se
door sessi Jan 3, 2022 om 16:20
Garantie & verzekeringen

Zorgverzekeringen

De zorgverzekeraars moeten altijd begin november de prijzen bekend maken aan de consument wat de premie gaat kosten.
Maar is het niet beter dat de clieenten eerst wel weten met welke zorgverleners o.a. ziekenhuizen enz. bekend maken waar ze een overeenkomst mee tekenen voor zorg. Zodat je weet bij welk ziekenhuis je wel terecht kunt? Ik had gelezen dat o.a. zilveren kruis niet met de zieknhuizen in de regio een contract heeft om zorg te verlenen. Eer weten wat ze te bieden hebben en dan de prijzen.
Ben benieuwd wat een ieder er van denkt.

3499 10 Rapporteer

se
door sessi - Jan 3, 2022 om 16:25
4 Antwoorden / 1 Vragen

Je wilt toch van te voren weten waarvoor je betaald, en wat voor zorg je krijgt? Niet eerst de premie bekend maken en daarna te horen krijgen in welk ziekenhuis je wel of niet terecht kunt. Anders koop je een kat in de zak toch?

Be
door Bewaklu - Jan 3, 2022 om 20:19
131 Antwoorden / 1 Vragen

Wat ik ervan denk? U maakt een probleem van iets dat gewoon zichtbaar is als je je orienteert op een andere zorgpolis. Die info staat gewoon zichtbaar . Ben al vaker geswitchet van zorgverzekeraar en ik zie gewoon wat er aangebden wordt en waar...
Non-probleem

justmeagain
door justmeagain Nov 27, 2022 om 00:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Welke verzekering heeft u dan. Mijn verzekeraar zegt letterlijk te hopen dat ze in januari weten welke fysiotherapeut gecontracteerd gaat worden en dat ze net veel zorgverleners nog in gesprek zijn. Dit staat dus niet online omdat het niet bekend is. Ts heeft een valide punt hier.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 3, 2022 om 20:29
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Sessi,

Ik geef u groot gelijk.

Ieder jaar lever ik een strijd met de zorgverzekeraar om een papieren versie te krijgen van het overzicht van de zorgverzekering.

Soms lijkt het of zij dit express zo doen zodat het voor klanten moelijker is om veranderingen beter te zien.

Ook wilde ik dit jaar een duurdere /meer uitgebreide tandverzekering omdat er op mijn oude is bezuinigd.....

Dit werd, tot mijn verbazing en woede, geweigerd omdat ik al 4 jaren geleden 3 wortelkanaal behandelingen heb "gekregen".

Het zorg systeem is verrot in Nederland.....

rj
door rjw Jan 3, 2022 om 21:26
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Ipv je energie te steken in dat gevecht kan je ook zelf even de pdf printen. Het laten drukken en versturen van die documentatie maakt de zorgkosten alleen maar hoger.

En een tandartsverzekering, en vaak ook een aanvullende verzekering is in de meeste gevallen onzin omdat de premie en maximale vergoeding elkaar niet veel ontlopen. Maar zolang er genoeg consumenten zo gek zijn om ze toch te willen hebben zal je als verzekeraar dat gewoon lekker blijven aanbieden.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2022 om 00:26
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte RJW,

U lijkt mij een intelligent persoon:

Natuurlijk kan ik de PDF printen of elke maand geld apart zetten voor eventuele tandartskosten.....

Maar dat is een ondersteuning van het neoliberaal systeem in de zorg.

Voor die 250 euro per maand mag ik toch wel een beetje service verwachten van de zorgverzekeraar?

Het huidige zorgsysteem wordt ieder jaar duurder en de zorg wordt minder.

Als er geen eigen risico was geweest had ik niet bespaard op de tandarts en had ik elke 6 maanden voor controle geweest.

Doordat ik ging besparen voor het eigen risico ben ik niet meer naar de tandarts gegaan met als gevolg 3 wortel kanaal behandelingen.

Nu wordt ik door dit neo-liberale systeem gestraft als ik een duurdere aanvullende tandartsverzekering wil.

Daarom pleit ik voor terugkeer naar het ziekenfonds.

tenormin
door tenormin Jan 4, 2022 om 01:07
16828 Antwoorden / 108 Vragen

@ga, dat vroeger ook dat het simpel zou zijn en een duurdere vezekering voor tanden gaaf af te sluiten. Maar zo zijn ze niet "grtrouwd", de Verzekerngen en tndartsen. Dat moet uw tandats een brief opstellen dat hij minimaal geen dure handelingen denkt uit te moeten voeren binnen 2 Jaar. Anders geen duurdere verzekering. Heb mijn Tanden Gaaf Polis nu opgezet, en "spaar" iedere maad om eventaliteiten te kunnen oppakken. Dat ziekenfonds komt echt nooit meer terug. Want dan krijg je de scheiding weer: particulier of ziekenfonds. De de Particulier zal an weer eerder geholpen worden, net zoals dat vroeger was.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jan 4, 2022 om 01:27
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tenormin,

Bedankt voor uw tip.

