertijd betaald met de premie voor de zorgverzekering, dus ik begrijp niet hoe de premie voor de aanvullende er doorgeglipt kan zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 08:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En het gaat nu toch gewoon over het eigen risico dat zij nog moet betalen? En als het onduidelijk is waar ze voor moet betalen, moet zij een specificatie vragen aan de zorgverzekeraar.

fl
door flessebon - Oct 22, 2014 om 09:46
418 Antwoorden / 7 Vragen

Als je iets koopt moet je betalen, dat is toch geen nieuws? Gewoon betalen dus en niet zeuren.

di
door digioma - Oct 22, 2014 om 10:29
646 Antwoorden / 29 Vragen

Misschien een tip: zelf zijn we verzekerd bij OZF-Top (valt onder Achmea) en daar bestaat de mogelijkheid iedere maand naast de betaling voor de basisverzekering en aanvullende verzekering ook automatisch 30 euro voor het eigen risico te "sparen". Mijn echtgenoot heeft minder onkosten dan ik en hij krijgt steeds aan het einde geld terug... mijn eigen risico wordt volledig opgemaakt. Je kunt dus gewoon niet vergeten te betalen.
Terzijde en hopelijk niet relevant in dit geval: bekenden van ons kunnen - naar eigen zeggen - beslist geen aanvullende verzekering betalen zodat tandarts, fysiotherapie etc. zelf betaald moeten worden, maar roken elk een pakje sigaretten per dag (tegen de stress!). Tja...

ri
door riamariska - Oct 22, 2014 om 13:17
12 Antwoorden / 3 Vragen

Deze vrouw rookt niet drinkt niet maar heeft heel veel kosten omdat haar zoon ASS heeft hierdoor zijn er veel problemen. i.v.m. scheiding moet ze soms in 1 maand wel 4 keer reizen naar de rechtbank dan praat je over 200 euro die van een klein inkomen moet. Vandaag contact gehad met vgz echter ik vind dat ze heel moeilijk doen over die betalingsregeling. Daarnaast vind ik dat ze deze zelf veroorzaakt hebben door het hele jaar kleine bedragen te vragen en nu ineens voor de zelfde medicatie 284 euro moet betalen. Heb daar nog geen duidelijkheid over.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2014 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vier keer per maand naar de rechtbank? Ja hoor. Wat ern onzin. En medicijnen voor kinderen worden volledig vergoed en daar is geen eigen risico op van toepassing.

Ze weet toch ook zelf wel welke medicijnen ze in de loop van het jasr gehaald heeft?

En VGZ zal u ook geen duidelijkheid verschaffen, alleen aan uw vriendin. Zij kan toch gewoon inloggen en het zorgkostenoverzicht bekijken.

Iedereen weet dat dit jaar het eigen risico € 360 bedraagt, dus als je zorg gebruikt, treft dan in januari ern regeling met je zorgverzekeraar om dat in termijnen te betalen, dan sta je niet ineens in oktober voor een kostenpost.

fl
door flessebon - Oct 22, 2014 om 17:05
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zou maar afstand nemen van deze "vriendin". Dat soort types weten overal medelijden op te wekken en hopen vaak dan dat een ander de rekening gaat betalen.

ri
door riamariska - Oct 23, 2014 om 00:32
12 Antwoorden / 3 Vragen

Zij moet 1 keer samen met haar zoon omdat hij niet op de zelfde dag in de rechtbank kan zijn als zijn vader er is en 1 keer moet ze zelf verschijnen dat is in totaal 3 keer retour x ong. 40 euro = 120 euro. En ja in april dit jaar werd het aangehouden en moest ze in mei en in juni nog een keer. 1 keer met haar zoon 1 keer met haarzelf. En daarnaast het reizen voor de zitting naar haar advocaat en de betalingen voor haar advocaat. Er is al jaren touwtrekkerij om een koophuis vanwege scheiding daardoor valt ze bij sommige regelingen buiten de boot ook al heeft ze niets meer dan een uitkering. Het VGZ verteld mij wel wat we willen weten omdat mijn vriendin toestemming geeft dat ik voor haar mag praten.
Overigens tijger1 u zegt dat ze een regeling kan treffen om maandelijks de vergoeding al te betalen het VGZ doet niet aan deze regeling dus dat gaat niet.
Zij heeft diverse rekeningen gehad voor dezelfde medicatie echter dan praat je over bedragen van totaal tussen de 50 en de 60 euro dus nee zij kon niet weten dat ze nu ineens zoveel moest betalen en dat ben ik bezig uit te zoeken.
Overigens heb ik niet gezegd dat ze de premie voor aanvullend vergeten was te betalen maar gewoon 1 maand premie waarvan ze dacht deze wel betaald te hebben en dat bleek niet zo te zijn.

flessebon Als je mijn vriendin zou kennen zou je dit niet uitspreken zij is iemand die probeert niet te verzuipen in alle wet en regelgevingen. En ja ze is van buitenlandse afkomst waardoor het voor haar nog moeilijker is om niet te verzuipen in al onze wet/regelingen

tijger1
door tijger1 - Oct 23, 2014 om 10:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw vriendin heeft in 2013 dus blijkbaar één maand de premie te laat betaald. Dan krijg je een herinnering, maar dan wordt je niet uit de verzekering gegooid. En nogmaals de aanvullende heeft niets met medicatie te maken.

Dus er moet veel meer aan de hand zijn.