bi
door bibi0909 Sep 18, 2018 om 17:54
Geldzaken & recht

100% verhoging contributie

mijn dochter danst met veel plezier bij een dansschool. Nu is het abonnement van €35,- p/m verhoogd naar €69,-, kan en mag dit zomaar?
in de av staat alleen dat het managment het recht heeft om  de kosten van het lidmaatschap te verhogen.

5001 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 18, 2018 om 18:16
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bibi0909 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vakantie-vrije-tijd/abonnementen/prijsverhogingen-van-abonnementen

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2018 om 18:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat lidmaatschap, betreft het een vereniging?

bi
door bibi0909 - Sep 18, 2018 om 19:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

betreft een sportschool

Ka
door Kassagebruiker - Sep 18, 2018 om 19:23
683 Antwoorden / 5 Vragen

Er staat dat er verhoogd mag worden in de av. Dus als er kosten voor de apparaten, huur, trainers en of andere dingen van toepassing zijn, mag de prijs verhoogd worden. Als u het te duur vindt worden, kunt u een maand voor de startdatum van die verhoging opzeggen zodat u op tijd heeft opgezegd.

tenormin
door tenormin - Sep 18, 2018 om 19:53
16826 Antwoorden / 108 Vragen

U kunt dus nu gewoon opzeggen. Wat een bezopen verhoging van de contributie/abonnement. Buiten proportie van een verhoging.

bi
door bibi0909 - Sep 18, 2018 om 21:18
3 Antwoorden / 1 Vragen

opzeggen is geen optie, vind/vond alleen de verhoging absurd

jo
door jorisw - Sep 18, 2018 om 21:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet dat de 35 euro voor een bepaalde periode was? Of dat je dochter nu in een andere leeftijdscategorie valt?

bi
door bibi0909 - Sep 18, 2018 om 21:54
3 Antwoorden / 1 Vragen

nee, het bedrag is ongeveer 6 maanden geleden al verhoogd van €29,- naar €35,-, en nu dan naar €69,-
mijn dochter is al 5 jaar lid. het tegenargument was dat de lessen te vol raakten mbt de onperkte abonnementen

ma
door marleenvanh - Sep 21, 2018 om 13:18
451 Antwoorden / 1 Vragen

Wanneer er inderdaad verder NIETS staat dan dat 'het management het recht heeft om... ' (zonder het noemen van centen of procenten) en u daarmee accoord gegaan bent dan is mijn antwoord. Ja dat mag. U cq. uw dochter is niet verplicht daar te dansen...... Het is natuurlijk een enorme verhoging en wanneer veel mensen vanwege die absurde (ja, dat vind ik wel) verhoging nu opzeggen dan zullen ze straks weer met aanbiedingen (lage abonnements prijzen) klanten moeten gaan trekken. Allemaal heel vervelend voor uw dochter, maar er zijn wellicht andere dans-/sportscholen in de buurt?

ha
door harrybre - Sep 21, 2018 om 13:35
240 Antwoorden / Vragen

En wat gebeurt er met die extra inkomsten ? Moet men docenten meer betalen, extra spullen aanschaffen, of gaat het bestuur er dagelijks van eten ?
Volgens mij mag iedere aanbieder het lidnmaatschaop verhogen, net alsdat u dit aan kunt grijpen om de overeenkomst te ontbinden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2018 om 13:41
16830 Antwoorden / 202 Vragen

U zou toch eens kunnen kijken naar de kosten elders. Een sportschool kan zich ook uit de markt prijzen met een 'absurde verhoging'.

1paul
door 1paul - Sep 21, 2018 om 14:16
3135 Antwoorden / 0 Vragen

het mag en dan heeft u het recht per direct op te zeggen of in ieder geval per datum verhoging contributie.

hillegonda van schagen
door hillegonda van schagen - Sep 21, 2018 om 15:24
2 Antwoorden / Vragen

bespottelijk het dubbele

vu2615
door vu2615 - Sep 22, 2018 om 17:47
81 Antwoorden / 3 Vragen

Verhogen mag de dansschoolhouder doen, maar dan moet het wel van te voren worden aangekondigd. Een verhoging van 100% heeft ook wel enige uitleg nodig. Wat staat er in de algemene voorwaarden?

luky1951
door luky1951 - Sep 22, 2018 om 18:10
48 Antwoorden / 5 Vragen

Voor de goede orde, een sportschool kan wel regeltjes en algemene voorwaarden opstellen, maar komen ze overeen met het Nieuw burgelijk wetboek?