rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 18:44
Geldzaken & recht

Aanbieding anders dan op de foto terplekke

Aanbieding: Koffie met koek €4,15 op de poster was duidelijk koffie met opgeschuimde melk te zien.

We moesten toch de volle prijs betalen omdat de aanbieding enkel voor zwarte koffie en thee geld zei de een en de ander: de poster klopt, want daar zie je cappuchino en koffie verkeerd is speciale koffie.

Mogen ze dit zomaar doen?

2180 19 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 4, 2020 om 18:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tja, wat was het prijsverschil dan?
Lijkt me dat het een beetje 'slordig' is en je als klant op het verkeerde been gezet wordt.
Had je om die aanbieding gevraagd of zelf een bestelling geplaatst?
Een kop zwarte koffie met veel melk: dat is een koffie verkeerd.

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 19:12
228 Antwoorden / 97 Vragen

Aan de bali hadden we het over daanbieding koffie met koek. Lijkt me duidelijk genoeg en zij zei er verder niets over.

edrick3
door edrick3 Jan 4, 2020 om 19:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan heb je dus niet gekregen waar je om gevraagd had en heb je ten onrechte teveel betaald.
Schrijf ze een mail met daarin je klacht.

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 19:34
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dat dacht ik ook.
Na heel veel lobbien heb ik het teveel betaalde teruggekregen maar ze zei dat ik een volgende keer t gewoon moest accepteren. Maar misschien n idee om er een officiele klacht over te maken. Is niet bepaald n klein cafe achreraf. Is in diergaarde Blijdorp

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 20:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik u was zou ik meteen naar de Hoge Raad stappen. Compleet schandalig.:-((

Yv
door Yvonne-909 Jan 6, 2020 om 12:48
14 Antwoorden / 2 Vragen

@tijger1: Als je je hier zo irriteert aan vragen of antwoorden van mensen wat heb je hier dan nog te zoeken? Ik zie hier wel vaker gefrustreerde reacties van je voorbij komen. Helaas is niet iedereen zo slim en (wereld)wijs als jij. Als iets je niet aanstaat kun je toch ook gewoon verder klikken zonder de dwang om negatief te reageren?

fa
door fairman Jan 6, 2020 om 15:12
22 Antwoorden / 3 Vragen

Kan Tijger ook niet 'ns  geblokkeerd worden; hij wordt steeds irritanter door zijn 'scoringsdrift'

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2020 om 18:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Neem thuis een bakkie koffie met melk en koek.

Veel voordeliger.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2020 om 19:00
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u de bestelling gedaan onder duidelijke verwijzing naar de poster? Ansders gezegd: heeft u letterlijk koffie met opgeschuimde melk en koek besteld?

Hoe dan ook, een merkwaardige gang van zaken en m.i. zeker geen aanleiding om bij die 'koffietent' terug te komen.

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 20:58
228 Antwoorden / 97 Vragen

Zou het zo ook vergeten zijn ware het niet dat het in Blijdorp is en ze er duidelijk bij zij: en het zal zo blijven toen ik aangaf het wat duidelijker te melden

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2020 om 19:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een cappuccino is met melk.

cappuccino is een Italiaanse koffiebereiding, oorspronkelijk afkomstig uit Wenen.[1]

De koffie bestaat uit gelijke delen melkschuim, melk en espresso. Soms wordt er ook cacaopoeder of kaneel over gestrooid, hoewel dit in professionele (barista)kringen not done is, omdat het poeder het schuim sneller laat verdwijnen

Donuts
door Donuts - Jan 4, 2020 om 19:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als Doutzen in een leuk lingeriesetje op een reclameposter van Hunkemöller staat, krijgt u Doutzen er ook niet bij.

justmeagain
door justmeagain Jan 4, 2020 om 23:30
623 Antwoorden / 8 Vragen

Sh*t ik plaatst net een order.:-)

ne
door neodutchio - Jan 4, 2020 om 19:05
5128 Antwoorden / 12 Vragen

Koffie met koek is dus geen capuccino met koek, of cola met koek, of bier met koek, enz.

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 20:55
228 Antwoorden / 97 Vragen

Daarom ging ik eerst ook akkoort. Tót ik de poster en bij de balie het computerscherm duidelijk een smaakjeskoffie zag

ne
door neodutchio Jan 4, 2020 om 21:26
5128 Antwoorden / 12 Vragen

En dan vraagt u niet wat precies de aktie is?

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 23:01
228 Antwoorden / 97 Vragen

De poster zag ik nadat de persoon met wie ik saen was de koffie met koek af had gerekend

rebek
door rebek - Jan 4, 2020 om 19:10
228 Antwoorden / 97 Vragen

Volgens de eerste verkper gold het enkel voor zwarte koffie of thee met koek

ge
door gewicht - Jan 4, 2020 om 19:21
170 Antwoorden / 1 Vragen

Als het een behoorlijk prijsverschil is, naar jou mening, loop gewoon weg en laat ze zelf de koffie opdrinken en de koek opeten.

