Ju
door Judokuss Dec 14, 2017 om 15:27
Garantie & verzekeringen

Zijn er meer mensen die door ziekte niet worden geaccepteerd bij verzekering??

Onderwerp

uw aanvraag

Reactie Door E-mail(14/12/2017 02:05 NM)

Geachte mevrouw x

Wij hebben uw aanvraag voor een zorgverzekering ontvangen. Graag informeren wij u dat wij de VvAA Zorgverzekering Optimaal voor u en x hebben geaccepteerd. De VvAA Tandplus B hebben wij voor u en x geaccepteerd. Voor X hebben wij de VvAA Zorgverzekering Plus en de VvAA Tandplus A geaccepteerd.

Helaas kunnen wij uw aanvraag voor de VvAA Zorgverzekering Optimaal voor x niet accepteren.

Een zorgverzekering is bedoeld om je in te dekken tegen kosten waarvan je niet weet of je die ooit gaat maken. Het gaat dus niet om kosten die je al verwacht of waarop je een grotere kans hebt dan gemiddeld. Verzekeraars maken een afweging tussen deze kosten, de kosten die u op dit moment al maakt en de te ontvangen premie.

Aan de hand van uw aanvraag en eventueel aanvullende informatie zijn wij van mening dat er sprake is van een verhoogde kans op kosten. Op grond van deze verwachting kunnen wij de aangevraagde verzekering helaas niet accepteren.

Wel zijn wij bereid de VvAA Zorgverzekering Plus voor X te accepteren.

Op onze website www.vvaa.nl/zorgverzekering vindt u informatie over deze verzekering. Wilt u zo vriendelijk zijn ons binnen 14 dagen te laten weten of u hiermee akkoord gaat, zodat wij de aangeboden verzekering voor u in orde kunnen maken? Als wij geen reactie van u ontvangen, gaan wij ervan uit dat u geen gebruik wilt maken van ons voorstel. Wij nemen uw aanvraag dan niet verder in behandeling.

Meer weten?
Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met ons.

4208 15 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 14, 2017 om 15:33
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, er zijn meerdere mensen die niet geaccepteerd worden bij een verzekering als er al sprake is van een aandoening waarvoor men zich wil laten verzekeren.

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2017 om 15:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard zijn er meer mensen die voor een AANVULLENDE  verzekering niet worden geaccepteerd.

Een brandend huis wordt ook niet meer verzekerd.

Haal al die namen weg, dit is een openbaar forum en voir iedereen te lezen

frits
door frits Dec 15, 2017 om 16:47
146 Antwoorden / 5 Vragen

Juist namen laten staan !!!! weet men waar (bij) wie je NIET moet zijn.

tijger1
door tijger1 Dec 15, 2017 om 16:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@frits. Waar heeft u het over?

marita5
door marita5 - Dec 14, 2017 om 15:39
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Judokuss ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.verzekeringen.com/zorg/zorgverzekering/veelgestelde-vragen/zorgverzekeraar-polis-weigeren

Ro
door Rob_1000 - Dec 14, 2017 om 15:40
35 Antwoorden / Vragen

Voor de basisverzekering is er een acceptatieplicht; dus ongeacht leeftijd, ziektes, aandoeningen etc. Iedere verzekeraar in Nederland moet u dus voor de basisverzekering accepteren.

Aanvullende verzekeringen is een ander verhaal. Daarbij mag iedere verzekeraar zijn eigen spelregels opstellen. Een verzekeraar mag u dus voor de aanvullende verzekeringen weigeren.

Wi
door Willem Z. - Dec 14, 2017 om 15:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook niet geaccepteerd omwille van dezelfde reden als jij. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel verwacht had gezien mijn gezondheid en medische kosten die daaraan kleven.

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2017 om 17:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De melding van uw onderwerp is onjuist.
U wordt wel geaccepteerd voor de basisverzekering, voor aanvullende verzekeringen kan de verzekering besluiten u niet te willen verzekeren.
Dat geldt voor alle zorgverzekeringen.
Wat betreft tandverzekeringen is het misschien verstandiger om daarvoor met regelmaat een potje te sparen, want tandverzekeringen vergoeden lang niet alles en zijn duur. De daarvoor beoogde premie voor 2 personen kunt u bijv. zelf sparen door die op een internet rekening te zetten.
Lees ook de andere reacties.

wi
door wilhelmina59 - Dec 14, 2017 om 19:58
507 Antwoorden / 0 Vragen

O ja en denk niet ik ga bij een andere langs en hou mijn mond dicht. Dat heet verzwijgen en dan ben je nog verder van  de wijs.

jo
door jorisw - Dec 14, 2017 om 21:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig worden de echt dure dingen gedekt door de basisverzekering. Aanvullende verzekering zijn vooral sigaren uit eigen doos. De vergoedingen uit een aanvullende verzekering zijn voor de meeste mensen geen onoverkomelijke bedragen. Je moet minstens gebruik maken van 2 of 3 dingen wil een aanvullende verzekering rendabel zijn.

tj
door tjanszen - Dec 15, 2017 om 13:04
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik ben niet geaccepteerd. Helaas mogen ze je voor de aanvullende verzekering weigeren. Discriminatie voor wij wat mankeert!

