ne
door neck.bkr Aug 17, 2014 om 20:29
Geldzaken & recht

A2 codering

Hoi,
Ik heb ik 2011 een achterstand gehad bij Neckerman die intussentijd al failliet is verklaard. In 2011 had ik toen een crediet afgesloten bij de gemeentelijke credietbank en die heeft alles afgelost voor mij.Nadien heb ik de gemeentelijke credietbank netjes optijd afgelost. Alleen heb ik een bkr toesting gedaan voor een hypotheek aanvraag en blijkt dus te zijn dat mijn A2 codering er nogsteeds in staat. Normaal gezien moet het een 'H" codering worden hoever ik dit begrepen heb. Alleen zie ik staan dat het sinds 2012 nogsteeds op een A2 codering staat. Dit kan namelijk echt een probleem zijn voor mij voor het verkrijgen van een hypotheek. Wie kan mij hierbij helpen??
Ik heb nl gebeld met Neckermann die nu overgenomen is door een ander bedrijf,die geven mij aan dat zij mij daarmee niet kunnen helpen !!!!
Wie dan wel ?? Het is wel het bedrijf die mij heeft aangemeld bij BKR dus maw als zij de zaken behartigen van Neckermann zouden ze dit ook moeten oplossen voor mij denk ik dan.
hEEFT IEMAND HIER ERVARING MEE ??

9520 78 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet u bij de curator van Neckermann zijn.

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2014 om 21:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Klik hier voor curatot

ne
door neck.bkr - Aug 17, 2014 om 21:21
29 Antwoorden / 2 Vragen

Dank u wel voor uw reactie.

Maar klopt het dat ik na aflossing een H codering moet krijgen achter die A2 codering ???

Mvg,

Naina

czar
door czar - Aug 17, 2014 om 22:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

De link van @tijger1 is uiterst informatief in deze.
De curator geeft letterlijk aan:

U hebt een vraag over uw BKR-registratie bij een reeds eerder beëindigde kredietovereenkomst uit het verleden?

Vesting Finance neemt BKR-meldingen rond nog lopende kredietovereenkomsten en rond fraudezaken in behandeling, maar stelt zich op dit moment op het standpunt dat zij met oude BKR-meldingen niets kunnen doen. Curatoren hebben echter evenmin de bevoegdheid daarin correcties door te geven aan BKR. Stuur uw vraag naar faillissementsvragen@leeuwenadvo.nl, dan zullen wij uw zaak voorleggen aan onze directe contactpersoon bij BKR, om zo met een maatoplossing te komen.

ne
door neck.bkr - Aug 17, 2014 om 23:38
29 Antwoorden / 2 Vragen

Super bedankt voor jullie reacties.

Ik heb al een email verstuurd naar faillissementsvragen@leeuwenadvo.nl.

Daarbij ook alle gegevens in vermeld.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik hoop dat het voor u goed uitpakt.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 00:11
29 Antwoorden / 2 Vragen

@ tijger1 : Super bedankt.
Ben nl heel erg zenuwachtig ( gaat om mijn eerste hypotheek )

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 00:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Achterstandcodering
Loop je een achterstand op bij het afbetalen van een lening en voldoe je niet aan je verplichtingen ondanks herhaalde verzoeken tot betaling, dan is de kans groot dat je een achterstandscodering krijgt bij het BKR. Deze codering blijft tot vijf jaar na het aflossen van de betreffende lening staan.
De meeste hypotheekverstrekkers zullen je geen hypotheek verstrekken, zolang deze codering nog staat.

Plausibele verklaring
Binnen de termijn van vijf jaar dat de codering blijft staan, is het dus heel moeilijk om een hypotheek te krijgen. Toch zijn er soms wel mogelijkheden. Zo stelt de Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen die de Nationale Hypotheekgarantie (NHG) afgeeft, dat bij bepaalde A-coderingen wel tot financiering kan worden overgegaan.
Je kunt ook altijd proberen om een schriftelijke plausibele verklaring op te stellen. Als je een aannemelijke oorzaak kunt aandragen en je kunt aantonen dat de kans op herhaling zeer klein is, dan is de kans aanwezig dat een aantal hypotheekverstrekkers toch bereid is om je een hypotheek te verstrekken.

bron

Zoals ik het begrijp blijft de codering A nog 5 jaar staan nadat het bedrag is afbetaald. Het lijkt mij echter dat je dan een codering A1 zou moeten krijgen. De H codering krijg je als je binnen de contractsduur toch nog aflost. Misschien zou je dat nog eens kunnen navragen bij BKR hoe het precies werkt met de coderingen.
klik HIER

Mochten je gegevens niet blijken te kloppen en het lukt niet dit zelf op te lossen via Vesting Finance of BKR, dan kun je naar een geschillencommissie. Let op, dat moet binnen 2 maanden nadat je verzoek is afgewezen.

