Ah
door Ahmed1995 Nov 15, 2017 om 15:03
Geldzaken & recht

Aansprakelijkheid na onterecht een te hoge vergunning te hebben gekregen.

Beste dames en heren.

Ik heb een algemene vraag.

iemand vraagt een vergunning aan om op een schip te werken, men vraagt per abuis een te hoge functie ( kapitein ipv stuurman) en de persoon veroorzaakt een ongeluk is in dit geval de vergunningverlenende instantie op enig manier medeaansprakelijk?

Weet iemand hoe het zit met schade veroorzaakt door een onterecht afgegeven vergunning. Zonder opzet van zowel de particulier als de uitgevende instantie.

1088 10 Rapporteer

getty
door getty - Nov 15, 2017 om 15:23
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Als je zelf willens en wetens handelt zoals in uw voorbeelden, dan ben je zelf aansprakelijk.
Je weet toch dat je niet kan varen of niet kan rijden. Hoe komt u tot zo'n vreemde vraag.
Stel de vraag eens zoals die echt bedoelt is, met de juiste situatie.

Ah
door Ahmed1995 - Nov 15, 2017 om 15:24
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben redelijk op de hoogte over de onrechtmatige daad tussen particulieren en bedrijven voor mijn kleine onderneming. Ik vroeg mij met oprechte interesse af hoe het zat met een vergunningverlener ( overheid / semi overheid ) welke indirect schade veroorzaakt door het uitgeven van van foutieve  ( te hoge) vergunning. Het is jammer om te zien dat iemand met zoveel 'antwoorden' hier gelijk een conclusie aan verbind. Ik vind mijn vraag overigens niet 'onzinneg'.

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2017 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw vraag is wel “onzinnig”. De overheid veroorzaakt geen schade. Want dat kan niet door een te “te hoge” vergunning.en als u een kapitein aangetrokken hebt, die daarvoor niet de juiste papieren heeft, moet u die kapitein aan zijn vestje trekken.

ne
door neodutchio - Nov 15, 2017 om 15:29
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik geen rijbewijs zou hebben en door een administratieve fout wel een rijbewijs onterecht in handen krijg is het mijn verantwoordelijkheid als ik ga rijden. Ik weet immers dat ik niet mag rijden.
En als ik als kapitein aan het werk wil gaan zou ik toch eerst diploma's moeten kunnen overleggen. Mocht dit niet gebeuren val ik bij de eerste afvaart al door de mand, ik heb geen idee wat de taken van een kapitein zijn.

wat wilt u nu eigenlijk bereiken met deze vraag? U hebt iets in handen gekregen wat u niet toebehoort, heeft daar onterecht gebruik van gemaakt wat mis is gegaan en u zoekt daar een zondebok voor?

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2017 om 15:32
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Ah voor uw kleine onderneming! Ga daarvoor maar naar onderstaande link, u bent geen consument.

https://www.higherlevel.nl

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2017 om 15:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Algemene vragen werken niet zo goed. Dus kom met een concrete vraag.
Ik vermoed dat u die dan op een forum voor ondernemers moet stellen aangezien een schip een bedrijf is dan wel voor een bedrijf vaart.
Ga daarvoor naar higherlevel.nl dat is een website voor ondernemers(vragen).

jo
door jorisw - Nov 15, 2017 om 19:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Die iemand heeft toch ook gezien wat er op die vergunning staat? En is die iemand toch gaan varen terwijl die iemand geen vergunning had om als stuurman te werken?

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2017 om 00:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kapitein waarvan? Grote vaart, kleine handelsvaart/koopvaardij/kustvaart, binnenvaart, zeilboot etc.? Daarin is nogal een verschil tussen kapitein en stuurman en de opleidingen daarvoor, van HBO/Hogere Zeevaartschool tot vmbo. In dat verband komt het woord vergunning nogal vreemd voor.
Gaat het om een verkeerde melding in een monsterboekje?