Ed
door Edwinus Jan 14, 2019 om 19:17
Garantie & verzekeringen
Zorgverzekering van VGZ  zonder   herverzekeren eigen risico die je later  toch moet  betalen .

Zorgverzekering van VGZ zonder herverzekeren eigen risico die je later toch moet betalen .

28 december een zorgverzekering VGZ met het Rotterdampakket afgesloten .
Daarmee kan je herverzekeren met het eigen risico . Dit kon ik uitvinken en dus  gedaan en dan betaal ik € 143,44 per maand  .Nu krijg ik verleden week een brief dat ik dat toch moet betalen . Nu dus € 166,33 .en wordt beweerd dat ik daarvoor niet in aanmerking kom .
Maar waarom kan je het dan aan en uitvinken . Nergens staat ook dat een bepaalde groep is uitgesloten  .
Het lijkt wel een vorm van bedrog . Herverzekeren Eigen risico    https://imgur.com/a/ID95fvs

1741 10 Rapporteer

panter22
door panter22 - Jan 14, 2019 om 19:28
6599 Antwoorden / Vragen

Uitvinken? Op de afbeelding die je stuurt moet je aanvinken als je wilt herverzekeren.
Wat is de reden  waarom je je verpicht moet herverzekeren?
Dat is altijd handig om te weten, nu is het raden.
Of kom je niet in aanmerking voor het Rotterdampakket.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 19:30
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Dit lijk mij op een vergissing waartegen u bezwaar kunt maken. Zie info@skgz.nl

W
el ook eerst bezwaar maken bij de verzekeraar.
Re-edit: misschien ben ik te snel want als ik naar u verwijzing kjk dan is de mogelijkheid als u een Rotterdam pakket heeft uitgesloten, mogelijk heeft u dat niet gezien.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 14, 2019 om 19:37
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Wilt u melden of u inderdaad de voorwaarde die wordt genoemd m.b.t. een Rotterdam compact pakket over het hoofd heeft gezien?

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2019 om 19:41
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het klopt wel zoals te lezen op https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/vgz-rotterdampakket/

Is uw inkomen lager dan 130 procent van het wettelijk minimumloon?

  • u maakt gebruik van alle voordelen
  • gemeente Rotterdam betaalt tien euro per maand mee aan de premie
  • u ontvangt bijna nooit rekeningen. VGZ betaalt de kosten meestal rechtstreeks
  • het eigen risico is 50 euro in plaats van 385 euro per persoon. De overige 335 euro is meeverzekerd en opgenomen in de maandelijkse premie.
  • de premie voor het VGZ Rotterdampakket voor lage inkomens is per 1 januari 2019: 166,33 euro per maand

va
door vanlotjegetikt - Jan 14, 2019 om 20:44
809 Antwoorden / Vragen

Er staat in de voorwaarden dat men niet meer dan ( *Voor inwoners van gemeente Rotterdam met een lager inkomen dan € 2.238,25 inclusief vakantiegeld) mag verdienen

tijger1
door tijger1 - Jan 14, 2019 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar hoe wilde u zich nu eigenlijk verzekeren?

Ed
door Edwinus - Jan 15, 2019 om 05:43
4 Antwoorden / 1 Vragen

heremietkreeft  Er staat uitgesloten voor het Compact pakket op de website rechts maar ik heb voor het Rotterdam Pakket gekozen . Links op de website .

Ed
door Edwinus - Jan 15, 2019 om 05:51
4 Antwoorden / 1 Vragen

Netflixfan  Het gaat niet er niet om wat er op de website staat maar de mogelijkheid die je wordt geboden bij het afsluiten . Waarom kan ik dit dan aan of uit vinken ? Voordat kan je dan een automatisch premievoorstel per mail sturen .Kreeg dan ook het bedrag van € 143,41 te zien en daar staat ook dus niet het
hervezekeren erbij .

Ed
door Edwinus - Jan 15, 2019 om 12:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Verder ook een rommeltje bij deze verzekeraar . .  Nog steeds geen zorgpas en kan ook nog niet inloggen .Wel al 4 verschillende brieven gehad waarvan er 2  ook nog hetzelfde zijn  over alles nog wat  . Er is wat verandert sinds uw vorige verzekering . Welke dan ik ben een nieuwe klant . Hopelijk gaat het wel beter dan als ik zelf dadelijk wat indient . Ditzo heeft het dan wel wat beter voor elkaar .

marita5
door marita5 - Jan 15, 2019 om 12:17
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Edwinus ,

Klacht melden

Bent u het niet eens met een beslissing die is genomen? Of bent u ontevreden over de service? Wij lossen het graag op.

Klacht melden

Document versturen

Wilt u door ons gevraagde documenten aanleveren? Gebruik dan het daarvoor bedoelde formulier.