sabje456
door sabje456 Dec 14, 2017 om 09:31
Garantie & verzekeringen

Zilveren kruis

Ik heb vorig jaar de zilveren kruis netjes volgens regels opgezegd en naar stad holland verhuist. 

Nu kom ik er net achter dat ze elke maand 6,25 bleven afschrijven van onze gezamelijke rekening!!!!

Met ze gebeld en nu zeggen ze de aanvullende tandarts af per 2018 maar ze zeggen dat ik naar mijn geld kan fluiten van 2017!!

Hun maken een fout en ik moet betalen?? dat lijkt me toch erg onrechtmatig.. ik heb alles netjes met papieren opgezegd etc.. 

wat voor stappen kan ik nu ondernemen?

1065 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

panter22
door panter22 - Dec 14, 2017 om 09:40
6599 Antwoorden / Vragen
0

Heb je alleen de basisverzekering afgezegd, maar niet de aanvullende tandartsverzekering?
Die verzekeringen moet je beide opzeggen. 
En daar kom je 1 jaar later pas achter? Heb je nog tandartskosten voor dit jaar, declareer die bij deze verzekering.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 14, 2017 om 10:18
355 Antwoorden / Vragen
1

Beste Sabje,

Dat is niet netjes van Zilveren Kruis. Ik neem aan dat u een bevestiging hebt ontvangen van de opzegging, staat daar in dat de aanvullende verzekering ook is opgezegd? Hebt u nog bewijs dat u correct zowel de basisverzekering als de aanvullende hebt opgezegd? Dan kunt u daar uw geld mee terug vorderen. Hebt u de aanvullende verzekering niet opgezegd, dan kunt u, onder het motto 'Niet geschoten is altijd mis', de huidige verzekeraar aangeven dat u dubbel verzekerd was en met hen misschien nog iets regelen.

Succes!

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2017 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Misschien in het vervolg ook uw bankrekening wat vaker controleren?

marita5
door marita5 - Dec 14, 2017 om 11:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Sabje456 , 

Hun maken een fout en ik moet betalen??

Wordt mijn aanvullende verzekering automatisch stopgezet ? 

Nee, je huidige aanvullende verzekering wordt niet automatisch stopgezet zodra je jezelf aanmeldt voor een nieuwe. Sterker nog: als je een zorgverzekering wilt opzeggen, moet je een opzegbrief sturen waarin je precies aangeeft welke verzekeringen je wilt beëindigen. Deze opzegprocedure is wettelijk bepaald in de Zorgverzekeringswet.

Let wel op: een aantal zorgverzekeraars zegt automatisch de aanvullende verzekering voor je op zodra je je basisverzekering opzegt. Zij doen dit om ingewikkelde situaties te voorkomen als je zorgkosten maakt die uit beiden verzekeringen worden vergoed. Wil je je aanvullende verzekering toch behouden? Geef dan nadrukkelijk door aan je zorgverzekeraar dat de opzegging alleen de basisverzekering betreft.

Bron : pricewise.nl

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2017 om 18:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

U had kennelijk de aanvullende verzekering niet opgezegd. Doe dat alsnog en zorg ervoor dat u daarvan een bevestiging krijgt.
Het is niet "uw" geld maar het geld dat aan die aanvullende verzekering betaald is omdat u die niet had opgezegd. Niets onrechtmatigs aan dus. De fout lag dan ook bij u.
Apart dat u nu, zo'n jaar later, pas ontdekt dat dat bedrag afgeschreven wordt. Dan controleert u uw bankrekening kennelijk niet vaak genoeg.
U kunt beter maar eens in de week uw bankafschrift controleren, dan gebeuren zulke zaken ook niet en bent u er op tijd bij. Misschien wordt er wel meer afgeschreven voor wat u denkt opgezegd te hebben.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer