el-zorro
door el-zorro May 13, 2017 om 20:00
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering

elk jaar krijg je te tips horen om te kijken waar je goed koper uit bent met je zorgverzekeraar
wat ze nooit vertellen is dat je je zorg premie ook per jaar kunt betalen
waardoor je een paar procent korting door krijgt
waardoor je ook bijna 200 euro op kunt besparen
ieder moet bij zijn zorg verzeker infomeren hoeveel procent korting ze kunnen krijgen
als je je eigen bijdragen op maximaal zet betaal je nog minder per jaar of elke maand
is ook handig voor mensen die nooit gebruik maken van hun eigen bijdragen

1681 11 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 13, 2017 om 20:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo El-Zorro ,

Bedankt voor de mededeling , daar was ik al lang van op de hoogte .

diumenge
door diumenge - May 13, 2017 om 20:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

A. Dat vertellen ze wel.
B. Niet iedereen heeft het geld daarvoor beschikbaar.
C. Je timing is onhandig, niemand stapt nu over.

tijger1
door tijger1 - May 13, 2017 om 20:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is niets nieuws, staat op elke site van de zorgverzekeraars.

En u zult het eigen risico bedoelen, niet de eigen bijdrage.

ha
door halex - May 13, 2017 om 20:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Je kan geen 200 euro besparen als je jaarlijks betaalt.

tijger1
door tijger1 May 13, 2017 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft het over "eigen bijdragen maximaal" zal bedoelen het eigen risico.

ha
door halex May 13, 2017 om 21:17
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Pas daarna. Eerst stelt TS dat een jaarbetaling 200 euro scheelt. Of ik lees scheel.

tenormin
door tenormin - May 13, 2017 om 20:39
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Geen idee wie dan uw Zorgverzekeraar is, maar wordt wel degelijk vermeld, hoor.

kv
door kvjapio - May 13, 2017 om 22:02
281 Antwoorden / Vragen

Ik betaal mijn zorgverzekering al tien jaar jaarlijks. Elke verzekering geeft die mogelijkheid aan, inclusief korting. 'Ze' vertellen het dus altijd ipv nooit.

me
door mein33 - May 13, 2017 om 22:10
5658 Antwoorden / 28 Vragen

wat ze nooit vertellen is dat je je zorg premie ook per jaar kunt betalen
waardoor je een paar procent korting door krijgt
waardoor je ook bijna 200 euro op kunt besparen

Als u in één zin kunt uitleggen hoe er € 200,00 p.jr. kan worden bespaard op de jaarpremie door alleen maar de jaarpremie in één keer te voldoen, dan ben ik daar heel nieuwsgierig naar.

on
door onnef - May 13, 2017 om 22:33
2 Antwoorden / 4 Vragen

Je krijgt niet bij iedere zorgverzekeraar korting als je 1 keer per jaar betaalt (bij FBTO niet, bij Menzis wel!).Dat scheelt al aardig! Als je dan ook nog via bijv. PMA je verzekering afsluit: krijg je gewoon een Menzis verzekering tegen een extra laag tarief. En dan vraag je zelf in november van dat jaar de bonus van PMA aan: krijg je nog 'ns rond de € 30,= extra terug!
En dat eigen risico: zou ik alleen verhogen als je super gezond bent en/of een aardig banksaldo hebt.
Leuker kan ik het niet maken!!

kv
door kvjapio May 14, 2017 om 20:44
281 Antwoorden / Vragen

Ik krijg 45 euro korting per jaar bij Fbto.

fa
door familyman - May 13, 2017 om 23:04
888 Antwoorden / 1 Vragen

En hoeveel mensen in NL kunnen dat, die jaarbetaling?

aurora1
door aurora1 May 13, 2017 om 23:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Met een beetje goede wil en tijdelijk wat bezuinigen (bijv. op gsm abo....) is dat in te lopen en dus jaarlijks te betalen, vervolgens dan maandelijks een bedrag voor de premie opzij zetten (aparte internetspaarrekening) en dan het volgende jaar wederom ineens betalen (moet altijd vóór 1-1 ontvangen zijn dacht ik), en dat kan dan 2-3,5 % korting op de premie betekenen.
En zoals hierboven staat, via het collectief PMA zijn er ook meevallers.

fa
door familyman May 14, 2017 om 00:59
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Aurora, ik heb zo wie zo dat inkomen niet dat ik kan doen wat je voorsteld. En geloof mij, ik weet hoe ik met weinig geld nog steeds schuldloos door het leven ga. En alleen bezuinigen op bijv. je gsm abo, ik ben straks van de twee jaar af en ga verder met een goedkoop ding(250 min) wat ik wel in één keer betaal met een sim only op mijn gebruik. Bovendien weet ik dat ik alleen maar minder ga krijgen per maand binnen afzienbare tijd. Dat beetje goede wil is er in de praktijk zeker, maar levert geen 12 x 2 x 130€ = 3.120 op. Deze berekening gaat voor velen met mij op. In de praktijk is dit voor zeker 50% van alle NL'rs NIET te doen.En die hele grot korting scheelt op 3,5% basis wel 89,14. En voor evenveel NL'rs is het geen haalbare kaart om 885 eigen risco op tehoesten, woon je met 2, dan moet je zeker als je 50+ bent al 1.770 € vrij hebben. En dat is zoals eerder gezegd voor 50% van de NL'rs niet haalbaar.

tijger1
door tijger1 May 14, 2017 om 08:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@familyman. Uiteraard is dat niet voor iedereen haalbaar. Maar als ik zo eens om mij heen kijk waar iedereen zich allemaal voor verzekert en dus maandelijks premie betaalt, kost die schijnveiligheid bergen geld. Ik heb die bergen liever op mijn eigen rekening dan bij een verzekeringsmaatschappij. Bijvoorbeeld premie Anderzorg € 1.224,00, korting maximaal eigen risico € 288,00, korting wegens jaarbetaling € 18,72. Dus ik kan zorgkosten maken tot € 673,00. En dan speel ik nog quitte.

Gerry1969
door Gerry1969 - May 14, 2017 om 00:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

€200 besparen is een korting van ruim 12%. De gemiddelde Nederlander zal misschien ​€140 per.maand betalen dus 1680 euro per jaar. No Way dat je die korting krijgt. Dat zal.max een paar procent zijn dus tientjeswerk.

lo
door lovewinnie - May 14, 2017 om 09:44
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat weten we bijna allemaal alleen de meeste kunnen dat niet betalen. Dit geld trouwens voor bijna alle verzekeringen.  scheelt hun namelijk administratie elke maand