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2020 om 19:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke poster en van welk bedrijf?
En wat voor koek was erbij?
U geeft te weinig informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden.
Ik zou overigens thuis gewoon een koffie of cappuccino of latte etc. nemen en dit vergeten en niet zoals gewoonlijk erin blijven vastbijten tot iedereen uitgeput erbij neervalt (en uw ongelijk gebleken is)?
En wat wilt u met het al dan niet gelijk hebben verder doen? Terug naar de koffiezetter en geld terug eisen? Het verschil in prijs opeisen (hoeveel is dat?)?

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, de melk opeisen.:-))

aurora1
door aurora1 Jan 4, 2020 om 20:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

O, nú begrijp ik het. Nou, dat zou ik dan maar snel doen voordat de melk zuur is.

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 20:53
228 Antwoorden / 97 Vragen

Blijdorp cafetaria zag je een kop cappuchino oid met de melding : Koffie en koek €4,15

Ik vroeg: Wat voor koffie is er? En ze noemde de opties op.

Als het enkel zwarte koffie / thee met koek had geweest had ze dat wel aan mogen geven. We hadden het er aan de balie over de aanbieding.

Ik heb na veel praten t geld teruggehad maar met de melding dat het zo zou blijven. Dus iedereen zal verder geflest zal worden hierin. En daar loop ik tegenaan

ne
door neodutchio Jan 4, 2020 om 21:27
5128 Antwoorden / 12 Vragen

U vraagt welke koffie er is, niet welke koffie er bij de aktie hoort.

Schijnbaar heeft u nooit een reclame op tv gezien als u deze poster al flessen vind.

tijger1
door tijger1 Jan 4, 2020 om 23:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ondertussen is de koffie koud. Na dat gezeur.

aurora1
door aurora1 Jan 5, 2020 om 01:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het ging toch ook niet om koffie, maar om gratis verkrijgen, om een bedrijf weer in een verkeerd daglicht te stellen en om aandacht hier? Die mensen - bediende, dus niet de eigenaar - had er genoeg van en gaf het geld om nog meer rellerij in de zaak te voorkomen, niet wegens een verondersteld gelijk.

Eigenlijk was het een poster over gratis spijkerbroeken die ze pas bij vertrek opmerkte....

lo
door lovewinnie - Jan 4, 2020 om 20:02
1202 Antwoorden / 1 Vragen

Koffie met koek. Dat is wat je krijgt .
Poster zegt niks. Krijg zelde wat op poster of verpakking staat . Het is een foto om hun aanbod aantrekkelijk te maken

alexishoop
door alexishoop - Jan 4, 2020 om 20:24
561 Antwoorden / 6 Vragen

koffie is een waterdrank en cappuccino is melkdrank groot verschil, was de koek zeker ook cake?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2020 om 21:10
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ik kom nog even bij u terug nu ik ook de al eerder door u gestelde vragen heb nagelezen. Ook in de zin of het zomaar mag.
Maakt u het uzelf niet ietwat moeilijk in deze. U wilt nu voorkomen dat anderen ook bij de door u genoemde Cafetaria het zelfde overkomt maar m.i. kunnen wij daar weinig mee. Wij kunnen m.i. bijv. geen deurwacht organiseren met dan ook nog eens het risico dat dat als stalking gezien zou kunnen worden en stalking mag niet. Met knipoog :-)

ju
door juliomariner - Jan 4, 2020 om 21:20
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Is het 8 uur journaal al gebeld?

Topantwoord

Markboer10
door Markboer10 - Jan 4, 2020 om 21:21
4 Antwoorden / Vragen

Het mag wel. Alleen misleiden ze je wel met de foto van de poster.

me
door mein33 - Jan 4, 2020 om 21:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Koffie met koek, dat is de aanbieding, het plaatje is ter illustratie en de tekst is lei(ij)dend.
In de 'diergaarde' is de koffie een ietsje
 pietsie duurder dan net buiten het hek.

Reclame maakt alles mooier dan het werkelijk is, daar is het reclame voor !!
In de reclame blokken op TV en in de foldertjes wordt dat bij elke annonce weer duidelijk.

aurora1
door aurora1 - Jan 4, 2020 om 22:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom dit verhaal terwijl u het geld direct teruggehad heeft?

