Kr
door Krissie Nov 25, 2021 om 21:32
Geldzaken & recht

11,5% stijging prijs lot postcodeloterij terecht?

Tot mijn verbazing is een lot van de postcodeloterij voor december 2021 gestegen van 13,00 naar 14,50.
Dat komt neer op 11,5% prijsstijging!
In deze tijd wordt alles duurder, maar deze stijging is buiten verhouding.

Mag dit zomaar en hoe gaan andere mensen hiermee om?

9009 17 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2021 om 21:45
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Waarschijnlijk zijn de prijzen in december hoger.

marita5
door marita5 - Nov 25, 2021 om 21:45
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Krissie ,

hoe gaan andere mensen hiermee om?

Ik heb nergens last van , ik speel niet mee .

Wanneer u meespeelt accepteerd u ook de voorwaarden : Zie art 8 ,

https://www.postcodeloterij.nl/over-ons/regels-en-toezicht/deelnemersreglement

Een lot kost € 14,50 per trekking . Er zijn 14 trekkingen per jaar en u speelt mee zolang u wilt .

Als u vóór 28 december 10.00 uur instapt, speelt u ook mee met de 14e trekking .

Informatie over meespelen met de Postcode Loterij , prijzen, deelnemersreglement , trekkingsdata, uitslagen en de actie voorwaarden vind u op ,

  • postcodeloterij.nl/voorwaarden

    jantje7
    door jantje7 - Nov 25, 2021 om 22:28
    1459 Antwoorden / 23 Vragen

    Een lot met winstverdubbellaar was al een hele tijd € 14,25 en gaat nu dus € 14,50 kosten.
    Mogelijk is bij u nu de winstverdubbelaar aangezet. Maar u blijft kans houden op een prijsje en u steunt vele goede doelen.

    sw
    door swat1500 - Nov 25, 2021 om 22:42
    3763 Antwoorden / 0 Vragen

    Mag dit zomaar?
    Ja, postcode loterij is ee private onderneming en mag dus de prijzen naar eigen goeddunken verhogen. Aan u de keuze om door te spelen voor de nieuwe prijs of niet.

    tenormin
    door tenormin - Nov 25, 2021 om 22:44
    16816 Antwoorden / 108 Vragen

    Natuurlijk is dit terecht. Het is geen produkt wat men nodig heeft in het leven. Maar ik kan makkelijk oordelen: speel niet mee in loterijen.

    Loterijen kunnen toch vragen wat ze willen? Mijn advies is: opzeggen of door "gokken-dromen dat... ".

    rj
    door rjw - Nov 25, 2021 om 22:44
    3237 Antwoorden / 5 Vragen

    Het is gelukkig geen eerste levensbehoefte dus je kunt het gewoon opzeggen zonder dat de rest van je leven er last van heeft.

    me
    door mein33 - Nov 25, 2021 om 23:16
    5658 Antwoorden / 28 Vragen

    Geen enkele sprake van een prijsstijging !

    U wil gokken en o.a. de Postcodeloterij geeft u die gelegenheid en bepaald de in te leggen pecunia om mee te kunnen/mogen spelen om een prijzenpot welke op voorhand bekend is gemaakt.
    Echter, zoals u zelf al aangeeft, 'alles wordt duurder' en dat is waarschijnlijk ook bij loterijen het geval, vandaar een aanpassing in het in te leggen bedrag om mee te kunnen doen.

    getty
    door getty - Nov 26, 2021 om 07:46
    4179 Antwoorden / 10 Vragen

    Ja hoor, dit mag

    u kan opzeggen als u het niet meer kan of wil betalen..,

    ne
    door neodutchio - Nov 26, 2021 om 08:11
    5129 Antwoorden / 12 Vragen

    Oei, maar goed dat u geen bananen eet. Die zijn laatst van €0,99 naar €1,29 gegaan. Bijna 30% er bovenop. Dat is pas buiten verhouding. Gelukkig hebt u geen eten nodig en kan u uw geld vergokken.

    heremietkreeft
    door heremietkreeft - Nov 26, 2021 om 10:07
    16772 Antwoorden / 202 Vragen

    Helaas voor u, men kan en mag zelf aanpassen en het is aan u of dat accepteert resp. of u dan nog meespeelt. Ik ga er vanuit dat o.a. degene die meedoen aan de reclame uitingen ook meer wilden gaan verdienen alsmede de eigen 'staf'. De postcodeloterij heeft ook net als andere organisaties een verdienmodel.

