wo
door wolferl Jul 10, 2005 om 20:41
Geldzaken & recht

500% meer Betalen.

Ik had me in Mei voor een maand ingeschreven bij kamernet.nl voor 10 euro per maand. Aangezien ik vergeten was om die meteen te betalen, kreeg ik na 4 weken (halverwege juni) een email van incassolijn.nl. Daarin stond dat ik een schuld had staan bij kamernet.nl van 10 euro, plus 15 euro aan administratie kosten, plus 0.04 cent aan opgelopen rente, en als klap op de vuurpijl 50 euro aan incasso kosten. Mag dit zomaar, ik belde die incassolijn op(heb ook enkel een email met daarin de dreigingen binnen gehad van incassolijn) ik vroeg aan de mevrouw waarom ik nooit een email heb ontvangen van kamernet.nl. Volgens de mevrouw heb ik tot 4 keer een email binnen gekregen, en 4 keer is er niet gereageerd door mij persoon. Ik vind dit erg vreemd want ik heb nog nooit 1 email mogen ontvangen van kamernet.nl.....wel vele nieuwe reclame's en huur huizen aanbod maar daar stond niks in over de schuld. Maar mogen ze ook via email jou erop wijzen dat je je officieele bedrag met 500% moet bekostigen. Ik moet namelijk in totaal 75 euro betalen.....voor iets wat maar 10 euro was....:(

Met Vriendelijke Groeten

Melvin

335 1 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 10, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wettelijk is bepaald, dat een crediteur de debiteur naar behoren dient te manen alvorens naar rechtsmiddelen te grijpen. Nu kun je een ujrenlange discussie houden of een e-mail valt onder 'naar behoren'. Persoonlijk vind ik van niet maar in de rechtzaal kan daarover anders geoordeeld worden. Dan is er ook nog de welles nietes discussie over het ontvangen van die e-mails maar angetwijfeld kan kamernet.nl aantonen dat die verstuurd zijn. Al met al een moeilijke kwestie maar ik zou gewoon volhouden dat u die e-mails nooit ontvangen heeft, dat het bovendien niet de juiste manier is om iemand aan een openstaande vordering te herinneren en dat u niet van plan bent de extra kosten te voldoen. Het oorspronkelijke bedrag keurig overmaken aan kamernet.nl en dan maar afwachten wat er verder gebeurd. Ik betwijfel of zo de zaak voor de kantonrechter gaan brengen maar ook daar valt niets met zekerheid over te zeggen. Sterkte - E.