sabje456
door sabje456 Dec 14, 2017 om 09:31
Garantie & verzekeringen

Zilveren kruis

Ik heb vorig jaar de zilveren kruis netjes volgens regels opgezegd en naar stad holland verhuist.

Nu kom ik er net achter dat ze elke maand 6,25 bleven afschrijven van onze gezamelijke rekening!!!!

Met ze gebeld en nu zeggen ze de aanvullende tandarts af per 2018 maar ze zeggen dat ik naar mijn geld kan fluiten van 2017!!

Hun maken een fout en ik moet betalen?? dat lijkt me toch erg onrechtmatig.. ik heb alles netjes met papieren opgezegd etc..

wat voor stappen kan ik nu ondernemen?

1065 5 Rapporteer

panter22
door panter22 - Dec 14, 2017 om 09:40
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je alleen de basisverzekering afgezegd, maar niet de aanvullende tandartsverzekering?
Die verzekeringen moet je beide opzeggen.
En daar kom je 1 jaar later pas achter? Heb je nog tandartskosten voor dit jaar, declareer die bij deze verzekering.

AWYeah28
door AWYeah28 - Dec 14, 2017 om 10:18
355 Antwoorden / Vragen

Beste Sabje,

Dat is niet netjes van Zilveren Kruis. Ik neem aan dat u een bevestiging hebt ontvangen van de opzegging, staat daar in dat de aanvullende verzekering ook is opgezegd? Hebt u nog bewijs dat u correct zowel de basisverzekering als de aanvullende hebt opgezegd? Dan kunt u daar uw geld mee terug vorderen. Hebt u de aanvullende verzekering niet opgezegd, dan kunt u, onder het motto 'Niet geschoten is altijd mis', de huidige verzekeraar aangeven dat u dubbel verzekerd was en met hen misschien nog iets regelen.

Succes!

tijger1
door tijger1 - Dec 14, 2017 om 10:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien in het vervolg ook uw bankrekening wat vaker controleren?

marita5
door marita5 - Dec 14, 2017 om 11:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sabje456 ,

Hun maken een fout en ik moet betalen??

Wordt mijn aanvullende verzekering automatisch stopgezet ?

Nee, je huidige aanvullende verzekering wordt niet automatisch stopgezet zodra je jezelf aanmeldt voor een nieuwe. Sterker nog: als je een zorgverzekering wilt opzeggen, moet je een opzegbrief sturen waarin je precies aangeeft welke verzekeringen je wilt beëindigen. Deze opzegprocedure is wettelijk bepaald in de Zorgverzekeringswet.

Let wel op: een aantal zorgverzekeraars zegt automatisch de aanvullende verzekering voor je op zodra je je basisverzekering opzegt. Zij doen dit om ingewikkelde situaties te voorkomen als je zorgkosten maakt die uit beiden verzekeringen worden vergoed. Wil je je aanvullende verzekering toch behouden? Geef dan nadrukkelijk door aan je zorgverzekeraar dat de opzegging alleen de basisverzekering betreft.

Bron : pricewise.nl

aurora1
door aurora1 - Dec 14, 2017 om 18:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U had kennelijk de aanvullende verzekering niet opgezegd. Doe dat alsnog en zorg ervoor dat u daarvan een bevestiging krijgt.
Het is niet "uw" geld maar het geld dat aan die aanvullende verzekering betaald is omdat u die niet had opgezegd. Niets onrechtmatigs aan dus. De fout lag dan ook bij u.
Apart dat u nu, zo'n jaar later, pas ontdekt dat dat bedrag afgeschreven wordt. Dan controleert u uw bankrekening kennelijk niet vaak genoeg.
U kunt beter maar eens in de week uw bankafschrift controleren, dan gebeuren zulke zaken ook niet en bent u er op tijd bij. Misschien wordt er wel meer afgeschreven voor wat u denkt opgezegd te hebben.