tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 20:51
Geldzaken & recht

Aangetekende brief sturen aan ING.... naar een postbus nummer.

Op Google zie ik dat dit gewoon kan, maar dat de ING medewerker die de postbus komt legen zich moet identificeren alvorens die aangetekende brief zal worden overhandigd. Bij ING zelf was er niemand die me een antwoord kon geven, na 38 minuten van hot naar her te zijn gestuurd. Mijn brief is, uiteraard, belangrijk anders zou ik er niet over inzitten, maar ik wil wel weer graag kunnen internet bankieren en, in mijn geval maakt het dit allemaal extra moeilijk omdat ik dus en geen telefoon heb om foto's te maken van de brief, geen idee wat scannen is en ook niet weet wat sms is, althans, heb ik allemaal niet. Vandaar dat ik het per post "mag" doen.
Wat is wijsheid in deze? "Gewoon" per post versturen of..... Iemand een advies wat me helpt: aandurven of niet. (Overbodig: dus niemand die me kan helpen met al deze simpele handelingen anders stelde ik de vraag niet).

7254 17 Rapporteer

me
door mein33 - Dec 21, 2019 om 21:02
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Aangetekend naar een 'postbusnummer', dat kan naar mijn beleving niet aangezien een 'postbus' het aangetekende stuk niet kan aannemen en ook niet kan tekenen voor ontvangst.
ING een hoofdkantor met een straatnaam en postcode , alwaar het aangetekende stuk aan de receptie kan worden aangeboden.
Bijlmerplein 888.  1102 MG. Amsterdam. (even controleren voor de zekerheid)

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Google zegt van wel, zoals ik omschreven heb, maar dat durf ik dus niet. En de ING weigert om me een "normaal" adres te geven. Vandaar kennelijk ook dat er, bij mijn telefoongesprek, er over zoveel kanalen over moest worden gediscusseerd. Ja, het zou, alweer volgens Google moeten kunnen: als de ING meneer zich legitimeert en handtekening zet. Maar daar ligt mijn probleem: wil zo'n medewerker dat? Zie dat je een aanvulling hebt gemaakt, waarvoor dank, maar het moet naar Leeuwarden. Staat in de instructies heel duidelijk omschreven. Ze werken niet samen, dus Amsterdam heeft geen idee dat ik naar de Helpdesk Incidenten, Leeuwarden moet schrijven c.q. antwoorden. Maar bedankt voor je meedenken.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 21:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk kan aangetekend naar een Postbus wel en degene die de postbus komt legen is uiteraard bevoegd om te tekenen voor ontvangst. En die doet dat ook.

me
door mein33 Dec 21, 2019 om 21:33
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als Google aangeeft dat u in het water moet springen, doet u dat dan ook ?? Nee toch !!!
Als de brief naar Leeuwarden moet dan hebben ze ook daar een straatnaam met postcode en als debrief daar naar toe gaat, komt alles op z'n pootjes terecht.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 21:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je kunt gewoon aangetekend naar een  postbus sturen, altijd al zo geweest en nog steeds zo.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, mee eens @mein33, maar ik krijg geen adres in Leeuwarden van de ING, alleen postbusnummer 99960. En nee, natuurlijk spring ik niet in het water als Google dat aangeeft, vandaar mijn vraag.

Magnum007
door Magnum007 Dec 22, 2019 om 00:41
594 Antwoorden / 2 Vragen

Ik stuur vaker aangetekende stukken naar een Postbus nummer.;-)

heremietkreeft
door heremietkreeft Dec 22, 2019 om 10:30
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Beste @MEIN, als ik voor alle ooit aan postbusnummers geadresseerd aangetekend verzonden brieven en zelf op postbusnummer ontvangen brieven € 1,00 zou hebben ontvangen zou ik een aardig bijverdienste hebben gehad. Een postbus kan alleen worden geleegd door een bevoegd persoon en als er een aangetekend stuk ligt ligt daar een melding van in de bus en moet de brief met legitimatie apart aan 'de balie' worden afgehaald.

me
door mein33 Dec 22, 2019 om 10:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@heremietkreeft,

Dank voor uw inbreng, u blijkt een ervaringsdeskundige te zijn !   ;-))

marita5
door marita5 Dec 22, 2019 om 11:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@mein33 , hoofdkantoor ING Amsterdam is verkocht https://nieuws.nl/economie/20191204/oud-hoofdkantoor-ing-verkocht/

tijger1
door tijger1 Dec 22, 2019 om 22:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als een medewerker van een kantoor de postbus kont legen, en hij of zij vindt daarin een kaartje voor een aangetekend stuk, kan hij dat gewoon bij het uitgifte loket afhalen en tekenen namens het bedrijf.

Wat een poeha over een brief.

hutch
door hutch - Dec 21, 2019 om 21:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ja hoor, dat kan gewoon.

"Je kunt aangetekende post en pakketten sturen naar een postbus. We leveren de post dan af bij een PostNL-locatie. De geadresseerde ontvangt vervolgens een kaartje in zijn postbus met het adres van de PostNL-locatie waar hij de post kan ophalen. Voor alle zekerheid vragen we hem ook om zich te legitimeren. Is de post niet opgehaald? Dan sturen we hem terug naar de afzender."

Klik * hier *.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dat heb ik dus ook gelezen Hutch, maar ben dan bang dat zo'n medewerker "geen zin" heeft zich te legitimeren. En dit is een duidelijk heel belangrijk ding voor me, want ik kan niet meer internetbankieren, dus heb totaal geen inzicht meer. Dank zij de scanner.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is dus iemand die speciaal bevoegd is om te tekenen voor die post.

Magnum007
door Magnum007 Dec 22, 2019 om 00:43
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,de ING medewerker moet ervoor tekenen.

Beps
door Beps - Dec 21, 2019 om 21:25
75 Antwoorden / Vragen

Er zijn een paar mogelijkheden die je kunt gebruiken als je zo bang bent dat je brief in verkeerde handen valt. Op de site kun je op chatten klikken je kunt chatten op Facebook als je daar een account hebt en je kunt nog naar een lokatie gaan waar ze medewerkers hebben die je te woord staan en zo helpen.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je @beps, ben op de chat al meer dan een week bezig (via Facebook): ook zij weten het echt niet, vanmiddag nog een antwoord gehad dat ik het per "gewone" post kon versturen. Maar uiteindelijk heb ik dus die brief (per koerier vanavond om 8:30 uur ontvangen, dus ook de bank gebruikt aangetekend: maar een normaal adres: niet te krijgen. Ze helpen je op de site goed, daar niet van maar ook zij: weten niet van de hoed en de rand.

Magnum007
door Magnum007 Dec 22, 2019 om 00:44
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Maak je wel een kopie voor jezelf?

ha
door harmsen Dec 22, 2019 om 05:29
22 Antwoorden / 9 Vragen

Tegenwoordig is de kennis wat betreft post en archivering bijna niet meer aanwezig. Het is, zoals dat heet,gedateerd,ouderwets dus. Alles moet electronisch. Als je dat niet kunt, ben je hopeloos ouderwet en niet meer van deze tijd. Papier, wat is dat, papier?

tenormin
door tenormin Dec 22, 2019 om 20:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

U gebruikt het vast nog wel. B.v. bibs afvegen, neus snuiten e.v.a. zaken: allemaal van papier gemaakt. ;-))

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 21, 2019 om 21:28
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien toch nog eens bellen wat je het beste kan doen.
In deze link staan de nummers.
https://www.telefoonboek.nl/bedrijven/t2020132/leeuwarden/ing-bank/
Is  dit de reden dat het internetbankieren niet meer lukt?

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@shoppie, ik heb de afgelopen week constant aan de telefoon gehangen, gelukkig dat ik voor een tientje per maand vrij bellen heb; kom er bij niemand, werkelijk niemand uit. Dus mijn laatste vraag aan hen: geef me een normaal adres, zonder postbus: was onmogelijk. Het soort probleem wat ik heb (tja, mensen zonder mobiel, sms, scan etc.) de ouderen dus: ik weet echt niet of ik het per gewone post durf te doen. Maar dank voor je moeite om te antwoorden.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 21, 2019 om 21:37
7187 Antwoorden / 3 Vragen

Heb nog iets toegevoegd.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank. Misschien dat de scanner kapot was/is. Maar, daar heb ik nu niets meer aan. Ben daar te laat mee. Ging inloggen en zag: nog 4 pogingen en dat bent u "eruit" of iets van die strekking. Dus dat durfde ik ook niet meer.

tijger1
door tijger1 - Dec 21, 2019 om 21:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik begrijp dat uw scanner niet meer goed werkt? Of hebt u een ander probleem?

Wat is er overigens mis met de gewone post?

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 21:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De scanner werkt, alleen: ik heb de rest niet: foto maken van de brief, sms beantwoorden, heb geen sms en bericht dan, samengevoegd met scan en email - gaat niet. Vandaar dat de Helspdesk Incidenten me een beetje tegemoet wil komen en ik dus op het probleem stuit van "aangetekend" verzenden of niet.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat voor probleem hebt u dan als de scanner werkt? Bent u de inlogcodes vergeten of zo?

Maar een brief is echt geen probleem, ook een aangetekende niet. Bedrijven krijgen zoveel aangetekende brieven en de medewerker die de post op komt halen is bevoegd. Dus u maakt zich zorgen om niets wat betreft die brief.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 22:31
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zolang jij hem niet hoeft te versturen: natuurlijk is er dan geen probleem. Als ik schrijf: de scanner werkt: bedoel ik dat ik geen idee heb hoe. Dingen worden voor mijn geplaatst en dan.... is men weg. Geen uitleg, ook geen boekje met. Maar goed, de rest heb ik überhaupt niet, dus geen optie. Weet niet eens dat eens scanner inlogcode nodig had. Kan alleen maar een brief of mail scannen.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U gebruikt die scanner toch al een tijdje?

me
door mein33 - Dec 21, 2019 om 22:21
5658 Antwoorden / 28 Vragen

ING Leeuwarden
Zuiderplein  6
8911 AJ   Leeuwarden

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 22:27
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@mein33, in principe geweldig. Maar mag ik dan de gedwongen instructies van de ING "Incidenten Helpdesk" negeren?  Dat is echt mijn laatste vraag: durf ik of niet.

tijger1
door tijger1 Dec 21, 2019 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die toch niet zo schijterig en stuur die brief. Of vraag uw zoon of dochter om hulp bij die scanner.

me
door mein33 Dec 21, 2019 om 22:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Doen, durven, gedwongen instructies, wat kan u gebeuren als u de instructie volgt ?

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 23:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger, dochter om hulp vragen, uit Engeland? En zoon in Spanje? Hoe gemakkelijk kan men het maken. Ik ga maar voor het antwoord van @epcot, dus hulp van de buurvrouw nodig: aantekenen en naar het verder gelegen winkelcentrum. Hier is Primera en Postagentschap ook verdwenen.

gerbera
door gerbera - Dec 21, 2019 om 22:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Is er een Primera winkel, en vaak ook de Bruna, bij u in de buurt, deze zijn service punt van ING. Mogelijk dat iemand die brief voor u daar kan afgeven.

Gr
door Grunn1 Dec 21, 2019 om 23:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dan heb je geen bewijs dat een brief is afgeleverd en bezorgd.

gerbera
door gerbera Dec 22, 2019 om 09:57
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij krijg je een bewijs als je een aangetekend stuk af geeft/verzend, ook bij het servicepunt.

Topantwoord

Gr
door Grunn1 - Dec 21, 2019 om 23:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Je kan gewoon veilig naar een postbus een aangetekende brief versturen net zo veilig als rechtstreeks naar een kantoor waar de post ook maar op een postkamer binnenkomt.
Bij grote bedrijven komen dagelijks meerdere aangetekende stukken binnen en net als bij de deur moet er gewoon voor getekend worden bij ontvangst.

Bij grote bedrijven komen alle aangetekende poststukken bij de postkamer terecht waar deze verder wordt gesorteerd en bezorgd bij de juiste persoon/afdeling en het maakt niet uit hoe ze binnen komen, bij de receptie, in de brievenbus, aangetekend bij de deur of aangetekend in de postbus.

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 23:50
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel @epcot, zal de buurvrouw vragen om dat kreng aangetekend te laten versturen. En kruisje slaan, want het is natuurlijk wel heel erg druk met de post. Vandaar mijn spastische angst om......

