li
door lionking4272 Sep 17, 2012 om 10:37
Geldzaken & recht

Aanvraag huurtoeslag/zorgtoeslag

Hallo,

Begin september 2012 heb ik huurtoeslag en zorgtoeslag aangevraagd met terugwerkende kracht per april 2012.
op 14 september 2012 heb ik hierover 2 brieven gekregen. In de brieven werd mij gevraagd om mijn rekening nummer te bevestigen dmv de brief op de achterkant te ondertekenen en retour te zenden.
Er staat oa: 'totdat we van u een reactie hebben ontvangen, betalen wij voor Zorgtoeslag niet uit'.

Nu heb ik hier echter een vraag over. Ik ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voordat er een betaling volgt.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Alvast bedankt voor de reacties!

8811 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat kan toch voor iedereen anders zijn. Als Post.nl jouw brief zoek maakt, iets wat ze moeiteloos afgaat, zal het voor jou lang gaan duren.

Bel de belastingdienst als je het wil weten.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank!

Ik ben echter opzoek naar ervaringen van anderen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 10:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dan?

Het is als het vragen hoe het weer bij iedereen is. Antwoorden zullen verschillen en het weer bij jou zal er niet door veranderen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank!

Ik wil graag een overzicht krijgen over het verloop bij anderen (de duur en afwikkeling bijv.).

Geachte winterman: Heeft u in het verleden deze toeslagen aangevraagd? Indien dit het geval is, kunt u mij dan berichten over het verloop van de aanvraag?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 11:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heb in april 2012 huursubsidie aangevraagd (zorgtoeslag heb ik al) en ontving in Augustus het bedrag van 5 maanden in een keer. Als dit is wat je weten wilt. Nu word het gewoon per maand op de rekening gestort.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je antwoord!

Er zijn dus z`n 4a5 maanden overheen gegaan. Dat is aanzienlijk langer dan de 8 weken er word beloofd.

Kunt u mij misschien vertellen hoe de aanvraag procedure is verlopen en eventueel welke brieven u heeft gekregen?

Uit de brief die ik ontvangen heb begreep ik namelijk dat ze na mijn reactie (de brief ter controle van mijn rekening nummer getekend terug sturen) over gaan tot betaling.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

......Uit de brief die ik ontvangen heb begreep ik namelijk dat ze na mijn reactie (de brief ter controle van mijn rekening nummer getekend terug sturen) over gaan tot betaling.....

Nou, dat doen ze ook; duurt gemiddeld 8 weken, dus kan ook 6 of 16 weken zijn. Niemand hier kan het precieze aantal weken zeggen. Je zult geduld moeten hebben.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

lionking4272 schreef op maandag 17 sep 2012, 12:02: Bedankt voor je antwoord!

Er zijn dus z`n 4a5 maanden overheen gegaan. Dat is aanzienlijk langer dan de 8 weken er word beloofd.

Kunt u mij misschien vertellen hoe de aanvraag procedure is verlopen en eventueel welke brieven u heeft gekregen?

Uit de brief die ik ontvangen heb begreep ik namelijk dat ze na mijn reactie (de brief ter controle van mijn rekening nummer getekend terug sturen) over gaan tot betaling.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

lionking4272 schreef op maandag 17 sep 2012, 12:02: Bedankt voor je antwoord!

Er zijn dus z`n 4a5 maanden overheen gegaan. Dat is aanzienlijk langer dan de 8 weken er word beloofd.

Kunt u mij misschien vertellen hoe de aanvraag procedure is verlopen en eventueel welke brieven u heeft gekregen?

Uit de brief die ik ontvangen heb begreep ik namelijk dat ze na mijn reactie (de brief ter controle van mijn rekening nummer getekend terug sturen) over gaan tot betaling.

Eerlijk gezegd heb ik na mijn aanvraag geen brieven meer ontvangen en is er direct tot uitbetaling overgegaan, wat m.i. te maken zou kunnen hebben met de zorgtoeslag die ik al had. Sorry dat ik u niet verder kan informeren. Het duurde inderdaad langer dan de opgegeven termijn dan 8 weken, dat wel.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom belt u het gratis nummer van de RBD eens om te weten te komen hoe het met u toeslagen is?

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als u de brief krijgt is in principe de toeslag toegekend.
De BD controleerd alleen nog even of de aanvrager ook degene is die het werkelijk gaat krijgen.

Toen ik de brief had teruggestuurd stond aan het eind van de maand, zo rond de 20e, het geld op de rekening.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 14:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op maandag 17 sep 2012, 13:56: Hallo,

Als u de brief krijgt is in principe de toeslag toegekend.
De BD controleerd alleen nog even of de aanvrager ook degene is die het werkelijk gaat krijgen.

Toen ik de brief had teruggestuurd stond aan het eind van de maand, zo rond de 20e, het geld op de rekening.

Succes, poltol

Dank voor uw antwoord.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op maandag 17 sep 2012, 13:56: Hallo,

Als u de brief krijgt is in principe de toeslag toegekend.
De BD controleerd alleen nog even of de aanvrager ook degene is die het werkelijk gaat krijgen.

Toen ik de brief had teruggestuurd stond aan het eind van de maand, zo rond de 20e, het geld op de rekening.

Succes, poltol

Dank voor uw reactie!
Kunt u mij tevens vertellen of het toegekende bedrag ook na de 20e gestort word, of zou ik dan moeten wachten tot de 20e van de eerst volgende maand omdat het te laat verwerkt is.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

U krijgt - zo schreef u zelluf - met terugwerkende kracht de huurtoeslag.

Tot op heden doet u het zonder huurtoeslag, dus u zult niet verrekken van de honger.

Dus, waarom besteed u zoveel energie aan iets waarvan u al zwart op wit hebt ontvangen dat de toeslag toegekend is.

Zou het niet beter zijn, als u eens een lekkere lange wandeling gaat maken op een winderige dag? Daar knapt u van op. En misschien komt u ook nog leuke, lieve honden tegen.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 15:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

traporgel schreef op maandag 17 sep 2012, 15:12: U krijgt - zo schreef u zelluf - met terugwerkende kracht de huurtoeslag.

Tot op heden doet u het zonder huurtoeslag, dus u zult niet verrekken van de honger.

Dus, waarom besteed u zoveel energie aan iets waarvan u al zwart op wit hebt ontvangen dat de toeslag toegekend is.

Zou het niet beter zijn, als u eens een lekkere lange wandeling gaat maken op een winderige dag? Daar knapt u van op. En misschien komt u ook nog leuke, lieve honden tegen.

Krijg de indruk dat lionking bijna een afschrift van iemand bankrekening wil zien, want de vraag staat nu ook bij Tros Radar, ook al "een beetje" dwingend. 'k Zou ook niet meer weten wat er aan toe te voegen valt. 't Word toegewezen, de door de belangdienst gevraagde handtekeningen zullen best wel op de post zijn gegaan, dus gewoon afwachten. Krijg je in een klap best een hoop geld, met de terugwerkende kracht.

ve
door verwijderd - Sep 17, 2012 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

foutje: lees de belastingdienst, oeps.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 11:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

tenormin schreef op maandag 17 sep 2012, 15:39: foutje: lees de belastingdienst, oeps.

'stupid is what stupid does; Forrest Gump'

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 11:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

En, heb je het al gekregen?

ve
door verwijderd - Oct 5, 2012 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

lionking4272 schreef op vrijdag 5 okt 2012, 11:18:
tenormin schreef op maandag 17 sep 2012, 15:39: foutje: lees de belastingdienst, oeps.

'stupid is what stupid does; Forrest Gump'

Charming. lionking weet het allemaal zelf en maakt nooit een fout, great!