Aanpassing verouderd ziggo abonnement
Ik heb een verouderd ziggo abonnement en betaal daar 73,50 euro per maand voor. Nu blijkt dat 'hetzelfde' product onder een andere naam 66 euro kost. Ik betaal dus ruim 10% te veel.. Ik wil dit aanpassen via de mijnziggo omgeving via wijzigen product, en met een product configuratie kom ik uit op een nieuwe abonnement waarbij ik kies voor een paar extra zenders. Ik betaal daarvoor 71 euro per maand en eenmalig 19 euro "aansluitkosten". In dit proces wordt nergens verteld dat er sprake is van een nieuwe minimale contract duur van 1 jaar. Op de laatste pagina wordt alleen gerefereerd dat er ingeval van kortingen (die ik niet heb/geen gebruik van maak) sprake kan zijn van een minimale contractduur. Voor de zekerheid de algemene voorwaarden en aktie voorwaarden nagelezen (de kleine lettertjes). Maar ook hier geen aanwijzing dat daar in deze situatie sprake van is. Dus product besteld.
Ik krijg eerst een mail dat de aanvraag is ontvangen en daarin de melding dat er een seperate bevestigingsmail gestuurd zal worden. Ook deze ontvang ik. In de mail wordt eerst een link geplaatst naar de tracking van het pakket. Daarna uitleg over hoe een en ander aan te sluiten hulp aanbod bj problemen en hoe te handelen bij annuleren. En pas helemaal onder aan in een regeltje OH ja contractduur .. 12 maanden. En geen verdere aktie nodig om de koop definitief te maken.
Ik heb het abonnement meteen (binnen de wettelijke termijn van 14 dagen) geannuleerd om mogelijke afkoopsommen te voorkomen. Maar ik vraag me af of Ziggo dit zo mag doen. Het lijkt mij dat het 'bewust'verzwijgen van een wezenlij konderdeel van het contract dat contract ongeldig maakt, en er dus nooit een afkoopsom uit dat contract kan voortvloeien. Is er een jurist die daar antwoord op kan geven.
Het eerste dat ik zie als ik online een pakket wil afnemen dat er een minimale contractduur is van 1 jaar. En verder is het toch wel algemeen bekend dat dergelijke contracten altijd voor een jaar zijn. Ik zie dus nergens iets dat niet zou mogen.
Als antwoord op Getty en Neodutchio. Dat is dus het punt. Als je als nieuwe klant een contract afsluit of/en je gebruik maakt van kortingsacties. (Eerste x maanden voor... , geen aansluitkosten etc..) dan wordt een beetje omfloerst gemeldt dat er sprake kan zijn van een minimale contractduur en is dat ook opgenomen in de aktie voorwaarden. Maar daar is hier geen sprake van. Er is geen korting, ik betaal aansluitkosten het is geen aktie. Ik heb al meer dan 25 jaar een abonnement bij Ziggo dus ik weet niet hoelang ik al maandelijks 10 procent teveel betaal. En het abonnement is maandelijks opzegbaar. Nu wijzig ik het naar de moderne variant waar ik ook nog eens extra 20 euro voor moet betalen. En dan wordt er na het sluiten van de koop pas melding van een termijn van 12 maanden gemaakt.. Volgens mij moet daar melding van gemaakt worden voordat de koop gesloten wordt.
Ik ben geen jurist maar in het wetboek 6 Artikel 230v staat.
Voordat op elektronische wijze een overeenkomst op afstand wordt gesloten waaruit een betalingsverplichting voor de consument voortvloeit, wijst de handelaar de consument op een duidelijke en in het oog springende manier en onmiddellijk voordat de consument zijn bestelling plaatst, op de in artikel 230m lid 1, onderdelen a, e, o en p, genoemde informatie.
en artikel 230m lid1 onderdeel p: voor zover van toepassing, de minimumduur van de uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen voor de consument;
Ik heb screen prints van het proces en dat wordt dus nergens gedaan. Pas na het plaatsen van de bestelling op het laatst van een bevestigingsmail wordt er melding van gemaakt.
Nou succes ermee dan maar....
