be
door benjamin24 Feb 7, 2014 om 20:42
Geldzaken & recht

18 karaat ketting gekocht in dubai

Hallo,

Sorry als dit in de verkeerde categorie staat maar ik kon niet echt een passende vinden.

Mijn vraag is:
Ik zit momenteel voor mijn werk in dubai en heb voor valentijns een gouden ketting met hanger voor mijn vriendin gekocht bij een juwelier in dubai mall.
Hij begon met een prijs van 2200 dharries (440 euro) en ik heb hem naar beneden kunnen praten naar 1100 dharries (220 euro).
De verkoper was erg dringend om de ketting te verkopen.
Achteraf heb ik er een dubbel gevoel bij of de ketting nu wel echt is.
Ik heb de magneet test gedaan en hij trekt niet aan tot de magneet en heb er ook met een doek hard over heen gewreven en hij geeft ook niet af.
Het is een 18 karaat ketting er er staat ook 750 ingedrukt maar geen tulp of een vierkant er om heen, echt alleen 750 en aan de andere kant ML.
Ik weeg nou niet of dit een keurmerk.

Hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

Mvg,
Benjamin

16870 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2014 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u hebt hem al gekocht, dus wat is het nut verder om dat te weten? U vond hem mooi en dat is toch waar het omgaat?

Hebt u wel een factuur ivm met de invoer?

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 21:45
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Ga naar een juwelier en laat hem testen. Of naar een pandjeshuis, en ga niet accoord met de prijs, als het op een koopje moet. Maar als je niet direct ziet echt of nep, wat maakt 't uit?

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2014 om 21:48
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nog toevoeging: als u de factuur niet heeft draagt u hem toch even, mannen hebben immers ook gouden kettinkjes om? ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 7, 2014 om 22:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Is de ketting zwaarder dan 10 gram, durf ik te voorspellen dat het geen goud is..

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2014 om 22:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 7 feb 2014, 22:24]Is de ketting zwaarder dan 10 gram, durf ik te voorspellen dat het geen goud is..

Dat is echt flauwekul wat je nu beweert. Heb een (zware) ketting én een vrij zwaar sterrenbeeld Leeuw, dat sterrenbeeld is 25.6 gr, weliswaar 20 jaar geleden in Turkije (waar anders ;-) ) gekocht en die was zo goud als goud maar zijn kon. 18 kt. Wel bij een Duitse zaak in Alanya gekocht; was destijds heel goedkoop, omgerekend ƒ 300; is 3 jaar geleden getaxeerd/verzekerd voor €1.600,00.
Is geen tijd om nu goud goed te verkopen want ik wil hem kwijt, maar als je stelt dat als de ketting zwaarder is dan 10 gram het geen goud is, echt nonsens.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 7, 2014 om 22:56
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Het kan massief 18 karaats zijn als verguld met 18 karaats goud....
Maar daarvoor moet je wegen en volume berekenen want ook bij de gebruikelijke testen is het verschil tussen Puur goud en dikke vergulde laag soms erg moeilijk.

be
door benjamin24 - Feb 7, 2014 om 23:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Al weet ik of hij echt of nep is kan ik nog terug naar de winkel want ik zit nu nog een week in dubai.

De ketting is 6.8 gram (tussen de 45 en 50 cm) en de hanger is 4.2 gram

Ik heb er een bon bij met het gewicht handtekeningen en prijs.
Maar normaal gesproken moet er een keurmerk opstaan lijkt mij en er staat alleen ML en 750 op en dat ML kan ik ook nergens terug vinden op internet.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2014 om 23:22
16816 Antwoorden / 108 Vragen

lees hier. Onder de waarden van goud leest u iets over 750, misschien dat dit u wat verder helpt. Aan de prijs te lezen kan je niet veel zeggen, gaat om het gewicht.

mahadma
door mahadma - Feb 7, 2014 om 23:23
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht kom je klik HIER verder mee?

aurora1
door aurora1 - Feb 7, 2014 om 23:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees eens de diverse artikelen over goud in Dubai kopen klik hier.
Lees hier onderaan hoe je het kunt laten testen. ML kan staan voor de initialen van de ontwerper, ik kan het niet klik hier vinden.
Klik hier voor nog wat informatie.
Een tulp of vierkant zal gelden voor (o.a.?) Nederlandse keurmerken verder zijn er maar ca 15 landen die afspraken over keurmerken hebben: klik hier en zie onder Choose.
Daar willen ze net zo graag verkopen als hier, maar ze doen het op een andere manier.

ka
door kapijan - Feb 12, 2014 om 15:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

Heb vroeger veel gewerkt in het midden oosten en ook in Dubai en ook daar veel goud gekocht, het is daar goedkoper dan in Nederland omdat je het gewicht aan goud betaald en niet het maakloon zoals in Nederland, ben nog nooit bedrogen thuisgekomen met mijn goud, maar als je het niet vertrouwd dan laat je het keuren bij een bonafide juwelier.