Ik heb zelf nooit iets negatiefs ervaren tijdens de ziekenfonds-periode.

Voor mij is het moeilijk om geld apart te zetten omdat ik het makkelijk uitgeef aan andere dingen.

Ik schrok mij kapot vandaag hoe duur alles is geworden : een tijgerbrood kost nu € 3,45 en mijn favoriete krant kost nu 20 cent duurder.

Nederland zit in een economische depressie en de inflatie is gigantisch.

Ik vind het prettig om iedere maand een hogere zorgpremie te betalen.

Hierdoor ga ik ernaar leven.

Ik weet dat terugkeer naar het ziekenfonds "vechten tegen de bierkaai", maar wat ik hoop, is dat als dit nieuwe kabinet weer valt, de Nederlanders met hun verstand gaan kiezen.

panter22
door panter22 - Jan 3, 2022 om 21:10
6599 Antwoorden / Vragen

Waarom blijf je dan niet bij de zorgverzekeraar die je al hebt en wel een contract heeft met de ziekenhuizen?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 4, 2022 om 01:46
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Er is een mooi televisieprogramma op npo 1 bij BNNVARA : "Scheefgroei".

Kijk even terug als je ze hebt gemist.

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2022 om 10:26
7361 Antwoorden / 14 Vragen

U had gelezen dat er geen contracten zijn met ziekenhuizen in uw regio. Ben dan wel benieuwd welke regio dit is en om hoeveel ziekenhuizen het gaat. Op Zilveren kruis kunt u precies zien met welke ziekenhuizen er contracten zijn afgesloten en dat zijn er heel veel.

gerbera
door gerbera - Jan 4, 2022 om 10:27
7361 Antwoorden / 14 Vragen

U had gelezen dat er geen contracten zijn met ziekenhuizen in uw regio. Ben dan wel benieuwd welke regio dit is en om hoeveel ziekenhuizen het gaat. Op Zilveren kruis kunt u precies zien met welke ziekenhuizen er contracten zijn afgesloten en dat zijn er heel veel.

gerbera
door gerbera Jan 5, 2022 om 13:45
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Heb toch echt maar 1 keer op "plaats" geklikt dus waarom mijn bericht er 2 keer staat.........schiet mij maar lek☺

Ge
door Geertje478 Jan 12, 2022 om 03:59
1 Antwoorden / Vragen

Interessante uitzending voor wat meer filosofische achtergrond:

https://www.zorgwelzijn.nl/video/zw-tv-pas-op-dat-we-geen-nieuw-soort-apartheid-introduceren/

ma
door marnix1 - Jan 4, 2022 om 13:51
256 Antwoorden / 22 Vragen

Zilveren Kruis is bijna ieder jaar vreeslijk laat met de contracten met de hulpverleners,

Dit jaar echter lees ik op hun site dat ze met alle ziekenhuizen in zee gaan,

"Sommige ziekenhuizen staan nog op 'in gesprek over een contract'. Ondanks dat, kunt u in 2022 met Basis Zeker/ZieZo Basis naar deze ziekenhuizen en krijgt u 100% vergoed. Door corona hebben we nog niet met alle ziekenhuizen afspraken gemaakt."

Dat geldt trouwens niet indien u een budgetverzekering neemt,
Overigens heb ik een aantal jaar geleden mijn tandartsverz. eruit gegooid,
ik zet dat geld op een spaarrekening, nooit spijt van gehad.
maar dat is voor een ieder verschillend, ik heb mijn meeste tandbehandelingen in het zknhs dus dat valt bij mij onder de basisverzekering.

Ge
door Gerda Natshja - Nov 26, 2022 om 22:20
2 Antwoorden / Vragen

Helemaal mee eens. Helaas wordt er niet op de zorgplicht gecontroleerd door de NZA.

mahadma
door mahadma - Nov 26, 2022 om 23:49
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn in nov dec 2023 vaak nog geen contracten gesloten met sommige ziekenhuiizen die dan per 1-1-2023 ingingen.

gerbera
door gerbera Nov 28, 2022 om 16:27
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Vraag van Januari 2022 dus kan in 2023 totaal anders zijn☺