Th
door Thijs124 Dec 22, 2019 om 01:46
289 Antwoorden / Vragen

Zorg in ieder geval dat je altijd een kopie hebt van datgene wat je verstuurd. Ik heb wel een zeer negatieve ervaring met naar een postbus sturen. Maar het kan ook aan het CBR liggen. Een jaar geleden ongeveer een dikke envelop met keuringsrapport en veel andere documenten aangetekend verstuurd naar het CBR in Rijswijk. Na vijf weken stond er nog steeds in mijn app zending onderweg. Ik heb toen van alles weer een kopie gemaakt, er nog een dringende brief en een afdruk dat mijn zending nog steeds niet aangekomen is in een envelop per gewone post verstuurd. Twee dagen later kreeg ik bericht dat de aangetekende zending was aangekomen! Het zal wel aan het CBR hebben gelegen! Terzijde, off topic, inmiddels na lang wachten toch weer een rijbewijs!

r.kemperman
door r.kemperman Dec 22, 2019 om 10:42
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hetzelfde meegemaakt.

Bij PostNL bleef brief op onderweg staan
Ben bij CBR langs geweest en de receptioniste had een i tern telefoontje nodig om te horen dat mijn brief al lang binnen was.

PostNL weigerde verantwoording te nemen voor het niet leveren van een bevestiging van aflevering.

Hij zou nog in de postbus liggen om afgehaald te worden.

Uiteindelijk na maanden en klacht bij geschillencommissie gaf PostNL toe fouten gemaakt te hebben en kreeg ik mijn geld terug.

In uw geval zou ik toch proberen om langs een ING-kantoor te gaan.

Dan kunnen zij alles direct voor uw regelen

ma
door malty - Dec 21, 2019 om 23:48
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ging het inloggen al fout bij uw gebruikersnaam en wachtwoord, omdat u zegt nog 4 pogingen, want na het invullen van inloggegevens komt de scanner pas aan de beurt?

tenormin
door tenormin Dec 21, 2019 om 23:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee hoor, heb gewoon (nou ja gwoon) telkens kunnen inloggen; alleen, na de vorige week ging het codenummer op de scanner niet meer aan: dan probeert men natuurlijk opnieuw: met de ongewenste toestanden daarna. Ik heb nu dus, vanavond een codenummer ontvangen wat, in mijn geval, per post beantwoord moet worden, waar ik angst voor heb. Waar @epcot me over de lijn heeft weten te trekken. Of het daarna, geactiveerd etc. nog aan de scanner ligt weet ik pas over ..... geen idee hoelang.

Magnum007
door Magnum007 - Dec 22, 2019 om 00:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tenormin,

Ik stuur regelmatig een brief, aangetekend naar een Postbusnummer.

Het is verstandig om een kopie van de brief te maken.

panter22
door panter22 - Dec 22, 2019 om 09:01
6599 Antwoorden / Vragen

Bij grote organisaties wordt de post niet opgehaald op het postkantoor. Daar komt Postnl met de bus de post bezorgen. Of je nu een postbusnummer of een adres op de brief zet, dat maakt niet uit. Je wilt toch niet dat scanapparaatje aangetekend versturen?

sira
door sira - Dec 22, 2019 om 09:44
2336 Antwoorden / 24 Vragen

Waarom verstuur je de brief niet zowel per mail als aangetekende post.

Onderaan de brief geef je aan:
Brief aan u verzonden per mail (aan: ing@ing.nl) en per aangetekende post.

Voeg je brief als bijlage in een mailtje (met ontvangstbevestiging).

Met een beetje geluk krijg je na je mailtje al een reactie.

ro
door ron503 - Dec 22, 2019 om 09:58
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf op een postkamer werkzaam en alle inkomende post wordt door post.nl rond 7.30 uur aangeleverd. Een medewerker die tekenbevoegd is neemt de post in ontvangst en tekent de aangetekende stukken en bij het sorteren van de inkomende post worden de poststukken voorzien van een datum stempel om verder verwerkt te worden. Als op de envelop niet duidelijk wordt gemaakt voor welke afdeling de brief bedoeld is dan wordt de envelop open gemaakt en de brief ingescant in een soort systeem en gaat de brief het archief van die dag in. Wat zeker belangrijk is om op de aangetekende brief de afdeling of de contact persoon te vermelden dus bijvoorbeeld aan of ter attentie van de 't.a.v.' helpdesk incidenten of de contactpersoon die u heeft gesproken want dat maakt dat de brief dezelde dag nog in het postvak van de betreffende alfdeling gedeponeerd wordt en ook afgehaald wordt.

jo
door jorisw - Dec 22, 2019 om 10:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Is het niet het makkelijkst om naar een ING kantoor te gaan en de boel daar te regelen? Zelfs "ingewikkelde" problemen kunnen ze daar oplossen, en omdat je f2f met mensen praat is de kans op verwarring veel kleiner dan via schriftelijke communicatie.

tenormin
door tenormin Dec 22, 2019 om 13:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jorisw, dat is nu juist het probleem: het ING kantoortje ligt midden in een te verbouwen winkelcentrum waar een auto niet kan/mag komen. Als ik dat eind kon lopen waren er totaal geen problemen geweest.

@sira, ik heb gisteravond per koerier de brief van de ING ontvangen en daarin staat uitdrukkelijk waar ik de inhoud van die brief naar toe moet sturen.

tenormin
door tenormin Dec 22, 2019 om 13:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank aan een ieder die gereageerd heeft: vooral de tip: maak er kopieën van. Ik had dus alles al dichtgeplakt, zonder, dom, daarom dus bedankt. Wens iedereen een goede rest van de Zondag.

tenormin
door tenormin - Dec 24, 2019 om 00:23
16829 Antwoorden / 108 Vragen

De brief is vandaag, aangetekend, naar ING Leeuwarden gestuurd. En dan komt het weer: scan voor Track & Trace met de Postnl app of een QR-reader! Dus weer leuk, geen idee wat dat nu weer is. Maar goed, alles heeft plaats gevonden in de verkeerde tijd van het jaar, dus afwachten maar of alles aankomt en lukt. Hoop niet dat de andere kant in "de oliebollen is".

panter22
door panter22 Dec 25, 2019 om 16:38
6599 Antwoorden / Vragen

Je kunt je brief ook op de pc volgen, Je hebt een bewijsje gekregen van het postkantoor.
Daar staat Barcode op die begint met een cijfer en daarna een paar letters.
En er staat een postcode op.
Hier kunt je alles invullen (de barcode met de postcode van de afzender)en kun je de brief volgen:
https://jouw.postnl.nl/#!/track-en-trace/zoeken/ Ik zie nu dat het al gelukt is, maar voor de volgende keer als je eens een pakje terug moet sturen,, dan weet je dat het heel eenvoudig is. Probeer het een uit met deze brief. Kun je precies zien wat er mee gebeurd is.

tenormin
door tenormin Dec 25, 2019 om 16:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@panter, gisteren, op de valreep de mail ontvangen van ING dus ik kan weer betalen. Dat is fijn. ☺

panter22
door panter22 Dec 25, 2019 om 16:46
6599 Antwoorden / Vragen

Ik las het net. Maar probeer het eens. Gewoon de brief volgen. Er overkomt je niets.

zoekster
door zoekster - Dec 24, 2019 om 10:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Je kunt de track en trace ook zonder QR code of app volgen.
Vul je trackingnummer (heb je als het goed is gekregen toen je de brief aangetekend opstuurde) in met de postcode en je ziet waar je brief is gebleven. Jammer dat je niemand in de buurt hebt die je kan helpen met de scanner. Als je in Amsterdam zou wonen zou ik wel even bij je langs gaan. Ik heb zelf ook de scanner.

https://www.postnl.nl/klantenservice/zakelijk/bezorging/kan-ik-mijn-aangetekende-brieven-volgen-met-track-trace-of-in-mijn-postnl

tenormin
door tenormin Dec 24, 2019 om 13:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel voor dit advies. Is echter al niet meer nodig: vanmorgen vervolginstructies ontvangen. Prettige dagen.

zoekster
door zoekster Dec 24, 2019 om 14:01
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Oké, tenormin, mooi dat je verder kunt. Jij ook fijne feestdagen en een mooi 2020!

Th
door Thijs124 Dec 24, 2019 om 14:05
289 Antwoorden / Vragen

Goed dat het gelukt is! Prettige feestdagen!

tenormin
door tenormin Dec 24, 2019 om 14:25
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ook jij dank je wel @thijs124, fijne dagen.

rebek
door rebek - Dec 25, 2019 om 16:18
228 Antwoorden / 97 Vragen

Laat n ander de foto's voor je maken, copieer ze op de ouderwetse manier of laat iemand het inscannen.
Uitbesteden waar mogelijk.

De brief copieeren en een er van zelf afleveren bij de vali, vraag om ontvangstbevestiging

tenormin
door tenormin Dec 25, 2019 om 16:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Alles is geregeld gisteren, net op het nippertje, dank je wel @rebek.

rebek
door rebek Jan 1, 2020 om 13:39
228 Antwoorden / 97 Vragen

Graag gedaan. En een gelukkig nieuwjaar :)