    mo
    door mof - Nov 26, 2021 om 11:38
    3619 Antwoorden / 3 Vragen

    De staatsloterij gaat van 15 naar 17.5 euro ... dat is 16.7 % prijsstijging. Ja, dat mag want ze verkopen losse loten en u bent niet verplicht mee te spelen. U heeft geen abonnement of zo en als u dat wel zou hebben zou u dat
    per direct mogen opzeggen.  De prijsstijging wordt mede bepaald door het mooie ronde bedrag van 14,50 euro. En bij de staatsloterij: 17,50 euro. Vraag is niet of de stijging te hoog is, vraag is: hoe lang blijft deze prijs gelden? Als die vijf jaar blijft staan dan is het slechts te zien als inflatiecorrectie.

    mo
    door mof - Nov 26, 2021 om 11:39
    3619 Antwoorden / 3 Vragen

    De bananen van 0.99 naar 1.29 ??? De Zonnebloemolie bij COOP van 1,25 naar 1,75 EURO.

    Pharmacopolam Circumforaneum
    door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 26, 2021 om 12:20
    1389 Antwoorden / 10 Vragen

    Gewoon opzeggen wegens hogere bedrag.

    Als ze niet vooraf deze verhoging gemeld hebben mag je via je eigen bank dit bedrag zelfs terug boeken.
    Maar ik denk dat vele nu gaan opzeggen,  net als Rokers,  als het duurder word stoppen vele en komt er minder binnen.

    Zelf denk ik dat rond bedrag €15,- en vele jaren zo houden slimmer was geweest.

    Een nog nooit aan welke loterij ook mee gedaan ......

    Wegens de vele reclame  die ik retour afzender stuurde.

    Ook de aan de bewoners van....     elk kwartaal gehele stapel retour AFZ....

    PI
    door PIET STALS - Nov 26, 2021 om 13:11
    3 Antwoorden / 1 Vragen

    schandalig ik doe nu mee met 4 loten maar de prijzen zijn slecht nu weer kestvaasjes winkelwaarde 14.95 euro ieder een krijgt er een ik kreeg er twee maar ik heb 4 loten maar wat moet ik met die dingen ik had liever 2x 14.95 daar kan ik eten me kopen ,zo is het ook met de agenda,die mogen ze ook houden maak de kleine prijzen groter en de miljoene lagernwij menssen kunnen het geld beter gebruiken dan die dingen

    ab
    door abvan - Nov 26, 2021 om 13:28
    38 Antwoorden / 11 Vragen

    Helaas er is niets tegen te doen. Je kan opzeggen, maar je zult maar 30 jaar hebben meegedaan en nooit wat anders gewonnen hebben dan een pak stroopwafels o.i.d. Zal je net zien, dat na het opzeggen er dan wel een echte prijs op jouw postcode valt. Er zijn zelfs mensen, die na een verhuizing mee blijven doen met zowel hun oude als hun nieuwe postcode, bang om buiten de boot te vallen. Dus blijf je maar lid van deze chantage loterij. Het is de enige loterij waarvan je te weten komt, dat je naast de prijzen valt, wanneer je geen lot hebt gekocht. Zou dus eigenlijk verboden moeten worden. Mensen die zeggen, dat ze het voor de goede doelen doen, neem ik niet serieus. De enige goede doelen zijn de BN'ers, die reclame voor die club maken. Ik kies bovendien liever zelf mijn goede doelen uit.

    He
    door Helen 66 - Nov 26, 2021 om 14:25
    119 Antwoorden / Vragen

    Als je mee speelt met wel 4 loten, wat zeur je dan over 2 x 14,95 euro om eten mee te kopen? Zo te zien hoeft u bij lange na niet naar de Voedselbank. Geef die kleine prijsjes die u blijkbaar niet waardeert gewoon weg. Anderen zullen er blij mee zijn.

    He
    door Helen 66 - Nov 26, 2021 om 14:25
    119 Antwoorden / Vragen

    Als je mee speelt met wel 4 loten, wat zeur je dan over 2 x 14,95 euro om eten mee te kopen? Zo te zien hoeft u bij lange na niet naar de Voedselbank. Geef die kleine prijsjes die u blijkbaar niet waardeert gewoon weg. Anderen zullen er blij mee zijn.