Zoals u vaker doet: u heeft relevante informatie bewust weggelaten (en weer een bedrijf in een slecht daglicht gesteld/willen stellen)?
Drukte om niets zoals vaker. En over misleiding (door u) gesproken....

rebek
door rebek Jan 4, 2020 om 23:06
228 Antwoorden / 97 Vragen

Vooral de woorden van de medewerker: "En het zal niet veranderen." Die wringen bij mij.
Omdat ik ze er op gewezen heb krijg ik -ditmaal- mijn recht maar ieder ander vist naast het net.
Had ze gezecht: "Ik zal het doorgeven" of iets van gelijke strekking was ik het waarschijnlijk allang vergeten

ne
door neodutchio Jan 4, 2020 om 23:48
5128 Antwoorden / 12 Vragen

U had geen recht. U hebt niet geinformeerd naar de aktie en u heeft de aktie niet besteld. Pas na het afrekenen zag u een poster met een tekst en een plaatje die u heeft weten om te turnen naar uw verhaal. Het zou pas anders geweest zijn als u vooraf had gevraagd naar welke koffiesoorten er meededen voor die prijs en dat ze u een verkeerde hebben aangeboden.
Dat is hetzelfde als een rode paprika uit het schap nemen, deze af te rekenen, in het foldertje kijken waarin staat dat alle gele nu goedkoper zijn en er een plaatje bij staat met alle kleuren. U kwam niet voor de actie, u wist niet van de actie en u hebt niet geinformeerd naar de actie. En dan wel achteraf gaan klagen en iemand in een kwaad daglicht zetten. Foei!

aurora1
door aurora1 Jan 5, 2020 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Was het niet een poster over gratis spijkerbroeken en heeft u die wel gekregen?

ne
door neodutchio - Jan 4, 2020 om 23:43
5128 Antwoorden / 12 Vragen

"Blijdorp cafetaria zag je een kop cappuchino oid met de melding : Koffie en koek €4,15
Ik vroeg: Wat voor koffie is er? En ze noemde de opties op."

"De poster zag ik nadat de persoon met wie ik saen was de koffie met koek af had gerekend"

"Aan de bali hadden we het over daanbieding koffie met koek. Lijkt me duidelijk genoeg en zij zei er verder niets over."

Kunt u het verhaal niet gewoon chronologisch neerzetten in uw eerste bericht? Het lijkt nu meer zwartmakerij en niet geheel rechtlijnig. U hebt dus eerst gevraagd naar de verschillende soorten koffie, kiest daar een soort van uit, neemt er een koek bij en na het afrekenen ziet u pas een aktie. U hebt dus helemaal de aktie niet besteld, maar probeert achteraf extra korting te krijgen. En dan hier gaan klagen omdat de medewerker u een antwoord gaf die niet in uw straatje past. Niet echt netjes van u.

rebek
door rebek Jan 5, 2020 om 16:21
228 Antwoorden / 97 Vragen

Diegene die het kocht zag de aktie en opperde het aan de balie. Ikzelf zag de aktie op foto later pas.

tijger1
door tijger1 Jan 5, 2020 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u kreeg het nog helemaal gratis ook. En dan nog gaan staan bekvechten met een caissière. Fraai.

aurora1
door aurora1 Jan 5, 2020 om 22:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@rebek weer ten voeten uit? Wat weer een schaamteloosheid, bah driewerf bah.

rebek
door rebek Jan 6, 2020 om 12:23
228 Antwoorden / 97 Vragen

Dan moet je beter lezen. IK kreeg TEVEEL betaalde terug, ieder ander pist naast de pot

ne
door neodutchio Jan 6, 2020 om 12:37
5128 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt niets betaald, dan kunt u ook niet teveel betaald hebben. En ook al zou u betaald hebben, de aktie was koffie met koek, precies zoals het beschreven is. U hebt dus niets teveel betaald.

me
door mein33 - Jan 6, 2020 om 12:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR REBEK 6 JAN. 2020 OM 12:23
202 ANTWOORDEN / 93 VRAGEN

Dan moet je beter lezen. IK kreeg TEVEEL betaalde terug, ieder ander pist naast de pot.

@rebek,

Hoe kan iemand  nou iets lezen wat er niet staat, want in je openingspost, staat dit helemaal nergens !!
Maar zoals altijd als je je weer eens achtergesteld voelt, kom je in eerste instantie alleen maar met het eerste kwart van het verhaal de proppen en de rest gebruik je om anderen onderuit te kunnen schoffelen.
Er is er hier maar één die "z...t" over een bakkie koffie en het verhaal daarover klopt van geen meter en hangt als los zand aan elkaar. !!

gerbera
door gerbera - Jan 6, 2020 om 14:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik  hete melk op mijn koffie schenk gaat deze ook schuimen, en da's wat anders dan opgeschuimde melk maar lijkt er veel op.

En als ik het wel heb staat er "koffie met koek" en verder nog allerlei div soorten koffiekopjes op zo'n poster.
Maar ze moeten u wel steeds hebben als het om missertjes gaat, of u zoekt ze zelf op, en daar maakt u dan dankbaar gebruik van de boel in een kwaad daglicht te zetten. Dit ondanks het al was opgelost en u het teveel betaalde had terug ontvangen