Lv
door LvRS Nov 26, 2020 om 14:45
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekering

Is er een zorgverzekering die dieetvoeding vergoed, zonder dat hier een dubbele provocatietest aan vooraf moet gaan. Mijn dochter heeft een koemelkallergie, vastgesteld door het ziekenhuis. Alleen wilt de zorgverzekering waar ik nu zit dat we nogmaals een provocatietest gaan doen. Terwijl dit al gedaan is. Het is duidelijk dat ze deze allergie heeft en ik wil voorkomen dat zij nogmaals voeding moet gaan 'proberen' waarvan we weten dat ze hier een allergische reactie van krijgt.

2888 10 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Nov 26, 2020 om 14:52
809 Antwoorden / Vragen

Zorgverzekeraars voeren simpelweg de wet uit met de daarvoor geldende voorwaarden van het Basispakket.
Waarom weer een provocatietest??

Ma
door MartineKraalbergen - Nov 26, 2020 om 14:53
3 Antwoorden / Vragen

Meestal worden dit soort dingen uit de basisverzekering vergoedt. Maar het lijkt me sowieso goed om dit even dubbel te checken via een zorgverzekering vergelijker. Zelf ben ik net overgestapt via Zeker.com. Erg handige website met goede vergelijker voor de zorgverzekering. Succes met uitzoeken.

gerbera
door gerbera - Nov 26, 2020 om 14:57
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Is het dezelfde verzekering of bent u of gaat u overstappen, in het laatste geval moet deze verzekering over de juist gegevens beschikken.

tijger1
door tijger1 - Nov 26, 2020 om 16:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[Edit redactie: geen inhoudelijke bijdrage]

gerbera
door gerbera Nov 27, 2020 om 09:12
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Het is niet aan u te bepalen over wat er gegeten kan worden maar wat er eventueel vergoed wordt door de verzekering, omdat vaak speciale voeding noodzakelijk. FF wat meer verdiepen in wat koemelk allergie inhoud.

tijger1
door tijger1 Nov 27, 2020 om 10:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Zou u die reactie dan ook niet bij @RJW moeten plaatsen?

gerbera
door gerbera Nov 27, 2020 om 15:40
7346 Antwoorden / 14 Vragen

had ik nog niet gelezen, maar het is de toon die gezet wordt.

In
door Ingeb - Nov 26, 2020 om 16:29
4 Antwoorden / 1 Vragen

Kunt u nakijken, of de verzekering, ook bonnetjes vergoedt, dan rekent u de speciale producten apart af, en dient u de bonnetjes eens per maand aan bij de zorgverzekering.

Sterkte, want het zijn duurdere producten

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 26, 2020 om 17:00
7154 Antwoorden / 3 Vragen

Kan het ziekenhuis waar de koemelkallergie is vastgesteld de zorgverzekeraar niet het bewijs daarvan leveren?

rj
door rjw - Nov 26, 2020 om 23:09
3236 Antwoorden / 5 Vragen

Wat zou de verzekering dan moeten vergoeden? Je kunt toch gewoon in de supermarkt alternatieven kopen?

tijger1
door tijger1 Nov 27, 2020 om 10:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Leuk dat uw reactie mag blijven staan en niet verwijderd wordt.

Maar ja dat de moderatie zeer selectief is, weet ik al wel.

Boesta
door Boesta Nov 30, 2020 om 10:31
27 Antwoorden / Vragen

@Tijger1,

Ja de moderatie is selectief die verwijderd o.a. asociale bericht, berichten die niet inhoudelijk zijn, berichten die een aanval zijn op een andere gebruiker etc etc..

U doet net of u dat niet weet.

Uw verwijderde reactie past gewoon niet op deze website en dat weet u best!

Misschien eens gaan oefenen om enkel inhoudelijk én respectvolle reacties te geven...? Wedden dat uw berichten dan niet verwijderd worden...?

panter22
door panter22 - Nov 27, 2020 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Dieetvoeding voor koemelkallergie wordt alleen gegeven als de normale voeding niet aangepast kan worden en je deze producten niet in de supermarkt kunt kopen.
Je hebt een machtiging voor maximaal 12 maanden. Die zijn kennelijk bijna verstreken.

Ik zie dat mijn vergoeding (machtiging) bijna verloopt. Kan ik de vergoeding verlengen?

Dit kunt u niet zelf doen. Neem contact op met uw diëtist of (huis)arts en vraag of hij/zij uw vergoeding (machtiging) kan verlengen.
https://www.sorgente.nl/service-contact/vergoeding--betaling/

ma
door marleenvanh - Nov 27, 2020 om 13:58
451 Antwoorden / 1 Vragen

Ja een pak sojamelk/amandelmelk/rijstmelk en daarmee vervaardigde artikelen zijn duurder dan hetzelfde met koemelk DAT IS SOWIESO een GROF schandaal..... Waarom zouden 'allergie patiënten' dat vergoed moeten krijgen en mensen die het voor de dieren en natuur/milieu kopen niet? Wees blij dat jouw kind van nature geen gestolen (!!!) goed kan verdragen. KOEMELK IS VOOR KALFJES!

panter22
door panter22 Nov 27, 2020 om 15:49
6599 Antwoorden / Vragen

Maak je niet zo druk,  allergie patienten krijgen deze producten  die je gewoon in de supermarkt kunt kopen, ook  niet vergoed.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 27, 2020 om 14:49
16767 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw huidige zorgverzekeraar om een bewijs van een  provocatietest vraagt moet u dat m.i. toch kunnen aanleveren en zou m.i. het bewijs van de uitgevoerde test voldoende moeten zijn. Ik zie inmiddels ook deze provocatietest en merk daar zelf bij op, dat ik zelf een lactoseallergie heb en weet dat met name lactosevrije melk bij Aldi en Lidll (afkomstig van de zelfde zuivelfabriek) in verhouding tot andere merken/leverancies goedkoop is en ook lang houdbaar.

Er zijn ook andere lactosevrije producten verkrijgbaar tegen redelijke prijs.

Ik zie evenwel ook geen probleem omdat de test onder strikt medisch toezicht staat om de test nogmaals te doen als u het bewijs/testuitslag van de vorige test niet heeft.

Heeft u die wel, dan is het naar mijn mening wel zinvol om de kijken naar de klachtregeling geschillen ziektekosten  (info@skgz.nl) en daarmee iets te doen.