Cookies
door Cookies - Dec 15, 2017 om 13:09
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin! Je had een aanvullende verzekering af moeten sluiten voordat je iets mankeerde. Maar dat heb je niet gedaan, want zonde van het geld toch? Als je huis in de fik staat, hoef je ook geen verzekeraar meer te bellen voor een inboedelverzekering.

DOOR TJANSZEN - 15 DEC. 2017 OM 13:04
ANTWOORDEN / VRAGEN

Ook ik ben niet geaccepteerd. Helaas mogen ze je voor de aanvullende verzekering weigeren. Discriminatie voor wij wat mankeert!

Grunnen.
door Grunnen. Dec 15, 2017 om 15:52
509 Antwoorden / Vragen

10+  Carola 83 . Ongepast gebruik van het woord discriminatie. Er wordt niet naar ras of kleur gekeken, maar naar winst mogelijkheid.

mo
door mof - Dec 15, 2017 om 13:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een aanvullende verzekering mag worden geweigerd. Een basisverzekering niet.
probleem kan ontstaan wanneer u overstapt naar een andere verzekeraar. Dan kan u uw av verzekering verliezen.
voor zover mij bekend is het niet mogelijk bij de 1 ne verzekeraar een basisverzekering af te sluiten en bij de andere een av verzekering.
dat betekent dat wanneer je ziek wordt je eigenlijk je recht verliest om over testappen naar een andere verzekering. Een tekortkoming van het huidige systeem lijkt me die kan worden ondervangen door het nationale zorgplan.

besseldekker
door besseldekker - Dec 15, 2017 om 15:17
123 Antwoorden / 0 Vragen

"voor zover mij bekend is het niet mogelijk bij de 1 ne verzekeraar een basisverzekering af te sluiten en bij de andere een av verzekering."

Dit is in theorie wél mogelijk, mits je daar dus geaccepteerd wordt voor die aanvullende verzekering. Als uw basisverzekeraar dat al niet doet, dan zal het bij een andere zorgverzekeraar waarschijnlijk ook niet lukken. Natuurlijk valt het te proberen. (Zoals Wilhelmina zegt: verzwijg dan vooral geen informatie.)

tijger1
door tijger1 - Dec 15, 2017 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mof.
Je verliest helemaal niet het recht om over te stappen als je ziek bent of wordt. Ten eerste zijn er genoeg verzekeraars die geen voorwaarden stellen aan mensen die een aanvullende verzekering willen, behalve voor de meest uitgebreide pakketten en soms kan je bij je huidige verzekeraar het aanvullende pakket houden en toch overstappen voor de basis.

Cookies
door Cookies Dec 15, 2017 om 15:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ben ook voor komend jaar overgestapt. Ipv een bloemetje als dank dat ik ophoepel, kreeg ik een briefje dat de FBTO mijn vertrek betreurt.;-))

Grunnen.
door Grunnen. Dec 15, 2017 om 15:43
509 Antwoorden / Vragen

Je hoeft de aanvullende verzekeringen bij je oude verzekering niet opzeggen.Je bent wel verplicht om een weigering voor een aanvullende verzekering melden toch ?

Cookies
door Cookies Dec 15, 2017 om 16:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@V1126: Ik zag dat bij diverse verzekeraars aanvullend verzekeren niet (meer) mogelijk is zonder ook de basisverzekering. Of dat bij alle verzekeraars nu zo is, weet ik niet. ALS dat ergens nog kan, zal de AV premie een stuk hoger zijn zonder basis.

lo
door lovewinnie Dec 15, 2017 om 17:06
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat ookwel. Zelf aanvullend verzekerd omdat ik soms weken fysiotherapie nodig heb en dan maanden niet. Grote kosten post want voor niet vergoed vanuit de basis. Soms gebruik ik heel jaar niet maar betaal wel. Ja dan is het zonde van de aanvulling maar zeg niet op want als ik het nodig heb willen ze me anders niet accepteren en terecht.
Tand verzekering heb ik niet en ben hierbij een risico. Ga enkel op controle en heb nooit wat. Keer controle bewaak ik ui

Grunnen.
door Grunnen. - Dec 15, 2017 om 15:25
509 Antwoorden / Vragen

Vergelijkbaar geval is dat je geen brandend huis kunt verzekeren.Niets aan te doen dus. Overigens is er weinig winst te halen met deze  ruim € 432 pj kostende verzekering .Maar waarom neem dan niet de Plus versie niet.

Poliswijzer.nl
door Poliswijzer.nl - Dec 19, 2017 om 09:19
8 Antwoorden / Vragen

Vooral bij het afsluiten van aanvullende verzekeringen met ruime dekkingen stellen verzekeraars vragen. Kies je voor een tandartsverzekering met een dekking van €1.000 of meer? Dan stellen verzekeraars vragen voordat ze jou accepteren. Als je kiest voor een dekking tot €750, accepteren veel verzekeraars jou zonder vragen te stellen. Op Poliswijzer.nl kun je via onderstaande link vergelijken waarbij er uitsluitend zorgverzekeringen worden getoond met een directe acceptatie. Je kiest dus nooit een verzekeraar die nog lastige vragen gaat stellen of die wachttijden hanteren - Vergelijking zonder medische vragen