Lees klik HIER alle voorwaarden om een klacht bij de geschillencommissie in te dienen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 00:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts heeft zijn achterstand volkomen ingelost door middel van een krediet bij de Kredietbank. Dan hoort die A2 codering direct gewijzigd te worden in H. En niet pas na vijf jaar.

Zo staat het op de site van het BKR.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 08:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 aug 2014, 00:46]De Ts heeft zijn achterstand volkomen ingelost door middel van een krediet bij de Kredietbank. Dan hoort die A2 codering direct gewijzigd te worden in H. En niet pas na vijf jaar.

Zo staat het op de site van het BKR.
Ik las bij veelgestelde vragen.

Heeft u weer aan uw betalingsverplichtingen voldaan - en loopt het contract nog - dan meldt de deelnemer een ‘H’ (van Herstel).

Daarom twijfel ik, je hoort vaker dat tot 5 jaar na het hebben voldaan aan je betaalverplichtingen het zeer moeilijk is om een hypotheek te krijgen, maar het kan best zijn dat je gelijk hebt.
Ik vind het niet helemaal duidelijk op de site weergegeven.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 09:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Uiteraard is het veel moeilijker om een hypotheek te krijgen, want die H van herstel betekent dat er een probleem GEWEEST IS. En die H blijft vijf jaar staan.

En daar zitten geldgevers niet op te wachten.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 09:52
29 Antwoorden / 2 Vragen

Nou ik heb gebeld met BKR en die geven aan dat de A2 codering dus 5 jaar blijft staan.
Dit wordt dus echt een probleem voor mij om een hypotheek aan te vragen. Ze gaf mij aan dat er geen ander manier is om dit te wijzigen en zelf Neckermann zou dat niet kunnen doorgegeven.

Maar dat kan toch niet ??

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 10:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat kan echt niet kloppen. Een A2 codering geeft aan dat een een direct opeisbare vordering is. En die is er niet meer. Die A2 had gewijzigd moeten worden in een H. Dan weet een nieuwe geldgever wel dat er een probleem geweest is, maar dat dat probleem is opgelost.

Over zulke zaken moet u ook niet gaan bellen..in principe registreert het BKR alleen maar en zij zijn geen partij.

U schrijft: "ik heb een BKR toetsing gedaan". Via wie hebt u dat dan gedaan?

Ik weet natuurlijk niet hoe dringend het antwoord is, maar u kunt drie dingen doen.
1. Wachten op een reactie op uw mail.
2. Ook die lening die u gehad hebt bij de Kredietbank staat bij het BKR geregistreerd. Ga daar langs, wellicht kunnen zij u helpen.
3. Ga naar het Juridisch Loket, zie Google voor het adres, en vraag wat u verder kunt doen.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 10:19
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb gebeld met GKB en die hebben mij aangegeven dat zij alleen mijn betaling hebben afgelost en verder als er een A2 codering verwijderd of hersteld moet worden kan alleen Neckermann dat doen.

Neckermann is faiiliet dus heb ik de curator gemaild en die gaan het in behandeling nemen.
Daarnaast toch even gebeld met BKR voor informatie en die dame vertelde mij dat het 5 jaar lang op een A2 codering blijft staan ook al geeft neckermann of de curator dit door.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen!!!!

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 10:21
29 Antwoorden / 2 Vragen

Het is heel dringend voor mij omdat ik aan een deadline zit voor mijn hypotheek aanvraag!!!

Ik heb een BKR toesting gedaan omdat mijn hypotherker aangaf dat ik een lopende A2 codering heb.
Ben ik mijn BKR toesting gaan aanvragen bleek het dus alleen omd ie van Neckermann te gaan die ook al is afgesloten ( netjes is afbetaald door de GKB )

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 10:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb ook even wat onderzoek op het internet gedaan. Dit vond ik op het Radarforum.

reactie1
In feite staat er dus bij de BKR dat de schuld nog niet is voldaan. Als de schuld wel voldaan is wordt het een H-codering.

reactie 2

Dit klopt helaas niet. De H-codering wordt vermeld op het moment waarop de achterstand is ingelopen. Wanneer de schuld volledig is voldaan wordt dit niet aangetekend met een H-codering, maar met de datum waarop de laatste termijn is voldaan.

bron

Ik vrees dat er een verschil is tussen achterstand inlopen (tijdens de contractduur) en tussen uiteindelijk de schuld afbetalen.

Code A2 duidt erop dat er al heel wat gaande was voordat de kredietbank de schuld overnam.