Geen idee wat u hiermee nou graag wil bereiken
U betaald overigens niet te veel. U betaald netjes wat er overeengekomen is. Ik denk dat u niet zoveel moeite had gedaan als het abonnement nu duurder zou zijn.
Ik had een heel oud pakket (ouder dan 15 jaar) van 74,50 inclusief movie xl.
Heb het omgezet naar een nieuw pakket zonder movie xl voor 68,50 maar met media box next en voor de rest hetzelfde kwa internet.
Weet niet hoe je hebt gekeken maar de oude pakketten zijn zeker niet duurder dan de nieuwe en daarbij betaal je wat je hebt afgesproken.
Weet ook niet wat je hebt gedaan om een nieuw pakket te nemen maar als je zelf online je oude pakket hebt beëindigd en een nieuwe afgesloten dan zit je er inderdaad eerst een jaar aan vast.
Zelf ben ik naar een winkel gegaan met een Ziggo klantenservice en heb het daar laten wijzigen en aanpassen. Niks beëindigen of nieuwe aansluiting , geen nieuw jaar contract en ook geen aansluitkosten.
Dit soort wijzingen gaan altijd gepaard met 12 maanden contract. Daar bent u mee accoord gegaan door te bestellen.
Fetelijk gezien sluit je een nieuw kontrakt af en ja dit mag al moet dit wel duidelijk vermeld worden, u heeft de voorwaarden wel eerst gelezen neem ik aan?
Wilt u een ander abbo dan bel ze en sluit het af op die manier, kan zomaar zijn dat je dan een aanbieding krijgt maar ook even rondkijken op het net kan zomaar een paar centjes schelen....
Als je 25 jaar een abonnement hebt van Ziggo, dan heb je een abonnement voor onbepaalde tijd en heb je niet te maken met afkoopsommen.
Je hebt een nieuw abonnement gekozen. Dat was niet de bedoeling. Kijk of je oude abonnement hiermee niet is afgesloten.
Neem contact op met de klantenservice.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement
De Reclame is voor nieuwe klanten die nog geen klant waren!
Als meneer het opzegt, en dan ook het mail adres kwijt is....
En mevrouw op haar meisjesnaam een nieuw contract met 3 tot 6 maanden korting neemt voor geheel jaar contract?
Eerst goed kijken voor je op een bevestinging klikte.
Vaak wel afsluitkosten die via niet via Ziggo rechtstreeks maar via tussenpersoon als internetten.nl vaak vervalt of goedkopere aanbieding via die zoeksystemen?
De grote vergelijkers hebben vaak een aanbieding onder de Ziggo zelf aanbod.
Ze mogen oude bestaande afsluiten, modem retour en nieuwe aansluiten!
[edit-red.]
Zolang vele aanbieders zo doen voor nieuwe flinke korten en betaande niets?
Ik ben weg en mijn Vrouw nu Fraudeur noemen?
Een overstap naar andere firma kan altijd maar bij Ziggo is dit enige uitweg voor voordeeltje!
M.i. heeft u binnen de termijn het nieuwe abonnement geannuleerd en dat maakt dat het abonnement dat u al had in stand gehouden wordt. De minimale contractsduur en de aansluitkosten zijn van toepassing voor nieuwe klanten en niet voor klanten die al een Ziggo abonnement hebben. U kunt als klant zijnde in de 'Ziggo omgeving' het abonnement naar believen aanpassen en gaan voor een goedkoper abonnement maar de eventuele kortingen niet van toepassing zijn. Van bewust verzwijgen is geen sprake want de voorwaarden zijn van toepassing voor nieuwe klanten die van het aanbod gebruik gaan maken.
Het kan en het mag, het is alleen wel de grote vraag of u nu werkelijk voordeliger uitbent. Daarbij ook de vraag of u daadwerkelijk kunt bewijzen dat een wezenlijk onderdeel van een contract is vezwegen. Hoe dan ook ken ik geen contracten van i-net en TV providers waar geen sprake is van een minimale contrctduur en kan na afloop van de minimale contractduur altijd worden opgezegd.
Overstappen naar een andere betekent wel dat u indien nu dat benut u uw Ziggo e-mail account kwijt raakt en dat dan moet overzetten.
Tenslotte, er zijn goedkope mogelijkheden dan Ziggo.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer