Ha
door Hallo_hier Feb 6, 2019 om 16:28
Geldzaken & recht

Aannemer stuurt nooit eerder ontvangen meerwerkfacturen

Hallo, een dakmonatgebedrijf stuurt na het verrichte werk vier weken later een eindafrekening (4 januari). Rest =0 Euro. Drie weken later probeert hij een paar maal geeft hij aan via Whatsapp nog contact te willen. Na een paar maal besluit ik zelf hem te bellen. Hij had nog uren openstaan waarover hij het nog wilde hebben. Ik zeg dat de eindafrekening is betaald. Van meerwek is geen eerdere opgave gedaan. Een paar dagen later stuur ik hem dat van meerwerk na 7 weken na het werk geen sprake kan zijn behalve een klusje dat hij in een halve dag heeft gedaan dat niet in de offerte stond. Bovendien is de eindafrekening is betaald en daarop eindbedrag 0. Tijdens het werk is regelmatig aan hem gevraagd of er nog meerwek was. steeds was het antwoord dat het wel goed zat. Nu stuurt hij ineens een meerwerkfactuur van dezelfde datum (4 januari) als de eindafrekening inclusief 2 herinneringen. Deze hebben wij nooit eerder gezien! wat te doen. Bovendien hebben wij aangegeven dat we niet tevereden zijn met het resultaat. (dak heeft een deuk)
wat te doen

5653 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2019 om 16:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat u niet tevreden bent, is ook mosterd na de maaltijd, want u hebt daarover ook niet eerder geklaagd.

Maar dat klusje van die halve dag zal toch wel betaald moeten worden. Wel zo netjes.

deexpert
door deexpert Feb 8, 2019 om 17:24
104 Antwoorden / 2 Vragen

x

ne
door neodutchio - Feb 6, 2019 om 16:49
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het ligt er aan wat overeen gekomen is. Is er een vast bedrag afgesproken, of op uurbasis?
Overigens wel vreemd dat u een klacht heeft, dit niet meld en ook niet reageert als de aannemer u probeert te bereiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 6, 2019 om 17:09
16830 Antwoorden / 202 Vragen

re edit

ne
door neodutchio Feb 6, 2019 om 17:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe kunnen wij TS van advies voorzien als niet bekend is of er op uren gewerkt is, of dat er een vast bedrag is afgesproken?
En als TS niet blij is met het eindresultaat, waarom dan geen contact opnemen?

Of TS daar wel of geen antwoord op wil geven is niet aan u om dat te bepalen. Als TS advies wil hebben is het belangrijk om te weten wat er afgesproken is om de vervolgstappen aan te geven.

marita5
door marita5 - Feb 6, 2019 om 18:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hier ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/wonen/problemen-aannemer/prijs-aannemer-hoger

Bovendien hebben wij aangegeven dat we niet tevereden zijn met het resultaat. (dak heeft een deuk)

https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/werkzaamheden/niet-tevreden-met-resultaat

aurora1
door aurora1 - Feb 6, 2019 om 18:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom wilde u niet reageren toen de aannemer contact zocht?
Wist u dat u nog moest betalen en hoopte u zo daaronderuit te komen?
En als u niet tevreden was, waarom heeft u niet direct gereageerd?
Ik zou dat klusje van die halve dag maar snel betalen voordat het bedrag hoger wordt. U wilt toch ook voor werk dat u doet betaald worden?

panter22
door panter22 - Feb 6, 2019 om 19:00
6599 Antwoorden / Vragen

Nodig die aannemer nog even thuis uit, Kun je de deuk in het dak bespreken. En dan kun je met die aannemer bespreken wat er aan meerwerk is en hoe het opgelost kan worden. Hou het een beetje leuk. Je weet zelf ook wel dat hij meer werk gedaan heeft dan op de factuur stond.

Ge
door Genee - Feb 6, 2019 om 20:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan me voorstellen dat hij de klus voor een bepaalde prijs heeft aangenomen en voor die klus het eindbedrag nul is.
Meerwerk wordt met u besproken of u geeft zelf opdracht voor extra werkzaamheden.
Deze vallen buiten de aanneemsom en moeten apart betaald worden.

Ge
door Genee - Feb 8, 2019 om 07:26
1509 Antwoorden / 1 Vragen

In het februari magazine van Vereninging  Eigen Huis staat nu een artikel over meerwerk, ook wat juridische vragen, zeker interessant voor u.
Ook over een rechtszaak waarin de aannemer niet in het gelijk wordt gesteld.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 8, 2019 om 14:48
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tijdens het werk heeft vraagsteller meerdere malen gevraagd of er meerwerk was.
Dat komt wel goed was het antwoord.
De aannemer heeft dus niet bevestigd dat er meerwerk was.
Niet betalen.
Daardoor zal de aannemer niet gewillig zijn om zijn fouten te herstellen.

mo
door mof - Feb 8, 2019 om 19:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou niet betalen, en de eindafeekening als referentie nemen. Daarmee is de klus afgesloten.