Maar mocht het toch zo zijn dat je wel naar code H mag gaan, dan kun je natuurlijk altijd naar de geschillencommissie. Ik vrees alleen dat je deadline op die manier niet meer wordt gehaald.

De uitleg op de BKR site is ook niet erg verhelderend.

Zou je het ondertussen niet met die schriftelijke plausibele verklaring kunnen proberen, waar ik in mijn eerdere post over heb geschreven?

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er is een geschillencommissie die klachten behandeld inzake een verkeerde registratie.

Maar daar bent u helaas niet mee geholpen, want die komt maar een paar keer per jaar bij elkaar en voordien moet u dus eerst er niet uit kunnen komen met (voorheen) Neckermann.

Lees hier

Ik ben bang dat dat voor u veel te lang gaat duren.

Helaas.

U zou nog op spoed kunnen aandringen op dat eerdere mail adres.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 10:36
29 Antwoorden / 2 Vragen

Dat gaan inderdaad heel lang duren.

Ik weet het nu even niet meer wat ik zou oeten doen. Nu snel het juridisch loket bellen voor informatie wat zij mij adviseren.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 10:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had de laatste reactie van Zoekster nog niet gelezen voordat ik mijn reactie plaatste. Was bezig iets op te zoeken.

Haar advies inzake die "plausibele verklaring" is denk ik het enige wat u nog rest. Dat maar direct met uw hypotheekadviseur opnemen.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 10:45
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens denk ik dat oude noch nieuwe Neckermann er iets mee te maken heeft.
Die kredieten van Neckermann blijken te zijn verstrekt via Vesting Finance en die is niet failliet, maar alive and kicking.
Daar zou je ook nog direct contact mee kunnen opnemen.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 10:58
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Je kunt je hele verhaal, gestaafd met bewijzen, ook voorleggen aan een hypotheekverstrekker.
Die hoeft zich immers niets aan te trekken van een BKR-registratie.
Vaak is het bedrag waar het om draait bij die BKR-registratie dan wel van belang: iemand met een enorme schuld betekent natuurlijk wel een flink extra risico. En die gemeentelijke kredietbank wekt nu ook niet echt vertrouwen.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 11:19
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik heb alles aan de hypotheker doorgegeven.
Die gaf mij aan dat ik moet oplossen met Neckermann of BKR.
Zo kan hij geen hypotheek aanvraag doen .

Dat is de reden waarom ik helemaal stress!!!

snap niet waarom ze het allemaal zo moeilijk maken voor ons :(

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 11:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees het advies van Zoekster. Schrijf Vesting Finance aan.

gompy2
door gompy2 - Aug 18, 2014 om 11:29
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 10:58]
Je kunt je hele verhaal, gestaafd met bewijzen, ook voorleggen aan een hypotheekverstrekker.
Die hoeft zich immers niets aan te trekken van een BKR-registratie.
**knip**Ik denk niet dat daar ook maar ene hypotheekverstrekker intrapt.
Tussen fantasie en werkelijkheid ligt een enorme afstand.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 11:55
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=gompy2 schreef op maandag 18 aug 2014, 11:29]]Ik denk niet dat daar ook maar ene hypotheekverstrekker intrapt. Tussen fantasie en werkelijkheid ligt een enorme afstand.

Huisgarant zegt dat wel te doen/kunnen (KLIK) en NOG EEN
Het is gewoon een waarschuwing voor de hypotheekverstrekker die nader onderzoek vergt.
Wil de verstrekker er verder geen tijd in steken, dan kun je je afvragen of je wel de juiste geldverstrekker hebt getroffen qua klantvriendelijkheid. Ook het feit dat de hypotheker niets anders doet dan het bij TS neer leggen geeft al aan dat je aan die lui niks hebt. Nee zeker, de hypotheker.

Zoals gezegd: het bedrag waarop de notering betrekking heeft speelt natuurlijk wel een grote rol.
En als ik het zo lees blijft die A2-notering gewoon 5 jaar staan.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 12:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is juist het punt. Die notering is onjuist er moet een H achter.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 12:35
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ben het ook wel mee eens.
ik snap dat ik inderdaad een betalingsachterstand heb gehad en die A2 codering.

Maara het is al in zn geheel afgelost dus neem ik wel aan dat er moet staan dat er een herstel geplaatst moet worden vanaf het moment dat het is betaald.
Anders wat is dan het nut om alles af te betalen en dat je toch 5 jaar moet wachten op die codering .

gompy2
door gompy2 - Aug 18, 2014 om 12:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 11:55]
Huisgarant zegt dat wel te doen/kunnen (KLIK) en NOG EEN
Het is gewoon een waarschuwing voor de hypotheekverstrekker die nader onderzoek vergt.
Wil de verstrekker er verder geen tijd in steken, dan kun je je afvragen of je wel de juiste geldverstrekker hebt getroffen qua klantvriendelijkheid.
Dan moet TS inderdaad zijn geluk bij een andere verstrekker proberen, de meesten gaan daar niet in mee.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 12:50
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 aug 2014, 12:01]Maar dat is juist het punt. Die notering is onjuist er moet een H achter.
Dat kan ik zo niet uit de gegevens halen.
Een H is een herstel van een nog lopend krediet nadat er een achterstand is ontstaan.
Dus het krediet loopt nog?

De 'H' wordt alleen vermeld als het krediet doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee het krediet hebt beëindigd, dan is alleen een einddatum zichtbaar bij het betreffende krediet.

Hoe dan ook, de registratie is niet aangepast door Neckermann en Neckermann kan dat nu ook niet meer aanpassen. Het kan wel eens lang gaan duren voordat de BKR-registratie aangepast is naar de juiste gegevens en TS heeft haast. Vandaar ook het advies in gesprek te gaan met hypotheekverstrekkers om dit aan te tonen.
Het komt echt veel vaker voor dat mensen nog 1-of-andere BKR-notering hebben zonder dat ze het zelf weten, soms gaat het maar om een paar euro of enkele tientjes.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 12:57
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb nu alles gedaan als wat mij is geadviseerd.

Wil alleen echt weten na die A2 codering is het idd zo dat nadat het in zn geheel is afgelost de codering zo blijft of moet er een Herstel achter staan od dat het gwijzigd moet worden naar een A1 codering!

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 12:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 12:50]

De 'H' wordt alleen vermeld als het krediet doorloopt. Als u de achterstand hebt ingelopen en daarmee het krediet hebt beëindigd, dan is alleen een einddatum zichtbaar bij het betreffende krediet.

Dat zeg ik nou de hele tijd al, maar tijger1 wil niet luisteren.

Je had beter aan bronvermelding kunnen doen.

Heeft de consument de achterstand ingelopen, dan is dit ook zichtbaar bij het BKR. Een 'H' van Herstel bij de betreffende overeenkomst geeft dit aan. De 'H' wordt alleen vermeld als de overeenkomst doorloopt. Als de consument de achterstand heeft ingelopen en daarmee de overeenkomst heeft beëindigd, wordt een einddatum bij de overeenkomst geplaatst. De 'A' van Achterstand blijft met de einddatum zichtbaar bij de betreffende overeenkomst. Vijf jaar na de einddatum verdwijnen de gegevens over de beëindigde overeenkomst automatisch uit het bestand, dus ook de 'A'.

bron

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 13:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 12:35]
Anders wat is dan het nut om alles af te betalen en dat je toch 5 jaar moet wachten op die codering .

Alle kredieten worden ingeschreven, ook als je keurig op tijd afbetaalt.
Ontstaat er een achterstand, dan komt er een A-codering bij dat krediet te staan, de A van Achterstand. Is er nog steeds een lopend krediet, dus betaal je nog steeds af en heb je je achterstand ingelopen, dan komt er een H-notering, de H van Herstel.
Betaal je alles af waarmee het krediet beëindigd is, dan verdwijnt de A-codering en blijft 5 jaar lang het krediet zelf nog staan met een einddatum.
Zo zou het moeten zijn.
Alleen de kredietverlener kan kredieten registreren en de coderingen van haar eigen verleende kredieten wijzigen. En daar is het dus misgegaan.

Op het radar-forum stond onlangs ook nog een schrijnend probleem i.v.m. een BKR-notering en een hypotheek, ook een haast-geval. KLIK

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 13:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 12:57]Ik heb nu alles gedaan als wat mij is geadviseerd.

Wil alleen echt weten na die A2 codering is het idd zo dat nadat het in zn geheel is afgelost de codering zo blijft of moet er een Herstel achter staan od dat het gwijzigd moet worden naar een A1 codering!
Dat hangt er vanaf of de kredietbank een betalingsregeling heeft getroffen met Vestings Finance of dat echt de volledige schuld is afgelost inclusief incassokosten. Ik vermoed het laatste, je zult waarschijnlijk toen al flink wat aanmaningen hebben gehad en dreigementen, misschien was de deurwaarder al in zicht, waardoor de schuld in principe direct opeisbaar was en via een rechter af te dwingen.
Dan blijft het een A2 notering.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Ik wil best luisteren ;-), maar ik ga uit van wat de Ts zegt. Hij had een achterstand met de daarbij behorende problemen met Neckermann en een A2 codering. Hij is een krediet aangegaan bij de GKB en heeft die schuld bij N ingelost. Ik ga ervan uit de totale schuld. Uiteraard wordt het krediet bij de GKB ook weer geregistreerd, maar dat liep goed.

N had dus, volgens de eigen richtlijnen van het BKR door moeten geven dat het krediet voldaan is.

BKR codering H

Een BKR codering met een H codering houdt in dat de betalingsachterstand is ingelopen de betreffende A-codering zal dan veranderen in een H-codering. Deze codering heeft geen consequenties meer!

En die H blijft vijf jaar staan zodat nieuwe geldgevers weten dat er een probleem geweest is.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 13:25
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 12:57]
Wil alleen echt weten na die A2 codering is het idd zo dat nadat het in zn geheel is afgelost de codering zo blijft of moet er een Herstel achter staan od dat het gwijzigd moet worden naar een A1 codering!

Volgens mij is het zo dat alle noteringen in de database blijven staan, op datum van aanmelding.
21-04-2014 A2
16-05-2014 H
23-05-2014 A2
11-06-2014 beëindigd
Als het goed is krijgt een opvrager alleen de laatste te zien.

A1 is voor een betalingsregeling, die zou gevolgd moeten worden door beëindigd als alles is afgelost. Ik vraag me alleen af hoe dat bij doorlopende kredieten zit, want die eindigen niet.
Ik zou zeggen: loopt er nog een doorlopend krediet, dan zou de notering H moeten zijn.
Is het krediet gestopt, dan moet er een einddatum staan.

In de link van @zoekster staat: Het kan voorkomen dat een consument van bank wisselt en de registratie van een reeds afgelost doorlopend Krediet bij het BKR blijft staan. Het is daarom verstandig bij het overstappen naar een andere bank de BKR-registratie op te vragen.

Is dit niet het geval? U bent immers naar de kredietbank gegaan.
Zolang er geen einddatum staat blijft het krediet gewoon in de BKR-database staan, tot in lengte van dagen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 13:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@czar

Zoekster bedoelt een gewoon doorlopend krediet bij je eigen bank. De GKB is geen gewone bank, daar kan je alleen een lening sluiten.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 13:51
29 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad was het zo dat ik aantal aanmaningen had gekregen.
de gemeentelijke credietbank had het geheel bedrag in 1 keer afgelost voor ons en nadien hebben wij de gmeentelijke credietbank afbetaald.

Wilt dat dan zeggen dat deze A2 codering nogsteeds zo in blijft staan?????

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 13:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens Zoekster wel, volgens mij niet. Neem contact op met Vesting Finance..

Ik geef het op, want ik blijf in herhalingen vallen.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 13:55
29 Antwoorden / 2 Vragen

Er staat inderdaad een eind datum van 26-01-2012.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 14:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 18 aug 2014, 13:36]@czar
Zoekster bedoelt een gewoon doorlopend krediet bij je eigen bank. De GKB is geen gewone bank, daar kan je alleen een lening sluiten.

Ik doelde op het krediet bij Neckermann, want daar staat de notering op.
Meestal zijn kredieten bij postorderbedrijven doorlopende kredieten.
Als je die aflost (bijv. met een lening), dan wordt het doorlopende krediet niet afgesloten, het is immers een doorlopend krediet en je kan weer opnieuw op de pof bestellen bij het postorderbedrijf.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 14:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik denk inderdaad dat de A2 wel genoteerd blijft, met daarbij de datum van beëindigen.

Als je het zeker wilt weten, dan zou je een mail naar BKR kunnen sturen via het contactformulier dat ik je eerder heb aangereikt in een reactie. Aan de telefoon word je misschien wat snel afgewimpeld, maar in een mail van de BKR zal precies staan hoe het werkt.

Een geheel andere insteek voor het verkrijgen van een lening van de bank, is iemand vinden die borg voor jullie wil staan (ouders/schoonouders), maar ja, dat is voor hun ook een hachelijk avontuur.

De kredietverstrekker bij Neckermann was Vesting Finance en die heeft inderdaad de melding van beëindiging gedaan, blijkt uit de laatste reactie van neck.bkr.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 14:15
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 13:55]Er staat inderdaad een eind datum van 26-01-2012.
Nou, dan klopt het dus.
Volgens mij maak je je dan zorgen om niks.
Ik denk dat een hypotheekverstrekker dan geen A2 notering door krijgt, of hooguit een A2 notering met einddatum van het krediet waaraan de hypotheekverstrekker kan zien dat er geen lopende noteringen zijn.
Had die dame van de BKR dus toch gelijk. Op 26-01-2017 verdwijnt de registratie uit de BKR.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 14:21
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 18 aug 2014, 14:10]Ik denk inderdaad dat de A2 wel genoteerd blijft, met daarbij de datum van beëindigen.

Ik weet wel zeker dat alles genoteerd wordt.
De vraag is wie er inzage krijgt in het verleden en voor hoeverre, dat is mij niet duidelijk.
5 jaar na beëindiging wordt alles wel verwijderd, database opschonen heet dat :-)

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 14:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 14:15][quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 13:55]Er staat inderdaad een eind datum van 26-01-2012.
Nou, dan klopt het dus.
Volgens mij maak je je dan zorgen om niks.
Ik denk dat een hypotheekverstrekker dan geen A2 notering door krijgt, of hooguit een A2 notering met einddatum van het krediet waaraan de hypotheekverstrekker kan zien dat er geen lopende noteringen zijn.

Helaas werkt het zo niet. Het is niet dat de bank denkt dat er nog een aflossing loopt, maar dat ze bang zijn dat je in herhaling vervalt, omdat je je in het verleden ook niet aan je betalingsverplichtingen hield.
Vooral nu zijn banken erg wantrouwend. Die hebben al heel wat rondes van klanten die in de WSNP terecht kwamen achter de rug (en zien ze nog tegemoet). Bovendien moeten banken zelf ook aan veel strengere regels voldoen.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 14:32
29 Antwoorden / 2 Vragen

Wilt dat dan zeggen dat ik nu geen hypotheek kan aanvragen ??
Want ik heb mijn adviseur uitgelegd dat ik geen lopende lening meer heb staan en dat alles al is afbetaald.
Hij gaf mij aan dat de A2 codering nogsteeds een probleem blijft bij het verkrijgen van een Hypotheek.

Klopt het of kan de aanvraag voor mijn hypotheek gewoon doorgaan ???

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 14:35
29 Antwoorden / 2 Vragen

Enn nee ik heb niemand die borg kan staan voo mij.

Geen ouders en ook geen schoonouders.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 14:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 14:32]Wilt dat dan zeggen dat ik nu geen hypotheek kan aanvragen ??
Want ik heb mijn adviseur uitgelegd dat ik geen lopende lening meer heb staan en dat alles al is afbetaald.
Hij gaf mij aan dat de A2 codering nogsteeds een probleem blijft bij het verkrijgen van een Hypotheek.

Klopt het of kan de aanvraag voor mijn hypotheek gewoon doorgaan ???

Natuurlijk kan een aanvraag doorgaan, alleen zult u heel goed moeten uitleggen waarom u ervan overtuigd bent dat u (en uw partner) nu wel in staat zullen zijn om aan de betalingsverplichtingen te voldoen.
U kunt wijzen op uw inkomen (misschien heeft u een vast contract), op de keurige afbetaling bij de kredietbank.
Gooi alles in de strijd om de bank te overtuigen dat u bent veranderd. Dat het verleden geen rol meer speelt in het heden/toekomst.

De plausibele verklaring waar ik al eerder op wees.

Maar de bank kan u desondanks afwijzen.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 14:52
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ja inderdaad destijds had ik geen vast contrac en mijn partner was destijds ook nog werkloos.

Nu heeft hij een contract voor onbepaalde tijd en ik ook een jaarcontract met een intentie verklaring.

+ zijn onze inkomen veel hoger dan eerder .

Wat houdt de plausibele verklaing in ???

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 15:05
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 14:52]

Wat houdt de plausibele verklaing in ???
Er is een plausibele verklaring is nodig om van een negatieve BKR af te komen

Een bank kan u om een plausibele verklaring vragen bij een negatieve BKR. Dan moet u schriftelijk een begrijpelijke oorzaak aangeven en duidelijk maken dat de kans op herhaling, bijvoorbeeld door de inmiddels gewijzigde omstandigheden, zeer klein is.

bron

Ik zou alleen niet wachten op vragen van de bank, maar meteen zelf met de plausibele verklaring aankomen, dat is dus een schriftelijke verklaring/brief. De wijzigingen in uw situatie en die van uw partner geven (mij althans) reden tot hoop!

Succes!

En probeer desnoods meerdere banken.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 15:19
29 Antwoorden / 2 Vragen

Enn hoe krijg ik zo een verklaring??
Of is het een brief die ik zelf moet opstellen ???

Natuurlijk kan ik niet zelf mijn bank opzoeken omdat de Hypotheker deze voor mij doet.

bedankt

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 15:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op maandag 18 aug 2014, 14:26]
Helaas werkt het zo niet. Het is niet dat de bank denkt dat er nog een aflossing loopt, maar dat ze bang zijn dat je in herhaling vervalt, omdat je je in het verleden ook niet aan je betalingsverplichtingen hield.

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar daar kan TS nu niets meer aan veranderen.
Kennelijk klopt de codering bij het BKR met de huidige situatie.

Ik weet ook nog steeds niet zeker of hypotheekverstrekkers die A2-codering nog wel kunnen zien.
Kwestie van proberen lijkt me. Doe gewoon een hypotheek-aanvraag en eens kijken wat daaruit komt.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 15:32
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ja de banken komen erachter.
Toen de Hypotheker een aanvraag deed voor een oferte kregen hij te horen van de bank dan 1 van ons een lopende A2 codering heeft.

vandaar dat wij beiden een BKR toetsing hebben gedaan en blijkt te zijn dat mijn partner alleen een A2 codering heeft die al beeindigd ( afgelost) is.

Dus zei de hypotheker dat wij mosten kijken hoe wij dit gaan oplossen.

Vandaar dat ik me zo stresss

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 15:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Die verklaring moet je zelf opstellen.

En je hoeft de bank niet te bezoeken, je stuurt zo'n verklaring mee met de aanvraag. Overleg met de hypotheker, zij zouden daarbij kunnen helpen. Op mij komen ze wel erg moedeloos over, maar misschien is dat hun ervaring van de laatste tijd.

Zit je overigens aan de hypotheker vast, kun je niet zelf een bank benaderen of moet dat nu verplicht via hun adviseur?

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 15:32
29 Antwoorden / 2 Vragen

Daarnaast doe ik straks de aanvraag en het is weer negatief dan moet ik de adviseur straks flink gaan betalen :(

Daar ben ik ook bang voor!

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 15:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 15:19]Enn hoe krijg ik zo een verklaring??
Of is het een brief die ik zelf moet opstellen ???
Natuurlijk kan ik niet zelf mijn bank opzoeken omdat de Hypotheker deze voor mij doet.

Die brief/verklaring moet je gewoon zelf opstellen.
En aangezien de Hypotheker wel iets mag doen voor z'n centen, kunt u die mooi aan het werk zetten om u daarbij te helpen.

U kunt buiten de Hypotheker om toch ook gewoon geldverstrekkers zoeken?
Of heeft u een contract met hen getekend dat het allemaal via hen moet lopen?

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 15:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het eerste wat banken doen is naar een BKR registratie kijken. Geef ze eens ongelijk.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 15:43
29 Antwoorden / 2 Vragen

nee de hypotheker heeft zelf de aanvraag in behandeling genomen en die lost ales zelf op en zoekt ook een bank op voor ons.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 15:49
29 Antwoorden / 2 Vragen

Nee ik heb helemaal niks getekent bij de Hypotheker.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Niets getekend. Ook geen dienstverleningsdocument?

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 16:18
29 Antwoorden / 2 Vragen

Alleen wel dat ze verder onze zaken mogen afhandelen.

We hebben hem daar de toestemming voor gegeven met ionze gegevens verder alls af te handelen.

Anders zou hij geen aanvraag voor offerte mogen doen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 16:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet u de hypotheker dus betalen.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 16:27
29 Antwoorden / 2 Vragen

Jaaa inderdaad als het goed is wel

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 16:48
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op maandag 18 aug 2014, 15:32]Ja de banken komen erachter.
Toen de Hypotheker een aanvraag deed voor een oferte kregen hij te horen van de bank dan 1 van ons een lopende A2 codering heeft.
Dan heeft die medewerker van die bank dus niet goed gekeken?
Er stond toch een einddatum op het krediet?

Dus hop, met de gegevens van de BKR terug naar die Hypotheker met de mededeling dat het krediet al in 2012 is afgelost en beëindigd.

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 17:09
29 Antwoorden / 2 Vragen

Maak ik dan nog kans enk je voor het verkrijgen van een Hypotheek ??

Want de adviseur van de Hypotheker gaf mij aan dat ik moet kijken hoe ik dit toch als Herstel kan krijgen anders kan ik geen hypotheek krijgen.

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 17:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U heeft toch een bewijs van beëindiging van de schuld?
Niet om het een of ander maar die adviseur van Hypotheker lijkt mij (zo via uw verhaal) niet veel soeps. Misschien moet u hem een beetje 'helpen' en een gesprek over de plausibele verklaring beginnen.
Ik krijg het idee dat u hier de discussie voert, maar eigenlijk zou u dat met die adviseur moeten doen. Zo gaat er allemaal kostbare tijd verloren met uw gepieker en getwijfel.

Stuur hem een mail met een link naar dit topic. Misschien prikkelt dat hem wel om extra zijn best voor u te doen.

Hij mag hier ook reageren ;-)

ne
door neck.bkr - Aug 18, 2014 om 17:23
29 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ik heb inderdaad een gevoel dat deze adviseur weinig weet en meer recht door zee is.

Ik ga hem toch speken morgen en dit helemaal uitleggen

bu
door burgos - Aug 18, 2014 om 19:13
96 Antwoorden / 7 Vragen

Even dit,Neckerman levert nog wel, van de week op de site gekeken,en wat besteld,keurig ontvangen,
Maar wat niet op de site stond,retour zending voor eigen kosten.
Je ben dat ook niet gewend bij postorder bedrijven dus je let daar ook eigenlijk niet op.
Dus besteld u iets,let daar even op.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2014 om 19:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@burgos

Maar daar koop je toch niet meer?

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 19:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@burgos: natuurlijk levert Neckermann, ze hebben namelijk een doorstart gemaakt. Zou maar oppassen met van tevoren betalen en/of kopen op afbetaling. Denk dat die doorstart faliekant gaat mislukken.

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 19:23
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sh*t, dacht in een topic over Neckermann te zitten. Totaal off-topic dus die reactie van mij en burgos.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 19:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=burgos schreef op maandag 18 aug 2014, 19:13]Even dit,Neckerman levert nog wel, van de week op de site gekeken,en wat besteld,keurig ontvangen,

Was dat op neckermann.nl ?
Ik zie alleen maar reizen, geen spullen.
Was eind vorige week ook al zo.

ne
door neck.bkr - Aug 19, 2014 om 10:41
29 Antwoorden / 2 Vragen

Gaan we weer!
gebeld met mijn adviseur en die weet niks van een einddatum van een A2 codering + niks van brief die je kunt opstellen en sturen naar de bank!

Die geeft gewoon dood simpel aan nee geen enkele bank gaat u hypotheek geven!

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2014 om 11:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik u was zou ik hem dumpen. Bel nog een keer en zeg dat aangezien er toch niets aan de situatie te doen valt (volgens hem) de overeenkomst bij deze wordt beëindigd.

En dan gaat u zelf eens met banken aan de slag om te zien of u wat voor elkaar kunt krijgen. U heeft haast, heeft u zelf aangegeven en zo gaat de woning die u op het oog heeft aan uw neus voorbij. Misschien kunt u beginnen bij de bank waar u en/of uw partner een rekening hebben lopen.

ne
door neck.bkr - Aug 21, 2014 om 12:24
29 Antwoorden / 2 Vragen

Daar ben ik weer.

Vandaag de curator van Neckermann gesproken en die gad mij aan dat ze vandaag met spoed een fax zullen sturen naar BKR om van de A2 codering een H codering erbij te plaatsen.

Denk je dat dit nog positief is in het geval voor het verkrijgen van een HYpotheek ????

czar
door czar - Aug 21, 2014 om 12:51
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=neck.bkr schreef op donderdag 21 aug 2014, 12:24]Denk je dat dit nog positief is in het geval voor het verkrijgen van een HYpotheek ????

Al bij de banken langs geweest?
Beetje thuis gaan zitten afwachten is vrij zinloos.

tijger1
door tijger1 - Aug 21, 2014 om 12:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is in ieder geval wat positiever. Voor de rest hangt het van de geldgever af.

Mar hier blijkt ook uit dat die H geplaatst hoort te worden als die A2 door volledige aflossing niet meer van toepassing is.

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2014 om 12:59
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tijger1 schreef op donderdag 21 aug 2014, 12:51]Het is in ieder geval wat positiever. Voor de rest hangt het van de geldgever af.

Mar hier blijkt ook uit dat die H geplaatst hoort te worden als die A2 door volledige aflossing niet meer van toepassing is.
Ik hou nog een slag om de arm. Ik vind het nogal merkwaardig dat de curator dit kan doen terwijl de geldverstrekker Vesting Finance is.
En over die H heb ik ook mijn twijfels, terwijl er al een datum is van beëindiging bij de BKR.

Maar als je gelijk blijkt te hebben dan zal ik dat volmondig toegeven ;-)

ne
door neck.bkr - Aug 21, 2014 om 13:07
29 Antwoorden / 2 Vragen

Nee ik moest dit melden bij mijn Adviseur.

Heb ik gedaan ,maar die is maandag weer op kantoor.( zit nu in het buitenland)

Notitie van ce curator die de zaken van Neckermann mag behartigen aangezien vestiging finance alleen gaat over lopende kredieten.
Mail van de curator :

Geachte heer/mevrouw ,

Uit de andere 2 bestanden en uit uw mail constateer ik dat er destijds terecht een A2-codering is geplaatst maar dat deze in/na 2012 had moeten worden omgezet in een H-codering. De registratie heeft al een werkelijke einddatum (26 januari 2012) meegekregen, vijf jaar na die datum verdwijnen deze gegevens sowieso uit het CKI.
Wij zullen vandaag BKR per fax-spoedopdracht verzoeken een H-codering toe te voegen, meer is gelet op de BKR-regels niet mogelijk.